Elektroniczny obieg dokumentów – poznaj korzyści dla różnych działów w Twojej firmie

Elektroniczny obieg dokumentów – poznaj korzyści dla różnych działów w Twojej firmie

Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów możemy znacznie lepiej zorganizować pracę naszej firmy. W szczególności dotyczy to kilku aspektów jej działalności, takich jak handel, zarządzanie kadrami i księgowość. Zobacz, w jaki sposób wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów może pomóc pracownikom zatrudnionym w wyżej wymienionych działach pracować szybciej, łatwiej i skuteczniej.

Dział handlowy

Jedną z najważniejszych funkcjonalności, jaką cechuje się elektroniczny obieg dokumentów, jest zdolność do automatycznego rejestrowania, przetwarzania i archiwizowania dokumentów wpływających od klientów. Dotyczy to między innymi zamówień, skarg, czy też zapytań o podaż. Zautomatyzowanie tych procesów pozwala nie tylko dotrzymać wszystkich terminów, ale również stwierdzić zwiększone zapotrzebowanie na dany produkt czy konieczność zwiększenia powierzchni magazynowej będącej do dyspozycji firmy. Automatyzacja procesów realizacji zamówień pozwala również na znaczne ograniczenie liczby popełnianych błędów – mimo sceptycyzmu niektórych przedsiębiorców systemy informatyczne okazują się być znacznie mniej omylne od ludzi. Mniejsza ilość błędów to zarazem mniejsza liczba reklamacji i lepszy wizerunek wśród odbiorców naszego produktu.

Księgowość

Najbardziej przydatną w księgowości funkcją systemów elektronicznego obiegu dokumentów wydaje się zautomatyzowanie rozliczania faktur. Dzięki niemu unikniemy spóźnień w płatnościach, które w najlepszym razie kończą się pogorszeniem naszego wizerunku, w najgorszym natomiast – procesem windykacyjnym lub sądowym. Elektroniczny obieg dokumentów pozwoli też na bieżąco monitorować zobowiązania naszych kontrahentów, sprawdzać których spośród nich należy ponaglić a z którymi ze względu na notoryczne niedotrzymywanie terminu zerwać współpracę. Podobnie jak w przypadku działu handlowego automatyzacja ewidencji działań finansowych znacznie ogranicza ilość popełnianych błędów, co ma kluczowe znaczenie zwłaszcza w przypadku kontroli ze strony organów państwowych.

Kadry

Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów możemy również bardzo ułatwić sobie proces rozliczania się z pracownikami. Jeśli używamy takiego systemu w swojej firmie będziemy w stanie zabezpieczyć odpowiednią kwotę na wypłaty i wysyłać przelewy bez spóźnień. To bardzo ważne nie tylko dla samych pracowników, ale również efektywności działania firmy – pracownicy którzy nie mają poczucia bezpieczeństwa znacznie mniej angażują się w pracę i są o wiele mniej produktywni. Dział kadr korzystający z elektronicznego obiegu dokumentów będzie mógł również szybko zainicjować proces rekrutacji nowych pracowników gdy nasza firma wykaże takie zapotrzebowanie, oraz skutecznie zarządzać zwolnieniami lekarskimi, urlopami a także wydawać dyspozycje odnośnie organizacji szkoleń.

Kadry, dział handlowy i księgowość to jednak niejedyne działy które na elektronicznym obiegu dokumentów mogą skorzystać. Systemy tego typu mogą również skutecznie wspomagać dział analiz (łatwy dostęp do danych) czy nawet menedżerów wyższego szczebla i dyrektorów. system elektronicznego obiegu dokumentu korzysta więc cała firma.

Previous Mniej niż połowa Polaków ma zaufanie do banków
Next Nowoczesne biuro stało się atutem w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników

Może to Ci się spodoba

Jak oszczędzać na dostawie prowadząc własny sklep internetowy?

Jeśli prowadzisz własną firmę i nadajesz wiele paczek, ważne jest, abyś zastanowił się nad tym czy przypadkiem nie przepłacasz za usługi kurierskie. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważne jest, aby móc

Prowadzenie konta Amazon – 7 korzyści współpracy z autoryzowaną agencją Smartbuyers Polska (SPN Amazon)

Rozpoczęcie sprzedaży na platformie Amazon otwiera przed przedsiębiorcami nowe, niezwykle atrakcyjne możliwości rozwoju biznesu na globalnym rynku. Jednak sukces na Amazonie nie przychodzi sam – profesjonalne prowadzenie konta Amazon wymaga

Dobra fotografia dla biznesu

Fotografia biznesowa – albo też korporacyjna – jest często niedocenianym narzędziem pijarowym i marketingowym. Tymczasem przemyślana sesja zdjęciowa może pozytywnie wpłynąć na zmianę wizerunku firmy: odświeżyć, uaktualnić, przybliżyć klientom, pokazać

Faktury zaliczkowe – zasady wystawiania i rozliczania

Pewną trudność sprawia przedsiębiorcom rozliczanie wpłat zaliczkowych na poczet dostaw towarów lub usług, które odbędą się w przyszłości. W jaki sposób dokumentować wpłaty zaliczek, kiedy regulować zobowiązania z fiskusem i

Rośnie znaczenie pozytywnych informacji finansowych o Polakach

Większość przedsiębiorstw finansowych równolegle z danymi o zadłużeniu firm lub osób sprawdza m.in. w biurach informacji gospodarczej informacje pozytywne o swoich klientach. Dla dostawców usług i produktów liczą się bowiem dane kompleksowe, przejrzyste, wiarygodne, udostępnione

Mediacje – szybkie, tanie i … obowiązkowe

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu polubownych metod rozwiązywania sporów. Jej podstawową rolą jest rozpowszechnienie praktyki mediacji i ograniczenie ilości sporów rozwiązywanych na sali sądowej. Alternatywna propozycja rozstrzygnięć pozasądowych, jaką jest

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź