Czy wypada przyjaźnić się z przełożonym?

Czy wypada przyjaźnić się z przełożonym?

Według przeprowadzonych niedawno badań pracownicy najbardziej cenią w firmie dobrą i rodzinna atmosferę oraz poprawne relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dodatkowo za podstawę skutecznej pracy uważają koleżeńskie relacje z przełożonym. Czy rzeczywiście warto przyjaźnić się z zatrudniającym? Jak odbiorą to pozostali?

Praca w większym gronie wymaga wiele cierpliwości, szacunku do innych, umiejętnego dzielenia zadań oraz współpracy zgodnej i z nastawieniem na takie same cele. Aby zbudować doskonałą kadrę trzeba utrzymywać koleżeńskie stosunki i nie wskazywać na siłę lidera.

Jak w każdym środowisku, również w firmie jedni trzymają się bardziej, a inni mniej. Jednak najważniejsza jest tolerancja i akceptowanie współpracowników. Czasami przyjaźnie zawiązują się także na linii podwładny-przełożony. To naturalne, ponieważ ludzie przebywają ze sobą dużo czasu, przeżywają troski i problemy, zwalczają kryzysowe sytuacje. Jednak przenoszenie prywatnych sympatii na podłoże zawodowe może roznieść nieprzyjemną atmosferę oraz zawiść innych pracowników. Trzeba umiejętnie oddzielić życie osobiste od pracy.

Całkowicie zabronione jest lepsze traktowanie ulubieńców lub odróżnianie części pracowników. Przede wszystkim dlatego, że pozostali mogą poczuć się urażeni lub zagrożeni. Zatem przyjaźń lub nawet bardziej zażyła relacja nie mile widziana w miejscu zatrudnienia, ponieważ burzy profesjonalne i służbowe nastawienie całej grupy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy istnieją skuteczne metody motywacyjne dla pracowników?
Next Jakie korzyści przynosi karta paliwowa?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 1Comments

Co zrobić z pracownikiem, u którego wykryto chorobę zawodową?

W ostatnim czasie trudno wskazać etat, na którym pracownik nie doświadcza kłopotów fizycznych lub psychicznych. Najczęściej zatrudnionym dokucza stres lub przeciążenie organizmu. W związku z nagminnymi problemami zdrowotnymi podwładnych powstała

Mała firma 0 Comments

Jak zdobyć serce kontrahenta?

Zdobycie klienta w niepewnych czasach, to nie lada wysiłek. Tradycyjne spotkania w siedzibie firmy czy też twarde negocjacje przy okrągłym stole, to za mało. Coraz częściej najważniejsze decyzje biznesowe są

Mała firma 0 Comments

Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe

Wyjazd pracownika w celach służbowych zwykło nazywać się delegacją. Efektem zorganizowania takiej podróży jest rozliczenie opłat transportowych i posiłków oraz zakwalifikowanie wszystkich wydatków jako kosztów uzyskania przychodu. Czy każda delegacja

Mała firma 0 Comments

Jak prawnie wyznaczyć powierzchnię mieszkalną pod biuro?

Często zdarza się, że biznesmen prowadzi działalność gospodarczą we własnym domu. Zaprasza kontrahentów lub prowadzi biuro na wyznaczonej przestrzeni mieszkalnej. W związku z tym ma prawo on zaliczyć do wydatków

Mała firma 0 Comments

Jak określić wartość używanych środków?

Przy posiadaniu działalności gospodarczej osoby mają obowiązek umieścić środki trwałe w ewidencji, która się do nich odnosi. Odpisy z tych środków są kosztami uzyskania przychodów. W takim przypadku obowiązkowe jest

Mała firma 1Comments

Jak działają agencje ratingowe?

W kraju od dłuższego czasu istnieją agencje ratingowe. Posiadają własny kapitał, ale wypełniają ważne zadania i wyliczenia, na które czeka większość świata biznesowego. Co weryfikują agencje ratingowe? Czy są potrzebne

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź