Sposoby na zwiększenie sprzedaży

Sposoby na zwiększenie sprzedaży

Niezależnie od tego, w jakiej branży działa twoja firma, to naturalne, że dążysz do maksymalizacji zysków. W jaki sposób zwiększać sprzedaż? Jest kilka sprawdzonych sposobów, które warto poznać i wdrożyć.

Każdy przedsiębiorca stoi przed tym samym wyzwaniem – musi być krok przed konkurencją. Dzisiejsze firmy często konkurują między sobą ceną, ale równie ważna jest jakość czy obsługa posprzedażowa. Obniżanie ceny nie zawsze jest dobrym posunięciem, ponieważ w takim przypadku oferowane produkty wyróżniają się wśród innych tylko tym czynnikiem i mogą być postrzegane jako towary niższej jakości. A to najprostsza droga do zamknięcia sobie drogi rozwoju. Alternatywą jest wdrożenie sprawdzonych rozwiązań zwiększających sprzedaż.

Pokaż się od dobrej strony

To rozwiązanie dla przedsiębiorców działających w sieci. Niemal każdy sklep posiada zakładkę z opiniami klientów czy rekomendacjami. Na najpopularniejszych platformach sprzedażowych istnieją systemy ocen. Wdrożenie takiego rozwiązania we własnym sklepie to doskonały pomysł, zwłaszcza że większość kupujących w sieci dokładnie sprawdza sprzedawcę, zanim kliknie przycisk „kup”.

Wprowadzenie systemu ocen pomaga w prowadzeniu biznesu. Budowanie zaufania jest szczególnie ważną płaszczyzną, gdy mowa o sprzedaży na odległość. System ocen lub umożliwienie klientom wypowiedzenia się na temat szybkości realizacji zamówienia, obsługi czy jakości produktu przekłada się na budowanie zaufania i może zwiększać sprzedaż.

Wręczaj kupony rabatowe

Wprowadzenie kuponów rabatowych to rozwiązanie pozwalające na budowanie zainteresowania firmą w dłuższej perspektywie. Aby system ich wręczania klientom się sprawdzał, warto pamiętać o kilku kwestiach. Po pierwsze kupon rabatowy musi być ograniczony czasowo np. klient może skorzystać z niego tylko w ciągu 2 tygodni, licząc od dnia dokonania zakupów.

Liczy się też sposób wręczenia kuponu rabatowego. Wysłanie papierowego wraz z towarem, nie jest dobrym pomysłem. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient zgubi kupon i go nie wykorzysta. Lepszym rozwiązaniem jest wysłanie np. spersonalizowanego rabatu na podany przez kupującego adres mailowy.

Program lojalnościowy

Wśród klientów cieszą się popularnością, gdyż umożliwiają dokonanie tańszych zakupów lub otrzymanie upominków. Programy lojalnościowe, gdyż o nich mowa, to rozwiązanie dla przedsiębiorców koncentrujących się na utrzymaniu dotychczasowych klientów. Oferowanie stałym klientom drobnych upominków, pozwala na wywołanie w nich pozytywnych uczuć związanych z firmą.

Programy lojalnościowe powinny być szczególnie ważne dla przedsiębiorców działających w branży B2B. Oferując usługi innym podmiotom działającym na rynku, trzeba być wyjątkowo czujnym, gdyż konkurencja nie śpi. Skonstruowanie i wdrożenie dobrego programu lojalnościowego nie jest skomplikowanie, nie zabiera też dużo czasu.

Postaw na treści wywołujące emocje

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz w sklepie stacjonarnym czy skupiasz się na sprzedaży online, musisz pamiętać o treściach. Dobry opis produktu czy wpadające w ucho hasło reklamowe to elementy, na które klienci zwracają uwagę. Szczególnie ważne, z oczywistych względów, są opisy w sklepach internetowych. Klient nie może dotknąć produktu, ale przez dobry opis masz możliwość przekazania mu najważniejszych informacji, a przez zdjęcia wysokiej jakości, również pokazać go z jak najlepszej strony.

W jaki sposób opisywać produkty? Poza parametrami technicznymi warto zadbać o pokazanie korzyści, jakie niesie ze sobą produkt, również tych nieoczywistych. Oprócz zwykłych cech smartfona, takich jak wykonywanie połączeń i przeglądanie internetu, warto podkreślić jego elegancję, prestiż i najwyższą jakość wykonania. Ważne jest, by przekonać zainteresowaną osobę, że właśnie tego szuka. Uda się, jeżeli opisy będą wywoływały emocje.

Sprzedawaj w zestawach

Doskonałym pomysłem jest łącznie produktów dostępnych w sklepie. Utworzone w ten sposób zestawy można sprzedawać taniej i pozwalają one na jednoczesne sprzedanie większej ilości wyrobów przy jednorazowej transakcji. By zachęcić klienta do zakupu, warto pamiętać np. o ciekawym opakowaniu.

Sprzedawanie produktów w zestawach jest o tyle dobrym rozwiązaniem, że przedsiębiorca ma możliwość połączenia najpopularniejszych wyrobów z cieszącymi się mniejszym zainteresowaniem wśród konsumentów. W praktyce zatem możliwe jest wyczyszczenie półek z produktów mniej popularnych.

Anna Borucka
Artykuł został przygotowany we współpracy z kontofirmowe24.pl – serwisem specjalizującym się w finansach dla przedsiębiorców i małych firm.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Praca kuriera – kto się do niej nadaje?
Next Oprocentowanie lokat nadal spada. Gdzie szukać wysokich odsetek?

Może to Ci się spodoba

Zarządzanie 0 Comments

Kobiety wciąż mniejszością w kadrze zarządzającej

Dysproporcja między kobietami i mężczyznami na stanowiskach kierowniczych to zjawisko powszechne. Brak równowagi płci widoczny jest szczególnie w firmach technologicznych, gdzie średni poziom zatrudnienia pań wynosi około 27 proc. W sektorze teleinformatycznym

Zarządzanie 0 Comments

Dlaczego warto zainteresować się szkoleniami z zakresu ochrony środowiska?

W ostatnich latach coraz bardziej widoczny jest wzrost świadomości w kwestii ochrony środowiska. Takie zagadnienia jak prawo ochrony środowiska oraz zrównoważona gospodarka odpadami to niewątpliwie tematy jakimi interesuje się coraz

Szkolenia 0 Comments

Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu

We współczesnym biznesie ogromną rolę odgrywa dbałość o budowanie silnych i trwałych relacji. Narzędziem, które daje do tego doskonałą okazję, jest event marketing. Jak organizować konferencje i szkolenia, wykorzystując cały

Zarządzanie 1Comments

Transport wewnętrzny w przedsiębiorstwie

Wiele przedsiębiorstw wykorzystuje w codziennej działalności urządzenia transportu wewnętrznego. Przenośniki transportują materiały o różnych parametrach i właściwościach. Dlatego różnią się one miedzy sobą. Podobnie różnią się poszczególne podzespoły napędowe i

Zarządzanie 0 Comments

Prawie połowa Polaków chce żyć bardziej ekologicznie, nawet jeśli oznacza to wyrzeczenia. Proekologicznego podejścia oczekują również od firm

Rośnie świadomość ekologiczna Polaków. 47 proc. społeczeństwa deklaruje, że zmieniłoby styl życia na bardziej ekologiczny, nawet jeśli wiązałoby się to z wyrzeczeniami i mniejszą wygodą – wynika z badania Barometr Providenta. Najczęściej wskazywane

Zarządzanie 0 Comments

Pracodawcy inwestują w biura, by ściągnąć pracowników z pracy zdalnej

Po zniesieniu wszystkich ograniczeń pandemicznych zdalnie lub hybrydowo wciąż pracuje 28 proc. Polaków. Elastyczność w tym zakresie jest dla pracowników ważnym benefitem, ale pracodawcy starają się zachęcić ich do powrotu do biur. – Aby

1 Comment

  1. mariusz
    08 stycznia, 14:39 Reply
    Skuteczna sprzedaż to podstawa udanego biznesu. Bez tego niestety nie mamy szans na osiągnięcie sukcesu.

Zostaw odpowiedź