Branża konferencji i targów rośnie w siłę

Rynek spotkań w Polsce ma się coraz lepiej, o czym świadczy rokroczny wzrost liczby tego typu wydarzeń. Do 2022 roku zaplanowanych jest co najmniej 145 międzynarodowych konferencji i targów, które mają się odbyć w Polsce – wynika ze statystyk Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. To pociąga też za sobą inwestycje w powierzchnie konferencyjno-hotelowe. Grupa Hotelowa Orbis i AccorHotels podkreśla, że utrzymanie zainteresowania klientów biznesowych i organizatorów wymaga stałych nakładów i rozbudowywania oferty o kolejne nowości. W nadchodzących latach planuje szereg inwestycji zarówno w swoje obiekty, jak i kadry.

 Branża eventowa jest bardzo ważna w naszej działalności, bo mówimy o dochodach z pokoi i gastronomii. W poprzednich latach organizowaliśmy bardzo duże konferencje, teraz stawiamy raczej na mniejsze wydarzenia, za to częściej i nadal jest to dla nas strategiczny segment. W dwunastu własnych hotelach w Warszawie oferujemy łączną powierzchnię 6 tys. mkw., mamy ponad 86 sal konferencyjnych, więc posiadamy odpowiednie zaplecze dla branży spotkań –mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Stefan Potocki, odpowiedzialny za rynek warszawski i łódzki w Grupie AccorHotels.

Z ostatniej edycji raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce”, opracowanego przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, wynika, że w 2017 roku odbyło się w Polce 21,2 tys. spotkań i wydarzeń dla grup liczących co najmniej 50 osób. Ponad połowa z nich to konferencje i kongresy, 46,5 proc. to wydarzenia korporacyjne i motywacyjne, a nieco ponad 3 proc. stanowiły targi i wystawy.

Blisko jedną piątą (19,7 proc.) stanowiły wydarzenia o charakterze międzynarodowym. POT zwraca uwagę na to, że polski rynek przyciąga coraz więcej organizatorów spotkań z całego świata. Do 2022 roku zaplanowanych jest co najmniej 145 międzynarodowych konferencji i targów. Wzrost branży pociąga za sobą także rozwój turystyki i rynku nieruchomości komercyjnych (inwestycje w powierzchnie konferencyjno-hotelowe).

– Mamy olbrzymie zaplecze konferencyjne, więc jesteśmy w stanie zorganizować niemal każde wydarzenie – od najmniejszego po takie z udziałem tysiąca osób. Ciągle wymyślamy siebie na nowo i inwestujemy w to, aby nasze zaplecze, pokoje i sale konferencyjne, a także usługi gastronomiczne były nowoczesne i szły z duchem czasu – mówi Mincho Pachikov, zastępca dyrektora hotelu Novotel Warszawa Centrum.

Jak podkreśla, Novotel Warszawa Centrum jest największym hotelem pod względem liczby pokoi w Warszawie (prawie 750) i największym sieciowym hotelem w Polsce. Dysponuje też przeszło 1,2 tys. mkw. powierzchni przeznaczonej na organizację wydarzeń i konferencji. Ze względu na to oraz lokalizację jest jednym z najchętniej wybieranych przez branżę obiektów.

– Dążymy do tego, żeby nie pozostawać w tyle za trendami, i dlatego odnawiamy swoją ofertę eventów i wydarzeń kilka razy w roku. Przy organizacji wydarzenia skupiamy się nie tylko na układzie pomieszczeń, lecz także na narzędziach cyfrowych i – co nie mniej ważne – na organizacji czasu. Nasi goście w coraz większym stopniu zwracają uwagę na aspekt doświadczenia, przeżycia czegoś wyjątkowego, czego nie doświadczyli w innym hotelu albo na innej konferencji – mówi Mincho Pachikov.

Stefan Potocki, odpowiedzialny za rynek warszawski i łódzki w AccorHotels, podkreśla, że Warszawa jest zarówno największym, jak i najbardziej wymagającym rynkiem – zarówno jeśli chodzi o turystykę, jak i branżę konferencyjną.

– Warszawski rynek jest również niezwykle dynamiczny. Od 2–3 lat obserwujemy ogromną liczbę inwestycji. W niektórych kategoriach otwiera się wiele nowych obiektów, takich jak hotele czterogwiazdkowe. W niespełna 24 miesiące ich liczba podwoiła się. Istnieją też rynki niszowe, takie jak hotele lifestyle’owe, w którym rozważamy realizację własnego projektu. Za dwa lata planujemy otworzyć kolejny obiekt ibis Styles Ursus, jak również podwójny hotel Mercure-ibis na Żoliborzu – podkreśla Stefan Potocki.

Jak wynika ze statystyk Convention Bureau POT, każdego roku w Warszawie odbywa się minimum kilkanaście tysięcy wydarzeń biznesowych (kongresy, konferencje, targi, wydarzenia motywacyjne, eventy), dzięki czemu miasto jest niekwestionowanym liderem branży spotkań w Polsce. Potwierdzają to coroczne rankingi International Congress and Convention Association (ICCA), w których Warszawa od lat zajmuje pierwsze miejsce. Z punktu widzenia branży spotkań stolica dysponuje najlepszą bazą hotelową do celów konferencyjnych – ponad 26 tys. miejsc noclegowych w skategoryzowanych hotelach, w tym ponad 13 tys. miejsc w hotelach 4- i 5-gwiazdkowych.

– W Warszawie jako AccorHotels wraz z hotelami franczyzowymi jesteśmy reprezentowani przez szesnaście hoteli. Działają one w ramach siedmiu marek. Dysponujemy różnymi kategoriami – od segmentu ekonomicznego po luksusowy. Wśród hoteli ekonomicznych mamy trzy marki: ibis, ibis budget i ibis Styles. Dalej mamy segment hoteli średniej kategorii – Mercure i Novotel, a naszą ofertę uzupełnia Sofitel. Raffles Hotels&Resorts – legendarna marka należącą do AccorHotels jest także operatorem najbardziej prestiżowego hotelu w Polsce, Raffles Europejski Warsaw – mówi Stefan Potocki.

Jak podkreśla, dynamika rynku wymaga od podmiotów z branży hotelowej ciągłych inwestycji, aby utrzymać konkurencyjność. Równie ważne są inwestycje w kadry, ponieważ w branży usługowej pracownicy są jednym z kluczowych elementów budujących zadowolenie gości i klientów.

– Nasze inwestycje skupiają się nie tylko na wyposażeniu restauracji, lobby, pokoi czy łazienek, lecz także na narzędziach, innowacyjności i jednym z naszych największych bogactw, czyli ludziach. Przeznaczamy znaczące środki na szkolenia – podkreśla Stefan Potocki.

– Hotelarstwo to usługi, a usługi opierają się na ludziach. Oczywiście można mieć automatyczne recepcje, ale to na dłuższą metę nie zdaje egzaminu, bo potrzebny jest kontakt z drugą osobą. Dlatego mamy bardzo proste, a jednocześnie bardzo prawdziwe hasło, że zadowolony pracownik to zadowolony gość, który do nas wróci. Dużą wagę przywiązujemy do tego, czy nasi pracownicy są zadowoleni. Prowadzimy badania zaangażowania i mierzymy poziom satysfakcji z pracy. Mamy przekonanie, że dzięki temu nasi goście poczują się dobrze i będą chcieli do nas wracać – dodaje Sylwia Pawełczyk-Maśluk, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi Grupy Hotelowej Orbis.

Previous Wiosna w Toruniu, co warto zobaczyć?
Next Tempo wprowadzania innowacji w biznesie przyspiesza

Może to Ci się spodoba

Tworzenie koncepcji marketingowej dla biznesu

Skuteczny marketing może przynieść Twojej firmie wiele korzyści. Mając to na uwadze, przyjrzymy się wszystkiemu, co musisz wiedzieć o tworzeniu strategii marketingowej. Tworzenie koncepcji marketingowej dla biznesu Skuteczny marketing może

Czym charakteryzuje się technologia cięcia laserem?

Oferuje nam szereg unikatowych możliwości pozwalając między innymi na łatwą edycję kształtu, jaki ma element docelowy, wpływanie na jego wymiary, a nawet na strukturę. Co ważne, znajduje ona zastosowanie bez

Rząd chce umów o pracę jako kluczowego kryterium wyboru ofert w zamówieniach publicznych

Forma zatrudnienia powinna być coraz ważniejszym kryterium w zamówieniach publicznych – przekonuje rząd i chce zachęcać do tego zarówno zamawiających, jak i oferentów. Poprawiłoby to sytuację pracowników, mogłoby też korzystnie wpłynąć na konkurencję

Firmy coraz częściej oferują swoim pracownikom programy emerytalne

Pracownicze programy emerytalne organizowane przez – zwłaszcza dużych – pracodawców do niedawna nie cieszyły się specjalnym zainteresowaniem wśród pracowników jako pozapłacowy benefit. Jednak dyskusja wokół wieku emerytalnego, likwidacji otwartych funduszy emerytalnych i planowanych

Firma 1Comments

W Cieszynie powstanie pierwszy w Polsce akcelerator gier wideo. Ma pomóc młodym polskim twórcom

Międzynarodowe sukcesy polskich producentów gier komputerowych skłoniły Agencję Rozwoju Przemysłu, Uniwersytet Śląski i powiat cieszyński do stworzenia akcelerator gier wideo. Ma to być połączenie inkubatora przedsiębiorczości z funduszem zalążkowym. Akcelerator będzie wspierał

Polacy chętnie inwestują w mieszkania, spółki technologiczne i bezpieczne fundusze

Nisko oprocentowane lokaty bankowe powodują, że Polacy swoje oszczędności chętniej przeznaczają na inwestycje. Do ulubionych sposobów zabezpieczania kapitału należą mieszkania i bezpieczne fundusze gotówkowe, pieniężne lub obligacyjne. Nie brak też chętnych

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź