Crowdsourcing – nowy nurt marketingu

Crowdsourcing – nowy nurt marketingu

Niemalże każda duża firma codziennie walczy o pozyskanie nowego klienta czy konsumenta. Ponadto musi utrzymać przy sobie już raz zdobytego. Oczywiście w dzisiejszych czasach nie jest to najłatwiejsze zadanie. Wiele z firm oferuje produkty, które śmiało można nazwać substytutami innych. Klient jest prawie na wygranej pozycji – jeżeli dana usługa lub produkt mu nie odpowiadają mogą poszukać innego usługodawcy czy inne przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją danych przedmiotów. Jaki jest więc najlepszy sposób na pozyskanie i zatrzymanie konsumenta? Jak zwiększyć jego zaangażowanie w rozwój marki? Tym właśnie zajmuje się crowdsourcing.

Tajemnicze słowo jakim jest crowdsourcing, z pewnością zna każda osoba pracująca w dziale marketingu. Jednakże procesy, które można by nazwać tym mianem były już zauważalne wiele lat temu. Lecz termin ten został użyty po raz pierwszy dopiero w 2006 roku.

Jakie korzyści przynosi crowdsourcing?

Korzyści jest wiele. Te najbardziej oczywiste to przede wszystkim ograniczenie kosztów związanych z rozwiązywaniem problemów. Konsumenci mogą dzielić się własnymi uwagami, poglądami, spostrzeżeniami czy nawet gotowymi rozwiązaniami. Dzięki temu firma oszczędza nie tylko pieniądze, ale i czas. Dana organizacja lub firma może dotrzeć do wielu specjalistów czy osób utalentowanych, które wkrótce mogą stać się częścią zespołu. Crowdsourcing to przede wszystkim wsłuchanie się w potrzeby swoich klientów. Słuchanie ich pomysłów i nowych idei powoduje, iż wiele osób czuje, że współtworzy daną markę. Dzięki temu kooperacja jest jeszcze bliższa, a konsument widząc zmiany angażuje się jeszcze bardziej.

Jak wygląda crowdsourcing w praktyce?

Genialnym przykładem jest proponowanie menu czy zmian w nim w restauracji, akcje z wymyśleniem nowego, ciekawego smaku dla jakiejś przekąski, nazwy dla nowej usługi czy produktu albo nawet nowego logo marki.

Oczywiście crowdsourcing to termin o szerokim znaczeniu. Aby zaznajomić się z tematyką crowdsourcingu warto zaczerpnąć wiedzy z wartościowych portali. Jednym z nich jest http://sprinet.pl/ skupiający społeczność zainteresowaną taką formą marketingu. Można tam znaleźć wiele porad, różnorodne case study czy tzw. „know – how”.

 

Autor zewnętrzny

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Solidne drzwi to bezpieczeństwo
Next Certyfikat zamiast reklamy

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Rejestracja suplementów diety w Polsce

Dieta ludzka powinna być zróżnicowana, aby dostarczać niezbędnych składników odżywczych, które potrzebne są do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ewentualne niedobory można uzupełnićW celu ich uzupełnienia, stosować można ując suplementy diety. Pierwszy

Wiadomości 1Comments

Dźwignia finansowa – korzyści czy ryzyko?

Kontrakty CFD, w przeciwieństwie do tradycyjnych instrumentów inwestycyjnych, pozwalają na rozpoczęcie przygody inwestorskiej bez konieczności posiadana pokaźnego depozytu. Już 1000 zł wystarczy, by móc zacząć zarabiać. A to wszystko dzięki

Wiadomości 0 Comments

Używane wózki widłowe – dobra inwestycja czy chybiony pomysł?

Przedsiębiorcy starają się szukać obecnie coraz bardziej optymalnych rozwiązań dla swoich biznesów, umożliwiających im optymalizację działań i zmaksymalizowanie zysków. Wśród pomysłów, pojawia się na przykład inwestowanie w używane wózki widłowe.

Wiadomości 0 Comments

Jak wybrać najlepszy kredyt gotówkowy?

Potrzebujesz dodatkowej gotówki. Decyzja zapadła – skorzystasz z aktualnej oferty bankowej i wybierzesz kredyt gotówkowy, dzięki któremu szybko i bezpiecznie zasilisz swój portfel. Gubisz się w gąszczu ofert i zupełnie

Wiadomości 0 Comments

Pozytywna historia płatnicza poprawia zdolność kredytową

Polacy coraz częściej dbają o swoją pozytywną historię płatniczą. Na koniec I kwartału br. liczba informacji pozytywnych w Rejestrze Dłużników ERIF Biurze Informacji Gospodarczej przekroczyła 2 mln. Świadomość konsumencka w zakresie wiarygodności płatniczej

Wiadomości 0 Comments

Tissot – zegarki ze sportowym DNA

Nie ma chyba drugiej takiej manufaktury zegarmistrzowskiej ze Szwajcarii, która by była tak mocno związana ze sportem. Choć w palecie producenta z Le Locle nie brak także zegarków klasycznych, to

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź