Biura na wynajem, czyli sale na godziny

Biura na wynajem, czyli sale na godziny

Co łączy wolnych strzelców i mikroprzedsiębiorców z trenerami biznesu? Ci ostatni szkolą swoich podopiecznych, by w jak najefektywniejszy sposób angażowali się w swoją pracę i jej otoczenie. Łączy ich także środek doraźny szkolenia – sala konferencyjna. Pomieszczenie, które przybierać może najrozmaitsze formy, ceny i wyposażenie.

Nie tylko sala

Organizacja szkoleń w salach konferencyjnych wychodzi daleko poza opłacenie samego pomieszczenia. Wykorzystanie sprzętu ośrodka, obsługa z cateringiem, ewentualny nocleg (jeśli szkolenie trwa dłużej niż dzień) – biorąc pod uwagę grupę 20 osób, rachunek organizatora takiego szkolenia liczony jest w tysiącach, jak nie dziesiątkach tysięcy złotych. Warto wyłapywać darmowe szkolenia w ramach projektów unijnych lub szwajcarskich. Koordynator grupy czuwa nad prawidłowymi transakcjami i wystawianiem faktur, natomiast cała nauka-zabawa zaliczana jest jako koszt zagranicznych inwestorów.

Wyposażenie

Sale konferencyjno-wykładowe nie przez przypadek kojarzymy z wielkimi ośrodkami. Warszawa, Kraków, Wrocław – wojewódzkie stolice raczą nas licznymi ofertami najmu sal o przeróżnych parametrach. Pod rozmowy coachingowe organizator przeznaczy mniejszy gabinet, z kolei szkolenia-wdrożenia dla dużej grupy pracowników IT organizowane są w klimatyzowanych pomieszczeniach i na co najmniej kilkunastu stanowiskach komputerowych. Projektory, rzutniki i flipcharty przeważnie są za darmo, organizatorzy dopłacają do 20-30 złotych do ceny za wynajem sal na godziny. Kwota dotyczy multimedialnego sprzętu, który jest udostępniany przez ośrodek.

Ośrodki konferencyjne biorą pod uwagę usadowienie słuchaczy względem szkoleniowców. Kwestia prowadzącego i ogólnego dostępu do projektora z każdego zaułka sali jest ważna – audytorium przybiera postaci litery „U” (tak zwana podkowa), „O” (na schemat kwadratowego stołu), rzadziej spotykane są rozwiązania szkolne (ławki) czy teatralno-kinowe. Dwa ostatnie stosowane są na dużych szkoleniach w grupach powyżej 50-100 osób.

Dla każdego, kto przekazuje

Z sali panelowo-dyskusyjnych poza szkoleniowcami „miękkimi” skorzystają także inni. Administratorzy nieruchomości, prezesi fundacji, stowarzyszeń czy klubów, handlowcy i konsultanci w sprzedaży detalicznej, korepetytorzy. Wszyscy przedstawiciele tych grup znajdą dla siebie odpowiednią salę w centrach szkoleniowych. Zarówno wielkich miast pokroju Warszawy, jak i mniejszych ośrodkach (Radom, Białystok). Jakość sprzętu multimedialnego i możliwość wyboru gabarytów sal jest większa w dużych, wojewódzkich ośrodkach.

Ceny

Klienta płacącego za godziny z trenerem, prezesem czy dyrektorem szczególnie interesują stawki za godzinę i dzień szkoleniowy. Przyjęło się, że organizator wylicza poszczególne koszty (materiały, obiad, sprzęt) i kwotą wyjściową operuje już przy ofercie szkolenia.

Gabinet coachingowy oscyluje w granicach 20 złotych za godzinę zegarową i 130 złotych za dzień szkoleniowy (8 godzin z przerwami kawowymi i na obiad). Sale rekrutacyjne na kilka osób to koszt rzędu 21-28 złotych za godzinę, a komputerowe z klimatyzacją podchodzą do 50 złotych za godzinę. Razem z nimi rosną stawki za dzień szkoleniowy – w droższych propozycjach cena przekroczy 500 złotych. Wymienione stawki nie obejmują cateringu i wyposażenia multimedialnego. Fachowcy z długoletnim stażem szkoleniowym dysponują własnym sprzętem i materiałami, dzięki czemu oszczędzają na ostatnim z kosztów.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Zadbaj o swoje finanse osobiste i kontroluj wydatki
Next Pracownicy narzekają na problemy alergiczne w pracy? Zadbaj o czystość

Może to Ci się spodoba

e-Firma i Startup 1Comments

Jaką metodę reklamy wybrać w sieci?

Prowadzenie działalności przy użyciu Internetu nie jest obecnie nowinką. Marketing rozwija się wszędzie, także w e-przestrzeni mamy z nim do czynienia. Jednymi z jego składników jest pozycjonowanie stron www oraz

Startupy mogą liczyć na wsparcie company builders

Company Builders, czyli fabryki startupów, pomagają firmom  we wczesnym stadium działalności nie tylko poprzez środki na ich przedsięwzięcia. Główna różnica między nimi a funduszami Venture Capital polega na tym, że zapewniają

e-Firma i Startup 1Comments

Charakterystyka mobilnej pracy

Praca mobilna czyli na odległość to w dzisiejszych czasach nic nadzwyczajnego. Pracodawca, który nie jest w stanie finansować biura oraz sprzętu zleca obowiązki zawodowe podwładnym, którzy na odległość wykonują swoje

Zakładam firmę 0 Comments

Jak reklamować firmę w Niemczech?

Reklama w Niemczech ma swoje specyficzne cechy, które warto uwzględnić, planując kampanie. Istnieje wiele kanałów reklamowych, które można wykorzystać, a każdy z nich ma swoje unikalne korzyści. Reklama online: Niemcy

e-Firma i Startup 0 Comments

Startupy w dzisiejszych czasach: ryzykowny krok czy bezpośrednia droga do sukcesu i swobody działania

Już od kilkunastu lat świat otwiera przed ludźmi zupełnie nowe możliwości, dzięki którym wiele osób może skorzystać z zupełnie innych sposobów na zarabianie środków. Jednym z takich sposobów jest otworzenie

Założyłeś start-up? Opisz swój projekt, a my to opublikujemy!

Twórcy start-upów powinni korzystać z każdej dostępnej okazji, aby zaprezentować swój projekt szerszej publiczności. Także tej, jaką oferuje nasz serwis. Po wypełnieniu formularza informacja o Państwa firmie ma szanse pojawić się na portalu

1 Comment

  1. grzegorsz
    11 sierpnia, 15:20 Reply
    Organizacja szkoleń w salach konferencyjnych wychodzi daleko poza opłacenie samego pomieszczenia. Jest dużo więcej spraw do załatwienia.

Zostaw odpowiedź