Elektroniczna faktura VAT – co musisz o niej wiedzieć?

Elektroniczna faktura VAT – co musisz o niej wiedzieć?

Faktura VAT w formie elektronicznej może być wystawiana już od 2005 r. Dziś z możliwości jej wystawienia korzysta zdecydowana większość przedsiębiorców. Faktura VAT w formie elektronicznej jest bowiem bardzo prosta w wystawieniu, jej wygląd oraz układ mogą być dowolnie spersonalizowane oraz może być wysłana do odbiorcy za pośrednictwem Internetu. Osoby, które chciałyby przejść z tradycyjnej faktury papierowej na e-fakturę, powinny jednak wiedzieć o niej kilka podstawowych rzeczy

Elektroniczna faktura VAT – kto może ją wystawić, a kto przyjąć?

Faktura VAT w formie elektronicznej może być wystawiana przez wszystkich przedsiębiorców będących płatnikami VAT. W praktyce oznacza to więc, że jeśli do tej pory wystawialiśmy faktury VAT w formie papierowej, możemy także przejść na ich elektroniczne odpowiedniki. W tym celu wystarczy Internet oraz dostęp do dobrego programu do e-faktur.

Istotne w przypadku e-faktur jest jednak to, że ich odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. Zgoda ta może zostać wyrażona zarówno w sposób bezpośredni, np. na podstawie pisemnej zgody kontrahenta lub ustnego porozumienia, jak i w sposób dorozumiany, czyli w sytuacji, kiedy po otrzymaniu e-faktury jej odbiorca przyjął ją oraz opłacił. Najbezpieczniejszą formą zgody, która pozwoli nam uniknąć nieporozumień, jest jednak poproszenie klienta o zgodę, zanim w jego ręce trafi pierwsza elektroniczna faktura VAT.

Co powinna zawierać elektroniczna faktura VAT i jak być przechowywana?

Faktura VAT w formie elektronicznej powinna być wystawiona w dokumencie w formacie PDF. Po jej wystawieniu wystawca przesyła jeden egzemplarz swojemu klientowi celem opłacenia. Drugi egzemplarz jest natomiast przechowywany w programie, za pomocą którego faktura VAT została wystawiona. Faktura VAT nie musi być drukowana i można ją z powodzeniem przechowywać w formie elektronicznej. Faktury elektroniczne powinny być tak przechowywane, aby w każdej chwili przedsiębiorca miał do nich szybki i sprawny dostęp, co umożliwia program do wystawiania faktur online.

Faktura VAT elektroniczna powinna spełniać podobne wymogi co do układu oraz treści, jakie obowiązują dla tradycyjnej faktury w formie papierowej. E-faktura VAT musi być więc autentyczna, integralna oraz czytelna. Co to oznacza w praktyce? Zasada autentyczności faktury elektronicznej dotyczy braku wątpliwości, co do tożsamości wystawcy dokumentu, zasada integralności z kolei polega na zgodności podanych informacji w fakturze z rzeczywistością, natomiast zasada czytelności oznacza, że wystawiony przez nas dokument jest łatwy do odczytania przez odbiorcę oraz organy kontrolne.

Faktura VAT w formie elektronicznej – jak ją wystawić?

Do wystawiania e-faktur VAT służą specjalne programy, które znajdziemy w Internecie. Dobry program tego typu daje możliwość personalizacji wyglądu oraz układu dokumentu. Wystawiana przez nas faktura VAT w Afaktury.pl może być więc dopasowana kolorystycznie do wizerunku firmy, posiadać nasze logo oraz dodatkowe informacje, które chcielibyśmy za pośrednictwem faktury zakomunikować odbiorcy. Jego zaletą jest także bardzo prosta i intuicyjna obsługa, czytelny interfejs oraz dostępność licznych, przydatnych w każdej firmie funkcji. Co jednak najważniejsze, mamy możliwość przetestowana jego funkcjonalności, gdyż dostęp do podstawowych funkcji programu jest całkowicie bezpłatny.

Previous Jak łatwo pomóc potrzebującym przekazując 1% podatku
Next Ważą się losy zmian w Kodeksie pracy

Może to Ci się spodoba

Zakładam firmę 4 komentarze

Finansowanie firmy przez internetową społeczność

Crowfunding – dziedzina jeszcze raczkująca w Polsce, na świecie pomaga zbierać miliony dolarów przeznaczonych na działalność charytatywną, społeczną i biznesową. Finansowanie rozmaitych przedsięwzięć przez grupy społecznościowe staje się coraz szerzej

Dobra fotografia dla biznesu

Fotografia biznesowa – albo też korporacyjna – jest często niedocenianym narzędziem pijarowym i marketingowym. Tymczasem przemyślana sesja zdjęciowa może pozytywnie wpłynąć na zmianę wizerunku firmy: odświeżyć, uaktualnić, przybliżyć klientom, pokazać

Co czwarta duża firma w Polsce odnotowała incydent naruszenia bezpieczeństwa IT

Do naruszeń bezpieczeństwa doszło w ciągu ostatnich 6 miesięcy w co czwartym przedsiębiorstwie w naszym kraju. Cyberprzestępcy stosują coraz bardziej wyrafinowane techniki, mimo to 40 proc. dużych firm nie ma przygotowanego ani scenariusza awaryjnego

Nie wiesz, jak powinna być wystawiona faktura? Program ułatwi to zadanie!

Każdy przedsiębiorca, który sprzedaje swoje towary lub usługi na rzecz innych przedsiębiorców, powinien wystawiać faktury dokumentujące tę sprzedaż. Minęły już czasy, kiedy faktura była wypisywana ręcznie; teraz używa się automatycznych

Co piąty hodowca to przedstawiciel młodego pokolenia

Większa otwartość na zmiany, korzystanie z nowych technologii i rozwiązań sprawdzonych na świecie, chęć ciągłego dokształcania się – te cechy charakteryzują młodych hodowców trzody i bydła, stanowiących dziś ponad 20-proc. grupę. Znaczna ich

Dlaczego audyt SEO jest istotny dla Twojego biznesu?

Promocja strony internetowej naszej firmy lub sklepu jest podstawą, która sprawia, że zyskujemy nowych odwiedzających, a w konsekwencji zwiększamy ilość klientów. Jeśli zależy nam na tym, by w przyszłości mocno

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź