Prezent, czyli sposób na podtrzymanie relacji biznesowych
W biznesie niezwykle istotne dla podtrzymywania pozytywnego wizerunku, i tym samym relacji, mają detale. W wielu sytuacjach to nie minimalne różnice w wysokości potencjalnych profitów z umowy mają znaczenie, lecz dobry kontakt między partnerami. Jak więc sprawić, by dotychczasowy kontrahent nawet w przypadku otrzymania nieco bardziej korzystnej oferty od konkurencji nadal był zainteresowany współpracą, oczywiście nie mając na uwadze łapówek?
Prezenty dla pracowników
Dobrym pomysłem pozwalającym na utrzymanie kontaktów są prezenty. Ważne, by były wysokiej jakości i jednocześnie nie wprawiały obdarowanego w zakłopotanie. Dlatego fajne pomysły na prezent to niekoniecznie drogie zegarki czy banalne kalendarze, lecz coś innego. Coś, co pozwala na integrację pracowników. Pierwszym pomysłem są degustacje kulinarne. Powodzeniem cieszą się także warsztaty prowadzone przez mistrzów kuchni, którzy w atmosferze zabawy, i niekiedy rywalizacji, pokazują tajniki swojego kunsztu. Degustacje to nie tylko wykwintne jadło, ale także wyborne trunki. Należy więc dobrze zaplanować termin. Kolejna propozycja to prezenty związane z kulturą i sztuką. Zaproszenia na wystawę bądź wernisaż to propozycja dedykowana zwłaszcza w przypadku osób, którym nieobce są nurty w sztuce nowoczesnej i lubujące się w wyszukanym wzornictwie. Alternatywą będą bilety na oczekiwaną czy głośną premierę filmową albo bilety do teatru. Współpracując z firmą zatrudniającą młodych dynamicznych pracowników, warto rozważyć wynajęcie toru wyścigowego i przejażdżkę sportowym Maserati albo też wynająć porządną terenówkę z mocnym silnikiem i wyciągarką, by ruszyć na ekstremalną przygodę po niedostępnych terenach dawnego poligonu. Jeszcze większy poziom adrenaliny gwarantują takie fajne pomysły na prezent, jak skok ze spadochronem, skok na bungee, lot szybowcem, lot na motolotni czy lot balonem. Ekscytujące chwile nad ziemią zostaną zapamiętane na bardzo długo. Swobodny lot czy pełne wrażeń opadanie łączą w sobie znane od wieków pragnienia z ogromnym poziomem adrenaliny. Pomysłem na prezent dla biznesowego kontrahenta może też być integracja pracowników współpracujących ze sobą firm. Rejs jachtem po mazurskich jeziorach, eskapada po malowniczych Beskidach, weekend w luksusowym hotelu ze SPA, quady czy paintball to tylko część z wartych rozważenia propozycji.
Dopasowanie
Prezent dla biznesowych partnerów jest istotnym czynnikiem zacieśniania relacji. Dlatego niezwykle istotne znaczenie ma odpowiednie dopasowanie go do profilu firmy oraz zatrudnionych tam pracowników. Znając dobrze kontrahenta, nie powinno być większych kłopotów w wyborze między skokami spadochronowymi a wizytą w galerii sztuki nowoczesnej.
Może to Ci się spodoba
Czy strony społecznościowe mogą zabrać wymarzoną posadę?
Dostępność portali społecznościowych nikogo w ostatnim czasie nie zaskakuje. Właściwie każdy korzysta z tego rodzaju komunikacji. Działanie na stronie zależy od osobistych potrzeb i zainteresowań. Jednak niewiele osób wie, że
Pandemia zwiększyła potrzebę robotyzacji w polskich firmach
Pandemia COVID-19 może być impulsem przyspieszającym robotyzację w polskich firmach. Barierą we wdrażaniu robotów na masową skalę wciąż pozostają jednak brak wiedzy, niska świadomość korzyści takich rozwiązań albo obawy przed wysokimi kosztami. – Można zacząć od wdrożenia jednego czy
Jaki jest cel organizowania zebrania?
Każda renomowana firma, która zatrudnia wielu pracowników musi zwoływać systematyczne spotkania biznesowe. Są konieczne do dobrego funkcjonowania korporacji, usuwania błędów i rozwiązywania problemów. Jakie kwestie porusza się na zebraniach? Kto
Transport wewnętrzny w przedsiębiorstwie
Wiele przedsiębiorstw wykorzystuje w codziennej działalności urządzenia transportu wewnętrznego. Przenośniki transportują materiały o różnych parametrach i właściwościach. Dlatego różnią się one miedzy sobą. Podobnie różnią się poszczególne podzespoły napędowe i
Jak przeprowadzić skuteczne delegowanie zadań?
Skuteczne przekazywanie obowiązków członkom zespołu to jedno z ważnych zadań każdego lidera. Wbrew pozorom nie jest to taka oczywista umiejętność, na której jakość nie musimy zwracać uwagi. Sposób delegowania zadań
Polscy producenci wytwarzają coraz lepsze jakościowo wina mogące konkurować na europejskim rynku
Jeszcze dekadę temu w Polsce działało 26 producentów wina. Obecnie jest ich już ponad 200, łączna powierzchnia upraw przekroczyła 330 hektarów, a produkcja wina – 5,2 tys. hektolitrów. Polskie wino cenione
3 komentarze
Ojkos
13 marca, 13:25Tommy
04 kwietnia, 11:37Ojkos
05 maja, 10:45