Zorganizuj sobie prace

Zorganizuj sobie prace

Przed przeczytaniem tego artykułu rozejrzyj się po swoim miejscu pracy. Najprawdopodobniej spędzasz tutaj około 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku i prawie nigdy nie zastanawiałeś się „w jaki sposób otaczające mnie obiekty wpływają na moją skuteczność?” Przyklejamy naklejki z przypomnieniami, układamy dokumenty w specjalnych folderach, wrzucamy papier do drukarki i robimy notatki za pomocą wielobarwnych flamastrów. Kiedy robisz to w bałaganie, to całość procesu trwa dłużej i jest dla nas dużo cięższa.   

Wygoda

Przede wszystkim miejsce pracy powinno być wygodne. Monitor powinien znajdować się w odległości 40–45 cm od oczu, krzesło powinno mieć wygodne podparcie dla pleców i regulowaną wysokość. Ważnym czynnikiem wpływającym na produktywność jest oświetlenie. Aby oczy się nie męczyły, powinno być  w miarę możliwości naturalne. Jeśli nie jest to możliwe – pomieszczenie powinno mieć oświetlenie zbliżone do światła dziennego.

 Terminarz

Nie musisz mieć głębokiej wiedzy w dziedzinie zarządzania czasem, aby zrozumieć, że właściwe planowanie jest ważnym narzędziem efektywnej pracy. Rozwój technologii dla biznesu szybko zastępuje papierowe kalendarze i dzienniki. Coraz więcej osób woli specjalne aplikacje. Pozostaje jednak znaczny odsetek tych, którzy w dawny sposób zapisują listę zadań i spotkań na papierze. Jeśli jesteś jedną z tych osób, umieść listę w prawym skrajnym rogu. Dzięki temu nie będziesz musiał przechowywać dodatkowych informacji w głowie ani przeszukiwać stosu papieru w celu wyszukiwania zamierzonych spraw.

 Taca na dokumenty

Niektóre przechowują dokumenty w formie elektronicznej, podczas gdy inni przechowują wydruki ważnych dokumentów. Aby nie zakopywać się na kawałkach papieru – wybierz te, które są związane z bieżącymi projektami. Przechowuj je na specjalnej tacy na dokumenty. Najlepiej jest umieścić go w lewym dolnym rogu stołu. Dokumenty, które nie będą przydatne w najbliższej przyszłości – posortuj i umieść w szufladzie biurka. Często pracownicy biurowi przechowują dokumenty na wypadek, gdyby „nagle musieli”. Aby nie zatkać szuflady biurkowej, zeskanuj takie dokumenty i zapisz je na komputerze.

Naklejki

Naklejki są ulubionym asystentem dla pracowników biurowych. Jasne papiery przyklejone do monitora służą jako oryginalne ściągawki, które przypominają o ważnych zadaniach. Jednak musisz z nich korzystać bardzo ostrożnie. Jeśli jest dużo naklejek, nie działają. Dlatego pisz na nich tylko ważne zadania krótkoterminowe i wyrzuć, jak tylko praca zostanie wykonana.

Długopisy

Długopisy, ołówki i zakreślacze to niezbędnik dla pracowników biurowych. Zazwyczaj materiały biurowe rozrzucone są po całym pulpicie i szufladach. Jednocześnie najczęściej stosujemy jedynie dwa czy trzy długopisy.

Przedmioty osobiste

Sytuacja z osobistymi rzeczami na pulpicie jest bardzo niejednoznaczna. Z jednej strony rodzinne zdjęcia i pamiątki zapewniają komfort. A kiedy człowiek czuje się komfortowo – działa lepiej. Z drugiej strony przedmioty te nie mają żadnego zastosowania, a nawet mogą rozpraszać uwagę. Dlatego ważne jest, aby znaleźć złoty środek. Przyjrzyj się uważnie przedmiotom osobistym na stole i pozostaw trzy najważniejsze dla ciebie. Najlepszym miejscem na przedmioty osobiste jest lewa strona stołu.

Więcej na ergobiurko.pl

Previous Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników
Next Druk cyfrowy - co to jest?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Skorzystaj ze szkoleń dla laboratoriów – zainwestuj w podniesienie jakości pracy Twojej załogi

Laboratorium chemiczne tworzą nie tylko zaawansowane urządzenia – kluczem do sukcesu jest to, aby to miejsce tworzyli wysoko wykwalifikowani specjaliści. Aby to osiągnąć – kluczowe jest nieustanne podnoszenie swoich kwalifikacji

Wiadomości 0 Comments

Polski rynek tłumaczeń jednym z najszybciej rozwijających się w Europie

Polski rynek tłumaczeń, wart ok. 1 mld zł rocznie, rozwija się prężnie, ale jest bardzo rozdrobniony. W ciągu kilku najbliższych lat czeka go nieuchronna konsolidacja, podobnie jak dzieje się to

Wiadomości 0 Comments

W jakim przypadku informacja z KRK może uniemożliwić zatrudnienie pracownika

Pracownik, który ma zostać zatrudniony do nauczania przedmiotów zawodowych otrzymał następującą informację z Krajowego Rejestru karnego: Sąd Rejonowy w Poznaniu wydał orzeczenie z art. 35 ust. 1a Ust. z 21.08.1997r.

Wiadomości 0 Comments

Trwają prace nad propozycjami pomocy dla kredytobiorców walutowych

Zwrot określonej części spreadów walutowych z przeszłości, możliwość oddania mieszkania w zamian za umorzenie kredytu oraz przewalutowanie – to obszary, które należy wziąć pod uwagę, próbując rozwiązań problemy spłacających kredyt w walutach obcych –

Wiadomości 0 Comments

Przegląd regałów magazynowych, dlaczego jest konieczny?

Prowadzenie magazynu w praktyce oznacza konieczność zadbania nie tylko o odpowiednie warunki składowania towarów. Niezbędne jest też stworzenie bezpiecznych warunków pracy, w której obsługa jest narażona na wiele czynników ryzyka.

Wiadomości 0 Comments

5 sposobów wyjścia z kłopotów z kredytem hipotecznym

Banki coraz częściej sprzedają duże portfele wierzytelności zabezpieczonych hipotecznie. Wbrew pozorom, informacja o zmianie wierzyciela nie musi być złą nowiną. Wyjaśniamy dlaczego i za ile banki sprzedają swoje długi. Podpowiadamy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź