Jak zawiązać współpracę z biurem rachunkowym?
Biznesmeni bardzo często korzystają z usług biur rachunkowych w kwestiach rozliczeń swojej aktywności biznesowej. Jaką formę porozumienia najlepiej podpisać z owymi jednostkami finansowymi?
Biura rachunkowe oferują formularze takich porozumień dla swoich przyszłych usługobiorców. Nie oznacza to jednak, że nie możemy wygenerować indywidualnie umowy. Decydując się na takie postępowanie pamiętajmy jednak o kilku regułach, a między innymi:
– o dokładnym opisaniu stron porozumienia. Dla osoby fizycznej należy podać jej dane indentyfikacyjne, datę urodzenia, adres zameldowania i adres zamieszkania, jeśli jest inny od zameldowania, numer dowodu osobistego oraz PESEL. Jeśli stronami porozumienia są podmioty gospodarcze należy oznaczyć, oprócz informacji wyżej wymienionych, nazwę prowadzonej działalności i numer identyfikacji podatkowej.
– o opisaniu zakresu uprawień biura rachunkowego w ramach działań na nasze zlecenie,
– o określeniu sposobu przekazywania danych,
– o zdefiniowaniu terminu obowiązywania porozumienia,
– o określeniu wartości wynagrodzenia.
Dodatkowo pamiętajmy, iż umowa niepotwierdzona przez obie strony nie ma podstawy prawnej.
Badając jednostki rachunkowe sprawdzajmy, czy posiadają one aktualną polisę OC, z której będzie możliwe uzyskanie odszkodowania za ewentualne niepoprawne wykonanie zleconych zadań. W kwestii wartości wynagrodzenia najważniejszy jest obszar wykonywanych usług. Najczęściej przedsiębiorcy zlecają prowadzenie ksiąg rozliczeniowych, jednakże zakres działania takich placówek jest znacznie większy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?
Stopień amortyzacji to wartość procentowa obrazująca eksploatacje konkretnego środka trwałego w znanym czasie. Mnożąc sumę procentową i wartość początkową ustalamy fragment kosztów podatkowych. Ponadto indywidualne stawki amortyzacyjne są ustalane przez
Jakie ubezpieczenie dla biura rachunkowego?
Każde biuro rachunkowe, które chce reklamować swoje usługi, musi podpisać umowę o ubezpieczenie. Będzie stanowiła ochronę i wsparcie w przypadku szkód i krzywd wyrządzonych w ramach prowadzonej działalności. Dodatkowo stanie
Jak zmienić biuro rachunkowe?
Nie masz pełnego wglądu w dokumentację swojego przedsiębiorstwa? Nie zadowala Cię poziom usług świadczonych przez księgowego? Biuro nie dopilnowało ważnych terminów i wątpisz, aby ta współpraca wyszła Ci na dobre?
PIT 2021/2022 – którą deklarację wybrać? Do kiedy złożyć?
Poza nielicznymi wyjątkami każdy, kto osiąga w Polsce dochody, jest zobowiązany od odprowadzania podatków. Najważniejszym obowiązkiem sprawozdawczym w tym zakresie są coroczne deklaracje podatkowe. Którą spośród deklaracji podatkowych należy wybrać,
Kiedy i jak zmienić biuro rachunkowe
Odkrycie nieścisłości w dokumentach lub długotrwałe niezadowolenie z poziomu świadczonych usług – powodów decyzji o zmianie biura rachunkowego na inne może być wiele. Bez względu jednak na przyczyny powierzenia księgowości
Jednolity Plik Kontrolny – dlaczego warto zabezpieczyć się już dziś?
Elektroniczne kontrole urzędu skarbowego stały się już faktem – z dniem 1 lipca zaczęła obowiązywać ustawa, wprowadzająca w życie termin Jednolitego Pliku Kontrolnego, czyli JPK. Ta decyzja Ministerstwa Finansów ma
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post