Czy warto wyposażyć firmę w auto klasy premium?

Czy warto wyposażyć firmę w auto klasy premium?

Samochody osobowe z segmentu premium, pomimo wysokiej ceny ich zakupu, cieszą się sporym zainteresowaniem firm, a zwłaszcza dużych korporacji. Na ich zakup decydują się także najlepiej zarabiające osoby prywatne. Nabycie takich aut może być opłacalne ze względu na szereg korzyści, których nie zapewnią auta średniej klasy.

Jakie samochody premium są najczęściej kupowane?

Do klasy premium zazwyczaj zalicza się pojazdy z segmentu aut sportowych oraz luksusowych limuzyn. Wyróżnia je zastosowanie wielu innowacyjnych technologii, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy, lecz zarazem znacząco podnoszą koszt zakupu.

 

Według raportu Instytutu Badań Motoryzacyjnych Samar, na polskim rynku aut premium dominują trzy marki – Mercedes, BMW oraz Audi. W 2020 roku dokonano 19 653 rejestracji prestiżowych samochodów Mercedesa, a najpopularniejszymi modelami okazały się Mercedes klasy A, Mercedes GLC oraz Mercedes GLE. Łącza liczba rejestracji aut premium marki BMW wyniosła 18 290. Najwięcej razy rejestrowano BMW serii 3, a następnie BMW X3 oraz BMW X5. Na trzecim miejscu (15 602 rejestracje) w rankingu marek premium znalazło się Audi – producent samochodów premium należący do koncernu VAG. Przedsiębiorcy najczęściej wybierali takie modele jak Audi Q5, Audi Q3 oraz Audi A3.

Dlaczego opłaca się wyposażyć firmę w samochód premium?

Przedstawiamy najważniejsze powody, dla których warto wyposażyć firmę w samochód wysokiej klasy. Odpowiadamy również na pytanie, jak najkorzystniej sfinansować auto premium.

Najwyższe standardy bezpieczeństwa

Pojazdy z segmentu premium są wyposażone w szereg nowoczesnych technologii zwiększających bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. W większości takich samochodów znajdziemy elektryczny układ wspomagania kierownicy, automatyczny system kontroli ciśnienia w oponach, czujnik parkowania czy kamerę cofania. W wielu modelach znajduje się również asystent utrzymania pasa ruchu i kontroli martwego pola w lusterkach bocznych, automatyczny ogranicznik prędkości czy mechanizm monitorowania poziomu zmęczenia kierowcy. Można także znaleźć auta premium umożliwiające ciągłą jazdę z włączonymi światłami drogowymi bez narażania innych uczestników ruchu na oślepienie. Poziom bezpieczeństwa kierowcy zwiększa poza tym system automatycznego rozpoznawania przeszkód na jezdni oraz wzywania pomocy drogowej w razie wypadku.

Doskonałe właściwości jezdne

Samochody osobowe klasy premium przypadną do gustu każdemu kierowcy, który lubi szybką i dynamiczną jazdę. Pojazdy takie często mają napęd na wszystkie cztery koła, nawet 9-stopniową skrzynię biegów, niskie zawieszenie, a także silnik sportowy o dużej mocy i pojemności, z wysokim maksymalnym momentem obrotowym. Auta premium pozwalają osiągać zawrotne prędkości i rozpędzają się do 100 km/h w czasie kilku sekund.

Możliwość kreowania prestiżowego wizerunku firmy

Marki aut z segmentu premium budzą respekt, pomagając przedsiębiorstwu budować prestiżowy wizerunek oraz przewagę konkurencyjną. Firma posiadająca takie samochody zwiększa swoją wiarygodność finansową w oczach obecnych i potencjalnych kontrahentów, a także pracowników. Udostępniając zatrudnianym menedżerom luksusowe pojazdy służbowe, można zwiększyć ich motywację do pracy oraz lojalność względem pracodawcy.

Nienaganny komfort jazdy

Bogate wyposażenie aut z segmentu premium sprawia, że podróżowanie nimi jest naprawdę wygodne i przyjemne. Często znajduje się w nich skórzana tapicerka, wentylowane i podgrzewane fotele z wieloma możliwościami automatycznej regulacji, a także funkcją odnowy biologicznej czy masażu. Standardem w tej klasie są również nowoczesne systemy multimedialne, podświetlane progi, funkcje sterowania głosowego i bezkluczykowego dostępu, wycieraczki z czujnikiem deszczu czy zaawansowane systemy nawigacyjne. W samochodach premium nie może oczywiście zabraknąć automatycznej klimatyzacji. Wnętrze takich pojazdów jest wyjątkowo przestronne, a bagażnik ponadprzeciętnie pojemny. Można nimi podróżować bez nadmiernego hałasu, co jest m.in. zasługą wyciszenia kabiny.

Solidne wykonanie

Prestiżowe samochody są wyprodukowane z zastosowaniem najwyższej klasy podzespołów. Dzięki temu auta takie rzadko ulegają awariom, a także przez długi czas zachwycają swoim luksusowym wyglądem. Częstotliwość napraw w przypadku pojazdów premium jest znacznie rzadsza w porównaniu do tańszych modeli, zwłaszcza używanych.

Systemy ekologicznej jazdy

W segmencie premium można znaleźć luksusowe samochody z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Jazda takimi pojazdami pozwala zaoszczędzić pieniądze na paliwie czy parkowaniu, unikać zatorów drogowych dzięki możliwości poruszania się buspasami czy wjeżdżać do stref czystego transportu. Elektryczne samochody premium sprzyjają redukowaniu emisji CO2 do atmosfery, a tym samym pomagają budować wizerunek przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie.

Jak korzystnie sfinansować auto z segmentu premium?

Nowe samochody premium zwykle kosztują co najmniej kilkaset tysięcy złotych. Na ich zakup za gotówkę niewiele firm może sobie pozwolić, tym bardziej, że wiązałoby się to z zamrożeniem sporego kapitału. Dlatego wartym uwagi rozwiązaniem może być skorzystanie z oferty kredytu, wynajmu długoterminowego lub leasingu.

 

Największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszy się leasing. Jest to forma zewnętrznego finansowania, z której można skorzystać nawet przy zerowym wkładzie własnym, bez czasochłonnych formalności czy narażania się na obniżenie zdolności kredytowej. Leasingobiorca każdego miesiąca opłaca ratę, a po zakończeniu umowy może wykupić pojazd za niedużą kwotę.

 

Decydując się na leasing Mercedesa, BMW, Audi czy innego samochodu premium, warto wybrać ofertę z szerokim pakietem ubezpieczeń oraz pełną usługą serwisową, wliczoną w cenę raty. Pozwoli to uniknąć ponoszenia niespodziewanych kosztów napraw czy wymiany podzespołów, które w przypadku luksusowych modeli potrafią być wyjątkowo drogie.

 

Previous Jak wybrać biuro rachunkowe?
Next Deklaracja PIT 37 - co to jest i kto musi ją wypełnić w 2021 roku?

Może to Ci się spodoba

Jak dobrze zaprojektowany sklep internetowy może pomóc firmie budowlanej?

Korzystanie ze sklepu internetowego to świetny sposób na wzmocnienie wizerunku firmy budowlanej i pozyskanie nowych klientów. W przypadku firm z branży budowlanej, sklep internetowy może okazać się nieocenionym narzędziem marketingowym,

Spada liczba ogłaszanych przez sąd upadłości

W Polsce dotychczas tylko 1,5 proc. wszystkich upadłości kończyło się zawarciem układu. Dzięki nowemu Prawu restrukturyzacyjnemu zaczyna się to zmieniać. W pierwszym kwartale tego roku sądy wydały 117 postanowień o upadłości

Polskie firmy mają problem z nieterminowymi płatnościami od kontrahentów

Większość polskich firm ma problemy z opóźnieniami w płatnościach za wystawione przez siebie faktury. W przypadku małych podmiotów o relatywnie niskich obrotach mogą one być przyczyną utraty płynności finansowej, a w ostateczności nawet bankructwa. Większość

Kompleksowe usługi call center – dlaczego warto?

Call center kojarzone jest najczęściej z telefoniczną obsługą klienta. I rzeczywiście tak jest. Działania call center obejmują m.in. infolinię informacyjną, obsługę reklamacji, helpdesk, back office czy badania konsumenckie. Przeniesienie procesów

Ponad 80 proc. firm na całym świecie chce przejść cyfrową transformację

Liczba przedsiębiorstw, które opracowały cyfrową strategię, wzrosła o połowę w ciągu ostatnich trzech lat. Cyfryzacja zmienia wszystkie branże: od handlu i finansów po sektor produkcyjny, a w ostatnich pięciu latach globalne wydatki na digitalizację

Systemy zarządzania zwiedzającymi sprawiają, że inteligentne budynki stają się jeszcze inteligentniejsze

Dynamiczny rozwój dziedziny technologii sprawia, że inteligentne systemy zarządzania budynkami są obecnie bardziej popularne i przystępne cenowo. Mobilna rewolucja, rosnące znaczenie Big Data, cloud computing, IoE dają szerokie możliwości wykorzystania

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź