Charakterystyka mobilnej pracy
Praca mobilna czyli na odległość to w dzisiejszych czasach nic nadzwyczajnego. Pracodawca, który nie jest w stanie finansować biura oraz sprzętu zleca obowiązki zawodowe podwładnym, którzy na odległość wykonują swoje powinności. To oszczędność i wygoda dla obu stron, ponieważ wystarczy dostęp do internetu, aby wypełniać zlecone zadania.
Zwykle pracownik musi posiadać własny sprzęt komputerowy oraz stały dostęp do internetu. Od ustaleń obu stron zależy sposób pracy oraz godziny aktywności zawodowej. Mogą to być stałe godziny lub zmienne, w zależności od aktualnych potrzeb firmy.
Kwestią umowną jest również metoda naliczania wynagrodzenia. Zwykle przyznawane są stałe zarobki, jednak zdarza się naliczanie stawek godzinowych lub na podstawie wykonanej pracy lub oddanego zlecenia.
Teoretycznie praca w domu to świetne rozwiązanie, ponieważ pozwala zaoszczędzić na dojazdach do pracy oraz unikanie biurowego stresu i korporacyjnej atmosfery. Wiele osób uważa, że są poza kontrolą swojego pracodawcy. Nic bardziej mylnego. Większość zatrudnionych pracuje w sieci w oparciu o konkretne programy lub strony internetowe, które rejestrują aktywność podwładnego oraz godziny logowania.
Należy wziąć pod uwagę, że oprócz zalet, praca na odległość posiada wady. Przede wszystkim brak kontaktu ze współpracownikami, wszystko odbywa się za pośrednictwem telefonu lub mejlowo. Dodatkowo brak motywacji oraz problemy ze skupieniem uwagi mogą znacząco utrudnić terminowe wypełnianie obowiązków.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Netcamp o aplikacjach mobilnych już 19 kwietnia
Fundacja Netcamp zaprasza już w piątek 19 kwietnia o godz. 18 na kolejne inspirujące spotkanie IT w Szczecinie. Najpierw Edukoala opowie jak na bazie doświadczeń z Doliny Krzemowej rozwija mobilny
Jak nowoczesne technologie wspierają biznes?
Technologie nie tylko ułatwiają prowadzenie biznesu, ale także zmieniają go. Mają wpływ na zarządzanie przedsiębiorstwami oraz na podejmowanie strategicznych decyzji. Dziś trudno sobie wyobrazić nowoczesną firmę bez dostępu do zaawansowanych
Sprzedaż wielokanałowa potrzebą czasów
Omnichannel (sprzedaż wielokanałowa) to ukłon w kierunku konsumentów, którzy z jednej strony cenią sobie szybkość i wygodę realizacji zakupów w sieci, a z drugiej strony zdradzają przywiązanie do sklepów stacjonarnych
Jak przedsiębiorcy reklamują swoje usługi w sieci?
Z powodu wzrostu popytu na sprzęt mobilny i dostęp do Internetu, przedsiębiorcy starają się dostrzegać nowe możliwości w marketingu własnych dóbr. Nie dziwi więc fakt, iż częściej korzystają z reklam
Kiedy strona internetowa jest atrakcyjna?
Biznesmeni dbają o wygląd biura, szczególnie jeśli odwiedzają je klienci. Podobnie jest z portalami internetowymi, które oglądają internauci. Możliwości w sieci jest mnóstwo. Warto więc odróżnić swoją ofertę w tłumie
Dlaczego warto prowadzić sklep w sieci?
Wraz z rozwojem internetu wielu przedsiębiorców postanowiło zainwestować w promowanie firmy w sieci. Rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątki i dzisiaj liczą duże zyski. Czy rzeczywiście każdy może osiągnąć sukces
1 Comment
Maciej
01 września, 16:12