Wszystko o reklamacji

Wszystko o reklamacji

Zgodnie z prawem konsumenta klient, który jest niezadowolony z zakupu, może złożyć reklamację. Jednak musi wiedzieć o ustawowych terminach i właściwej procedurze działania. Podstawą do rozpatrywania oczekiwań jest wypełnienie formularza reklamacyjnego. Jak dobrze ułożyć taki wniosek?

Po pierwsze trzeba wiedzieć, że w wielu sklepach podstawą reklamowania jest rachunek lub faktura. Jeśli klient nie posiada potwierdzenia dokonania transakcji przeważnie nie ma prawa reklamować zakupionego produktu. Reklamacja utraci ważność po upływie, wskazanego przez firmę, terminu. Zazwyczaj są to 2 tygodnie lub miesiąc, wszystko zależy od jednostkowo układanych regulaminów.

Jeśli jednak konsument dotrzymał wszystkich wymogów może przekazać reklamację. Sposób wnoszenia oczekiwań jest różnorodna i zależy od obecnych możliwości reklamującego. Niejednokrotnie wystarczy pójść do sklepu, w którym zakupiono przedmiot i tam przedstawić swoje wątpliwości i oczekiwania. Innym razem konieczne jest sporządzenie reklamacji na piśmie lub drogą elektroniczną.

Bardzo ważne jest, aby od razu po zakupie zapoznać się z dokumentem gwarancyjnym, przeczytać swoje prawa i obowiązki oraz zwyczajnie zapytać sprzedawcę o ważniejsze informacje, np. w jakim terminie można reklamować towar, jakie są drogi odwoławcze, co można uzyskać po zaakceptowaniu reklamacji (zwrot pieniędzy, wymiana).

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Reklamacja wynajętego samochodu – czy to możliwe?
Next Nowości w zasiłku macierzyńskim 2013

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Zwroty połowy wartości kas fiskalnych

Używanie kas rejestrujących to konieczność każdego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą. Istnieje jednak możliwość zdobycia ulgi podatkowej z tytułu nabycia owego urządzenia. Odliczyć od podatku można 50% całej ceny netto kupionej

Mała firma 0 Comments

Czy wypada przyjaźnić się z przełożonym?

Według przeprowadzonych niedawno badań pracownicy najbardziej cenią w firmie dobrą i rodzinna atmosferę oraz poprawne relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dodatkowo za podstawę skutecznej pracy uważają koleżeńskie relacje z przełożonym.

Mała firma 1Comments

Jak przygotować niedrogą reklamę dla przedsiębiorstwa?

Prawie każdy młody lub początkujący przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że reklama i marketing to bardzo ważna część biznesu. Niestety to kosztowna usługa, ale zwykle daje pożądane rezultaty. Nie można jednak

Rośnie ryzyko cyberataków na małe i średnie firmy

Już ponad 5 mln osób w Polsce korzysta z bankowości mobilnej. Rosnąca popularność tego typu usług powoduje, że coraz częściej stają się one celem cyberprzestępców. Na ich celowniku znajdują się najczęściej transakcje

Mała firma 1Comments

Jak przekazać informację o upadłości?

W ostatnim czasie wiele firm posiada problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Utrudnienia związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel

Mała firma 0 Comments

Małe i średnie firmy w najlepszej kondycji od lat. Konieczne jednak inwestycje w innowacje i eksport

Mikro-, małe i średnie firmy są w najlepszej kondycji od lat – oceniają przedstawiciele Banku Zachodniego WBK na podstawie portfela kredytowego. Sektor ten jest siłą napędową gospodarki – 1,7 mln tego typu

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź