Zorganizuj sobie prace

Zorganizuj sobie prace

Przed przeczytaniem tego artykułu rozejrzyj się po swoim miejscu pracy. Najprawdopodobniej spędzasz tutaj około 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku i prawie nigdy nie zastanawiałeś się „w jaki sposób otaczające mnie obiekty wpływają na moją skuteczność?” Przyklejamy naklejki z przypomnieniami, układamy dokumenty w specjalnych folderach, wrzucamy papier do drukarki i robimy notatki za pomocą wielobarwnych flamastrów. Kiedy robisz to w bałaganie, to całość procesu trwa dłużej i jest dla nas dużo cięższa.   

Wygoda

Przede wszystkim miejsce pracy powinno być wygodne. Monitor powinien znajdować się w odległości 40–45 cm od oczu, krzesło powinno mieć wygodne podparcie dla pleców i regulowaną wysokość. Ważnym czynnikiem wpływającym na produktywność jest oświetlenie. Aby oczy się nie męczyły, powinno być  w miarę możliwości naturalne. Jeśli nie jest to możliwe – pomieszczenie powinno mieć oświetlenie zbliżone do światła dziennego.

 Terminarz

Nie musisz mieć głębokiej wiedzy w dziedzinie zarządzania czasem, aby zrozumieć, że właściwe planowanie jest ważnym narzędziem efektywnej pracy. Rozwój technologii dla biznesu szybko zastępuje papierowe kalendarze i dzienniki. Coraz więcej osób woli specjalne aplikacje. Pozostaje jednak znaczny odsetek tych, którzy w dawny sposób zapisują listę zadań i spotkań na papierze. Jeśli jesteś jedną z tych osób, umieść listę w prawym skrajnym rogu. Dzięki temu nie będziesz musiał przechowywać dodatkowych informacji w głowie ani przeszukiwać stosu papieru w celu wyszukiwania zamierzonych spraw.

 Taca na dokumenty

Niektóre przechowują dokumenty w formie elektronicznej, podczas gdy inni przechowują wydruki ważnych dokumentów. Aby nie zakopywać się na kawałkach papieru – wybierz te, które są związane z bieżącymi projektami. Przechowuj je na specjalnej tacy na dokumenty. Najlepiej jest umieścić go w lewym dolnym rogu stołu. Dokumenty, które nie będą przydatne w najbliższej przyszłości – posortuj i umieść w szufladzie biurka. Często pracownicy biurowi przechowują dokumenty na wypadek, gdyby „nagle musieli”. Aby nie zatkać szuflady biurkowej, zeskanuj takie dokumenty i zapisz je na komputerze.

Naklejki

Naklejki są ulubionym asystentem dla pracowników biurowych. Jasne papiery przyklejone do monitora służą jako oryginalne ściągawki, które przypominają o ważnych zadaniach. Jednak musisz z nich korzystać bardzo ostrożnie. Jeśli jest dużo naklejek, nie działają. Dlatego pisz na nich tylko ważne zadania krótkoterminowe i wyrzuć, jak tylko praca zostanie wykonana.

Długopisy

Długopisy, ołówki i zakreślacze to niezbędnik dla pracowników biurowych. Zazwyczaj materiały biurowe rozrzucone są po całym pulpicie i szufladach. Jednocześnie najczęściej stosujemy jedynie dwa czy trzy długopisy.

Przedmioty osobiste

Sytuacja z osobistymi rzeczami na pulpicie jest bardzo niejednoznaczna. Z jednej strony rodzinne zdjęcia i pamiątki zapewniają komfort. A kiedy człowiek czuje się komfortowo – działa lepiej. Z drugiej strony przedmioty te nie mają żadnego zastosowania, a nawet mogą rozpraszać uwagę. Dlatego ważne jest, aby znaleźć złoty środek. Przyjrzyj się uważnie przedmiotom osobistym na stole i pozostaw trzy najważniejsze dla ciebie. Najlepszym miejscem na przedmioty osobiste jest lewa strona stołu.

Więcej na ergobiurko.pl

Previous Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników
Next Druk cyfrowy - co to jest?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Rynek spotkań biznesowych stale rośnie. Branża hotelowa chce na tym skorzystać

W ubiegłym roku z blisko 34 tys. zorganizowanych spotkań i wydarzeń biznesowych ponad 70 proc. odbyło się w hotelach. Aby sprostać rosnącym wymaganiom firm, obiekty konferencyjne i hotele inwestują w odpowiednią infrastrukturę i nowinki technologiczne. Sięgają

Wiadomości 0 Comments

Szwajcarskie firmy zainteresowane inwestycjami w Polsce

Z danych Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej wynika, że kraj ten jest drugim po Stanach Zjednoczonych inwestorem spoza Unii Europejskiej. Obroty z wymiany handlowej są zbilansowane, a Polska nawet więcej eksportuje do Szwajcarii

Wiadomości 0 Comments

Inwestorzy cenią bezpieczeństwo

Choć z mocy ustawy o obligacjach, emitent papierów dłużnych odpowiada za zobowiązania wynikające z obligacji całym swoim majątkiem, często stosowanym rozwiązaniem są obligacje zabezpieczone, czyli takie, których emitent daje inwestorom

Wiadomości 0 Comments

Na świecie w 2020 roku będzie 45 zetabajtów danych

Rynek danych rozwija się dziś sześć razy szybciej niż cała branża IT. Za cztery lata jego wartość przekroczy 200 mld dol. Ze względu na to, że na analityce danych opartych

Wiadomości 0 Comments

Zmieniają się potrzeby gości hotelowych

Cena przestaje odgrywać decydującą rolę przy wyborze hotelu. Równie dużą wagę Polacy przywiązują do jakości obsługi, zindywidualizowanego podejścia do klienta, pomocy w poruszaniu się po mieście oraz organizacji czasu wolnego. Coraz więcej

Wiadomości 1Comments

Zarządzanie energią

Wprowadzenie ograniczeń w dostawach prądu najbardziej odbiło się na przedsiębiorcach. Z powodu limitów zmuszeni byli do zmniejszenia lub nawet całkowitego wstrzymania produkcji na kilka dni. Coraz więcej firm korzysta jednak z narzędzi

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź