Czy wypada przyjaźnić się z przełożonym?

Czy wypada przyjaźnić się z przełożonym?

Według przeprowadzonych niedawno badań pracownicy najbardziej cenią w firmie dobrą i rodzinna atmosferę oraz poprawne relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dodatkowo za podstawę skutecznej pracy uważają koleżeńskie relacje z przełożonym. Czy rzeczywiście warto przyjaźnić się z zatrudniającym? Jak odbiorą to pozostali?

Praca w większym gronie wymaga wiele cierpliwości, szacunku do innych, umiejętnego dzielenia zadań oraz współpracy zgodnej i z nastawieniem na takie same cele. Aby zbudować doskonałą kadrę trzeba utrzymywać koleżeńskie stosunki i nie wskazywać na siłę lidera.

Jak w każdym środowisku, również w firmie jedni trzymają się bardziej, a inni mniej. Jednak najważniejsza jest tolerancja i akceptowanie współpracowników. Czasami przyjaźnie zawiązują się także na linii podwładny-przełożony. To naturalne, ponieważ ludzie przebywają ze sobą dużo czasu, przeżywają troski i problemy, zwalczają kryzysowe sytuacje. Jednak przenoszenie prywatnych sympatii na podłoże zawodowe może roznieść nieprzyjemną atmosferę oraz zawiść innych pracowników. Trzeba umiejętnie oddzielić życie osobiste od pracy.

Całkowicie zabronione jest lepsze traktowanie ulubieńców lub odróżnianie części pracowników. Przede wszystkim dlatego, że pozostali mogą poczuć się urażeni lub zagrożeni. Zatem przyjaźń lub nawet bardziej zażyła relacja nie mile widziana w miejscu zatrudnienia, ponieważ burzy profesjonalne i służbowe nastawienie całej grupy.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy istnieją skuteczne metody motywacyjne dla pracowników?
Next Jakie korzyści przynosi karta paliwowa?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Czy warunki pracy poprawiają komfort?

Według badań przeprowadzonych niedawno pracownik szanuje w pracy domową atmosferę, wypłatę oraz miejsce sprawowania powierzonych obowiązków zawodowych. O ile dobre relacje z kolegami i pieniądze są oczywiste, o tyle sporadycznie

Mała firma 0 Comments

Jak wygląda garderoba pracownika korporacji?

W ostatnim czasie znacznie zmieniło się podejście korporacji do kwestii ubioru. Każda firma wprowadza odrębne przepisy dotyczące konkretnych kolorów ubrań, krojów i połączeń różnych części garderoby. Czasami przedsiębiorstwa sponsorują jednolite

Mała firma 0 Comments

Zarządzanie księgowością za pośrednictwem internetu

Wielu przedsiębiorców, którzy otwierają działalność gospodarczą, nie ma pojęcia o podstawowych procedurach i księgowości. W związku z tym zwracają się do firm, które świadczą kompleksowe usługi księgowe. Jest to ciekawe

Mała firma 0 Comments

Kosze okolicznościowe – najlepszy prezent w biznesie

Obdarowywanie się upominkami w biznesie to nie tylko sposób na wyrażenie podziękowania i szacunku, ale również na zacieśnianie więzów. Dlatego też warto dbać o swoich kontrahentów, klientów oraz o pracowników,

Mała firma 0 Comments

Aktualizacja praw odnoszących się do ksiąg rachunkowych

W roku 2012 licznym podmiotom będzie trudniej uniknąć prowadzenia pełnej księgowości, jako że zmienił się limit dochodów netto. Pułap, jaki obowiązywał, równał się 5 293 440zł, z kolei teraz jest

Mała firma 0 Comments

Czym są zmowy cenowe?

Zmowa cenowa to umowa między przedsiębiorstwami lub dużymi korporacjami, które świadczą takie same usługi. Celem porozumienia jest ustalenie wysokiej ceny i utrzymywanie jej na jednakowym poziomie. Zmowa znajduje zastosowanie wśród

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź