Wszystko o reklamacji

Wszystko o reklamacji

Zgodnie z prawem konsumenta klient, który jest niezadowolony z zakupu, może złożyć reklamację. Jednak musi wiedzieć o ustawowych terminach i właściwej procedurze działania. Podstawą do rozpatrywania oczekiwań jest wypełnienie formularza reklamacyjnego. Jak dobrze ułożyć taki wniosek?

Po pierwsze trzeba wiedzieć, że w wielu sklepach podstawą reklamowania jest rachunek lub faktura. Jeśli klient nie posiada potwierdzenia dokonania transakcji przeważnie nie ma prawa reklamować zakupionego produktu. Reklamacja utraci ważność po upływie, wskazanego przez firmę, terminu. Zazwyczaj są to 2 tygodnie lub miesiąc, wszystko zależy od jednostkowo układanych regulaminów.

Jeśli jednak konsument dotrzymał wszystkich wymogów może przekazać reklamację. Sposób wnoszenia oczekiwań jest różnorodna i zależy od obecnych możliwości reklamującego. Niejednokrotnie wystarczy pójść do sklepu, w którym zakupiono przedmiot i tam przedstawić swoje wątpliwości i oczekiwania. Innym razem konieczne jest sporządzenie reklamacji na piśmie lub drogą elektroniczną.

Bardzo ważne jest, aby od razu po zakupie zapoznać się z dokumentem gwarancyjnym, przeczytać swoje prawa i obowiązki oraz zwyczajnie zapytać sprzedawcę o ważniejsze informacje, np. w jakim terminie można reklamować towar, jakie są drogi odwoławcze, co można uzyskać po zaakceptowaniu reklamacji (zwrot pieniędzy, wymiana).

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Reklamacja wynajętego samochodu – czy to możliwe?
Next Nowości w zasiłku macierzyńskim 2013

Może to Ci się spodoba

Systemy zabezpieczeń dla firm – co wybrać, by zapewnić najlepszą ochronę?

Budynek przedsiębiorstwa to miejsce, w którym przechowuje się ważne dokumenty, pieniądze, sprzęty. W przypadku pożaru, włamania, czy innego niespodziewanego zdarzenia, poniesione straty mogą być ogromne, a niektóre wręcz nie do

Mała firma 0 Comments

Czy warto inwestować w budynki przemysłowe?

Na chwilę obecną Ministerstwo Gospodarki i Pracy realizuje projekt dotyczący dofinansowania inwestycji w budynki przemysłowe i ich wyposażenie. Ubieganie się o taką pomoc finansową umożliwia odpowiednie przygotowanie projektu oraz określenie

Mała firma 0 Comments

Jak radzić sobie z tremą przed przemówieniem?

Mnóstwo osób ma kłopot z przezwyciężeniem tremy i stresu w trakcie występów przed szerszą publicznością. Nabranie pewności siebie i wyćwiczenia wymaga bardzo dużo wysiłku i często trwa niezwykle długo. Jak

Mała firma 0 Comments

Czy rodzinna firma się opłaca?

Rodzinny biznes to duże przedsięwzięcie, ale także ogromna wygoda. Współpraca ze sprawdzonymi osobami daje przekonanie, że każdy pracownik będzie działał na korzyść interesów i przyjmie spokojnie ewentualne problemy finansowe lub

Mała firma 0 Comments

Kiedy mówimy o nisko cennych dobrach trwałych?

Właściciel przedsiębiorstwa może wpisać swój osobisty samochód nieuwzględniony w majątku firmy do kosztów uzyskania przychodu, jeśli cena kupna owego pojazdu nie przekracza kwoty 3500 złotych. Do kosztów uzyskania przychodu dołączamy

Podatki 5 komentarzy

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź