Wyjazd integracyjny czy szkolenie?
Czy możliwe jest połączenie wyjazdu integracyjnego dla pracowników i szkolenia z zarządzania? Czy pracownicy mogą nauczyć się czegoś pożytecznego, jednocześnie bawiąc się i relaksując? Oczywiście. To właśnie wspólne przeżycia najlepiej spajają zespół.
Szkolenia przeprowadzane w warunkach laboratoryjnych opierają się zazwyczaj na teorii, i chociaż można z takiego szkolenia wynieść wymierne korzyści, to często już po kilku dniach pracownicy zapominają o nowych umiejętnościach. Inaczej jest na wyjazdach integracyjnych, gdzie nowe możliwości można przetestować natychmiast. To świetne rozwiązanie dla szeregowych pracowników, a dla managerów szansa na zobaczenie jak pracują konkretne osoby w zespole.
To właśnie wspólna praca pozwala na zbudowanie zespołu. W większych firmach często zdarza się, że pracownicy jednego działu nawet do końca nie wiedzą, czym zajmują się ich koledzy zza ściany. W rzeczywistości może zaś okazać się, że współpraca między nimi jest kluczowa dla firmy. W czasie wspólnego wyjazdu można wreszcie poznać wszystkich i zdobyć pretekst, by zagadnąć osobę, z którą wcześniej się nie rozmawiało. Zazwyczaj pracownicy dzieleni są na grupy tak, żeby współpracować z osobami, które znają najmniej. W takich warunkach nawet nieśmiałe osoby przełamują bariery i dzięki temu stają się cenniejszymi członkami grupy.
Gratka dla obserwatora
Dobry manager powinien być świetnym obserwatorem, który szybko wyczuje na czym polegają umiejętności danego pracownika. Właśnie w takich grupowych zadaniach widać, jaką rolę każda z osób pełni w zespole. Poza naturalnymi liderami można odkryć np. ekspertów, czyli osoby, które publicznie wypowiadają się jedynie, gdy dzięki wiedzy i doświadczeniu są pewni swoich racji. Dzięki wspólnej pracy można także wyłowić tych, którzy uwielbiają pracę grupową i motywują wszystkich do wspólnego wysiłku, jak i tych, którzy preferują pracę solo.
Takie wyjazdy organizuje miedzy innymi firma HPR Group, która znając warunki pogodowe w Polsce przygotowała się na to, by wszystkie zajęcia przeprowadzać alternatywnie także w budynku. Firma prowadzi także różne szkolenia dla menedżerów.
Polski krajobraz
Wyjazdy integrujące w większych firmach na stałe wpisały się w polski krajobraz i dla pracowników są oczywistością. Pozwalają nie tylko na zwiększenie ducha koleżeństwa w zespole i lepsze poznanie się, ale także – jeżeli organizowane są z głową – na przekazanie pracownikom szacunku dla ważnych wartości, takich jak koleżeństwo czy współpraca. W ten sposób pracodawca może zapewnić sobie wdzięczność pracowników oraz ich lojalność. Należy też pamiętać o tym, że motywacja nawet najlepszego pracownika po jakimś czasie może wygasnąć i właśnie takie zewnętrzne bodźce są potrzebne do jej podtrzymania.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak założyć spółkę za granicą?
Na założenie spółki za granicą coraz częściej decydują się przedsiębiorcy, którym zależy na przyjaznym opodatkowaniu i dużej stabilności przepisów. Takie rozwiązanie może zapewnić przystępne warunki prowadzenia działalności, a tym samym
Malejące bezrobocie wymusza zmiany w rekrutacjach
Na przestrzeni ostatnich lat procesy rekrutacyjne uległy dużej zmianie. Wpłynęły na to m.in. nowe technologie i media społecznościowe, które są obecnie głównym źródłem ofert pracy. Nie bez wpływu jest również sytuacja
Blisko połowa firm daje pracownikom prezenty z okazji świąt wielkanocnych
Przy rekordowo niskim bezrobociu w firmach rośnie znaczenie działań motywacyjnych. Wcześniej pracodawcy dawali pracownikom prezenty niemal wyłącznie z okazji Bożego Narodzenia. Obecnie prawie połowa wykorzystuje do tego także Wielkanoc – wynika z badań
Klienci wracają do T-Mobile. Operator nową ofertą i komunikacją chce zawalczyć o klientów
T-Mobile zaostrza konkurencję na rynku usług telekomunikacyjnych. Telekom chce być liderem w zakresie konsumpcji danych i mocno rozwija tę kategorię usług. Postawił na zmianę komunikacji i wprowadził nowe oferty, co ma zdystansować konkurencję
Firmy szukają sposobów na przyciągniecie i zatrzymanie pracowników
Rekordowo niskie bezrobocie sprawia, że firmy muszą się bardziej koncentrować na komunikacji z pracownikami i kandydatami do pracy. Employer branding, który umożliwia firmie pozycjonowane się jako atrakcyjny pracodawca, pomaga zahamować rotację pracowników
Nazwa może przesądzić o sukcesie firmy
Zła nazwa firmy jest jak zły fundament dla domu – przez to wszystko może się zawalić – przekonuje Tomasz Banasik z Nazywamy.com. Jak podkreśla, można zmienić wszystko, logo, identyfikację wizualną, ale nie nazwę. Na tym
1 Comment
Majka
01 lutego, 08:13