Deregulacja unijnych aktów prawnych dotyczących małych i średnich firm

Deregulacja unijnych aktów prawnych dotyczących małych i średnich firm

Jednym z ważniejszych założeń Komisji Europejskiej są działania inicjujące łatwiejsze funkcjonowanie małych oraz średnich przedsiębiorstw. Ma to na celu zapoczątkowanie wzrostu gospodarczego oraz powstawanie nowych miejsc pracy na obszarze Europy.

Komisja Europejska zwołała konsultacje społeczne, w których było obecnych ponad 1000 przedsiębiorstw i ich reprezentantów. W wyniku konsultacji wyszczególniono 10 najbardziej niekorzystnych aktów prawnych UE. Konsultacje te miały na celu sprawdzenie, w jakich obszarach unijne przepisy prawne mogą hamować rozwój oraz zatrudnienie. Innym zadaniem było także określenie sektorów i kwestii wymagających bardziej szczegółowej analizy lub zapoczątkowanie działań.

Wyniki konsultacji zostały podane do wiadomości publicznej 7 marca 2013 roku. W związku z ogłoszonymi informacjami okazuje się, że według europejskich małych i średnich przedsiębiorstw, największe wydatki i trudności dotyczą regulacji odnoszących się do substancji chemicznych (REACH), zabezpieczenia produktów, podatku od wartości dodanej (VAT), uznawania umiejętności zawodowych, ochrony danych, rynku pracy, urządzeń rejestrujących wykorzystywanych w transporcie drogowym, odpadów, nowego kodeksu celnego oraz zamówień publicznych.

Po dojściu do porozumienia, że w tych obszarach niezbędne jest ustanowienie wspólnych przepisów unijnych Komisja Europejska rozpoczęła analizę wyników konsultacji w ramach specjalnie w tym celu stworzonego programu sprawności i produktywności regulacyjnej (REFIT). Służy on do analizy przepisów UE pod względem stopnia uciążliwości i możliwych niejasności oraz pozwala poddać ocenie obowiązujące akty prawne i dokonać ich przeglądu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czym jest mobbing?
Next Odprowadzenie podatku od otrzymanej zaliczki

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Które przedsiębiorstwa zdobywają zaufanie konsumentów?

W chwili rozwoju najnowszych technologii i techniki zwiększają się oczekiwania klientów w stosunku do firm działających na rynkach gospodarczych. Dziś nie wystarczy słowna deklaracja właściciela o skrupulatnym działaniu. Konsumenci chcą

Mała firma 0 Comments

Czy pracodawca chce palącego pracownika?

Pracodawca, który szuka sumiennego pracownika zwraca uwagę na różne rzeczy. Oprócz CV i listu motywacyjnego liczą się także inne kwestie. Zwykle są to zainteresowania, metody spędzania wolnego czasu oraz uzależnienia.

Mała firma 0 Comments

Czym są zmowy cenowe?

Zmowa cenowa to umowa między przedsiębiorstwami lub dużymi korporacjami, które świadczą takie same usługi. Celem porozumienia jest ustalenie wysokiej ceny i utrzymywanie jej na jednakowym poziomie. Zmowa znajduje zastosowanie wśród

Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?

Większość z nas posiada karty wystawione przez banki. Zarówno kartami kredytowymi, jak i płatniczymi (debetowymi) możemy wygodnie płacić w sklepach. W tym celu musimy skorzystać z terminali płatniczych. Sprzedawcy mają

Mała firma 0 Comments

Jak zdobyć serce kontrahenta?

Zdobycie klienta w niepewnych czasach, to nie lada wysiłek. Tradycyjne spotkania w siedzibie firmy czy też twarde negocjacje przy okrągłym stole, to za mało. Coraz częściej najważniejsze decyzje biznesowe są

Poprawia się sytuacja w segmencie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw

Po pogorszeniu nastrojów w sektorze MŚP w I kwartale roku teraz widać ich znaczącą poprawę – wynika z Barometru EFL. Bardziej optymistyczne są prognozy dotyczące sprzedaży produktów i usług. Statystyki GUS pokazują też, że

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź