Czy atmosfera działa na podwładnych?
Analizy organizowane od dawna wskazują, że dla podwładnych pierwszorzędne znaczenie ma dobra atmosfera. Nawet wynagrodzenie nie ma dla personelu tak dużego znaczenia jak zdrowe relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dlaczego domowa aura tak mocno wpływa na samopoczucie ogółu?
Nikogo nie dziwi, że dobrze zintegrowana grupa funkcjonuje lepiej niż skłócony zespół. Innymi słowy atmosfera ma wpływ na efekty pracy. Jednocześnie niweluje stres, kłopoty ze skupieniem uwagi, ogranicza mobbing i niezdrową rywalizację.
Niebagatelny wpływ na udane stosunki między współpracownikami ma tradycja przedsiębiorstwa. Jeśli wszyscy są dla siebie kolegami łatwiej nawiązać przyjacielskie więzi. Jednak korporacje, które nadal mają stare przekonania i bardzo oficjalną komunikację obserwują więcej sporów wewnętrznych.
Reasumując, nie można zapominać, że przełożony musi być traktowany z odpowiednim szacunkiem. Warto jednak, aby wykazywał ludzkie oblicze, ponieważ z pewnością ułatwia pracę podwładnym oraz nie wytwarza spiętej i toksycznej atmosfery.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Outsourcing pracowniczy
Outsourcing pracowników staje się coraz popularniejszy. Wiąże się on jednak z szeregiem obowiązków. Przy nieuczciwym outsourcingu tracą nie tylko pracownicy, za których nie są opłacane składki, lecz przede wszystkim firmy zlecające, od których
Jak przeprowadzić skuteczne delegowanie zadań?
Skuteczne przekazywanie obowiązków członkom zespołu to jedno z ważnych zadań każdego lidera. Wbrew pozorom nie jest to taka oczywista umiejętność, na której jakość nie musimy zwracać uwagi. Sposób delegowania zadań
Kiedy można usunąć z akt osobowych informację o ukaraniu pracownika?
Okoliczności, w których pracodawca zastosował wobec pracownika karę w postaci nagany z wpisem do akt nie jest dla zatrudnionego korzystna. Dlatego Kodeks pracy określa zasadę, zgodnie z którą po upływie
Prawie połowa Polaków chce żyć bardziej ekologicznie, nawet jeśli oznacza to wyrzeczenia. Proekologicznego podejścia oczekują również od firm
Rośnie świadomość ekologiczna Polaków. 47 proc. społeczeństwa deklaruje, że zmieniłoby styl życia na bardziej ekologiczny, nawet jeśli wiązałoby się to z wyrzeczeniami i mniejszą wygodą – wynika z badania Barometr Providenta. Najczęściej wskazywane
Dlaczego warto wybrać się na szkolenie grupowe?
Istnieje wiele form szkolenia, jakie oferują rozmaite firmy i prywatne uczelnie. Jednak najskuteczniejszą metodą z dotąd poznanych jest interaktywne szkolenie w małych grupach. Takie szkolenie przewyższa swoją efektywnością duże seminarium
Jak rozwiązywać spory pracownicze?
Konflikty i waśnie są naturalnym procesem, który zdarza się w większych społecznościach. Rozbieżny pogląd na świat, inne doświadczenia i predyspozycje powodują, że pracownicy wypowiadają różne zdanie na zawodowe sprawy. Jednak
1 Comment
mariusz
08 stycznia, 14:48