Czym jest Krajowy Rejestr Sądowy „KRS”?

Czym jest Krajowy Rejestr Sądowy „KRS”?

Krajowy Rejestr Sądowy zajmuje się gromadzeniem informacji o przedsiębiorstwach, stowarzyszeniach, fundacjach i podmiotach zadłużonych. Został powołany ponad 12 lat temu i sprawnie działa do dziś. W jakim celu stosuje się taki rejestr i kto się tym zajmuje?

KRS jest kierowany przez sądy rejonowe oraz Ministerstwo Sprawiedliwości. Gromadzą one informacje dotyczące (wymienionych wyżej) podmiotów gospodarczych. Do ich obowiązków należy rejestracja nowych oraz kontrolowanie już zapisanych. Sądy mają charakter miejscowy i zajmują się działaniem na wyznaczonym obszarze. W Polsce jest kilkanaście sądów rejonowych, które posiadają określone terytorium pracy.

Funkcjonowanie Krajowego Rejestru Sądowego opiera się na zapisywaniu i gromadzeniu wszystkich danych oraz wykrywaniu ewentualnych nadużyć.

Rejestracja działalności gospodarczej w KRS jest elementem koniecznym w procesie zakładania przedsiębiorstwa. Przede wszystkim dlatego, że każda nowa firma musi być wpisana i monitorowana. W przypadku zadłużeń lub ciągłych spóźnień w opłatach może dojść do przekazania tej informacji do Krajowego Rejestru Sądowego. Jest to zgodne z prawem i zdarza się bardzo często.

Poza tym dostęp do rejestru ma każdy, ponieważ zawiera podstawowe wiadomości o firmach oraz wysokości możliwego zadłużenia.

 

Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl

Previous Czym jest REGON? - Zakładanie firmy
Next Błędy podczas zawierania umowy o dzieło

Może to Ci się spodoba

Wyjazd firmowy okazją do podniesienia kwalifikacji?

W naszym kraju nie brakuje firm zatrudniających bardzo wiele osób. Każdy pracodawca musi zdawać sobie sprawę, że droga do sukcesu jest zazwyczaj długa i kręta. Nie oznacza to jednak, że

Zatrudnienie 0 Comments

Telepraca dla ciężarnych

Ciąża to dla kobiety moment bardzo ważny.przyczyną, dla którego wycofuje się z życia zawodowego, by w całości poświęcić się dziecku. Mimo chęci do rozwoju i dalszej pracy, z powodów zdrowotnych

Zatrudnienie 0 Comments

Dodatkowe obowiązki pracodawcy przy zatrudnieniu na część etatu

Wedle Kodeksu Pracy firma może zatrudnić pracownika na niepełny etat. Poza pracą w pełnym wymiarze, zatrudniony może wykonywać swoje obowiązki przez 120 lub 80 godzin w miesiącu. Nie zawsze jednak

Zatrudnienie 1Comments

Na czym polega praca tymczasowa?

Wydawałoby się, że każdy, kto buduje swoją ścieżkę zawodową szuka stabilnego i pewnego zatrudnienia oraz satysfakcjonujących zarobków. Okazuje się jednak, że nie każdy pracownik myśli o trwałej umowie i długotrwałej

Zatrudnienie 0 Comments

Czy zbieranie notatek służbowych jest konieczne?

Obowiązkiem każdego pracodawcy jest rzetelna ocena swoich podwładnych oraz poprawa efektywności pracy. Jeśli zatrudniony wykazuje zachowania niezgodne z przyjętymi zasadami może sporządzić notatkę służbową, która uwypukla i rejestruje błędy pracownika.

Co daje picie wody, czyli 5 powodów, dla których pracownicy powinni mieć zawsze obok siebie szklankę z wodą

Naukowcy i lekarze potwierdzają, że ilość płynów rekomendowanych do picia zależy od wagi, płci, wieku i aktywności fizycznej.  Regularne uzupełnianie płynów – w tym głównie wody – jest istotne zwłaszcza

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź