Zorganizuj sobie prace
Przed przeczytaniem tego artykułu rozejrzyj się po swoim miejscu pracy. Najprawdopodobniej spędzasz tutaj około 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku i prawie nigdy nie zastanawiałeś się „w jaki sposób otaczające mnie obiekty wpływają na moją skuteczność?” Przyklejamy naklejki z przypomnieniami, układamy dokumenty w specjalnych folderach, wrzucamy papier do drukarki i robimy notatki za pomocą wielobarwnych flamastrów. Kiedy robisz to w bałaganie, to całość procesu trwa dłużej i jest dla nas dużo cięższa.
Wygoda
Przede wszystkim miejsce pracy powinno być wygodne. Monitor powinien znajdować się w odległości 40–45 cm od oczu, krzesło powinno mieć wygodne podparcie dla pleców i regulowaną wysokość. Ważnym czynnikiem wpływającym na produktywność jest oświetlenie. Aby oczy się nie męczyły, powinno być w miarę możliwości naturalne. Jeśli nie jest to możliwe – pomieszczenie powinno mieć oświetlenie zbliżone do światła dziennego.
Terminarz
Nie musisz mieć głębokiej wiedzy w dziedzinie zarządzania czasem, aby zrozumieć, że właściwe planowanie jest ważnym narzędziem efektywnej pracy. Rozwój technologii dla biznesu szybko zastępuje papierowe kalendarze i dzienniki. Coraz więcej osób woli specjalne aplikacje. Pozostaje jednak znaczny odsetek tych, którzy w dawny sposób zapisują listę zadań i spotkań na papierze. Jeśli jesteś jedną z tych osób, umieść listę w prawym skrajnym rogu. Dzięki temu nie będziesz musiał przechowywać dodatkowych informacji w głowie ani przeszukiwać stosu papieru w celu wyszukiwania zamierzonych spraw.
Taca na dokumenty
Niektóre przechowują dokumenty w formie elektronicznej, podczas gdy inni przechowują wydruki ważnych dokumentów. Aby nie zakopywać się na kawałkach papieru – wybierz te, które są związane z bieżącymi projektami. Przechowuj je na specjalnej tacy na dokumenty. Najlepiej jest umieścić go w lewym dolnym rogu stołu. Dokumenty, które nie będą przydatne w najbliższej przyszłości – posortuj i umieść w szufladzie biurka. Często pracownicy biurowi przechowują dokumenty na wypadek, gdyby „nagle musieli”. Aby nie zatkać szuflady biurkowej, zeskanuj takie dokumenty i zapisz je na komputerze.
Naklejki
Naklejki są ulubionym asystentem dla pracowników biurowych. Jasne papiery przyklejone do monitora służą jako oryginalne ściągawki, które przypominają o ważnych zadaniach. Jednak musisz z nich korzystać bardzo ostrożnie. Jeśli jest dużo naklejek, nie działają. Dlatego pisz na nich tylko ważne zadania krótkoterminowe i wyrzuć, jak tylko praca zostanie wykonana.
Długopisy
Długopisy, ołówki i zakreślacze to niezbędnik dla pracowników biurowych. Zazwyczaj materiały biurowe rozrzucone są po całym pulpicie i szufladach. Jednocześnie najczęściej stosujemy jedynie dwa czy trzy długopisy.
Przedmioty osobiste
Sytuacja z osobistymi rzeczami na pulpicie jest bardzo niejednoznaczna. Z jednej strony rodzinne zdjęcia i pamiątki zapewniają komfort. A kiedy człowiek czuje się komfortowo – działa lepiej. Z drugiej strony przedmioty te nie mają żadnego zastosowania, a nawet mogą rozpraszać uwagę. Dlatego ważne jest, aby znaleźć złoty środek. Przyjrzyj się uważnie przedmiotom osobistym na stole i pozostaw trzy najważniejsze dla ciebie. Najlepszym miejscem na przedmioty osobiste jest lewa strona stołu.
Więcej na ergobiurko.pl
Może to Ci się spodoba
Nowa perspektywa UE będzie mniej hojna dla polskich samorządów
Szybka rozbudowa infrastruktury, konieczność wypełnienia luki mieszkaniowej czy zmiany w polityce energetycznej to tylko część wyzwań, którym polskie samorządy będą musiały sprostać w nadchodzących latach. Tymczasem nowa perspektywa finansowa Unii Europejskiej na
Jak wdrożyć e-doręczenia w placówkach oświatowych? Praktyczny poradnik
Wprowadzenie systemu e-doręczeń do szkół i placówek oświatowych to istotna zmiana w sposobie komunikacji z urzędami oraz obywatelami. Od 1 stycznia 2025 r. wszystkie jednostki edukacyjne prowadzone przez jednostki samorządu
Jak kształtują się ceny mieszkań w Ząbkach?
Zakup mieszkania w Ząbkach może być dobrą alternatywą dla podobnej inwestycji w granicach administracyjnych Warszawy. Przemawiają za tym ceny nieruchomości w tej lokalizacji oraz dogodne położenie względem stolicy. Jak kształtują
Czy po wakacjach spada szansa na znalezienie ciekawego zatrudnienia?
Wakacje to czas, gdy część osób potrzebuje wolnego od codziennych powinności służbowych. Urlopy planuje się dużo wcześniej, żeby spełniać swoje plany wyjazdowe zgodnie z założeniami. Jednak osoby zatrudnione na umowę
Postrzeganie Coca-Coli na świecie
Przez wiele lat Coca Cola opinie miała jak najlepsze i tak pozostaje do chwili obecnej, pomimo czarnego PR-u, którym marka była atakowana przez konkurencję. Najpopularniejszy napój świata Wymyślona w 1886
Wszystko o notowaniach inwestycyjnych funduszy inwestycyjnych
Efektywne lokowanie środków w funduszach inwestycyjnych wymaga, chociażby podstawowej wiedzy finansowej lub pomocy eksperta w tej dziedzinie. Osoby, które gromadzą pieniądze na funduszach inwestycyjnych, powinny zainteresować się notowaniami, które stanowią
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post