Deregulacja unijnych aktów prawnych dotyczących małych i średnich firm
Jednym z ważniejszych założeń Komisji Europejskiej są działania inicjujące łatwiejsze funkcjonowanie małych oraz średnich przedsiębiorstw. Ma to na celu zapoczątkowanie wzrostu gospodarczego oraz powstawanie nowych miejsc pracy na obszarze Europy.
Komisja Europejska zwołała konsultacje społeczne, w których było obecnych ponad 1000 przedsiębiorstw i ich reprezentantów. W wyniku konsultacji wyszczególniono 10 najbardziej niekorzystnych aktów prawnych UE. Konsultacje te miały na celu sprawdzenie, w jakich obszarach unijne przepisy prawne mogą hamować rozwój oraz zatrudnienie. Innym zadaniem było także określenie sektorów i kwestii wymagających bardziej szczegółowej analizy lub zapoczątkowanie działań.
Wyniki konsultacji zostały podane do wiadomości publicznej 7 marca 2013 roku. W związku z ogłoszonymi informacjami okazuje się, że według europejskich małych i średnich przedsiębiorstw, największe wydatki i trudności dotyczą regulacji odnoszących się do substancji chemicznych (REACH), zabezpieczenia produktów, podatku od wartości dodanej (VAT), uznawania umiejętności zawodowych, ochrony danych, rynku pracy, urządzeń rejestrujących wykorzystywanych w transporcie drogowym, odpadów, nowego kodeksu celnego oraz zamówień publicznych.
Po dojściu do porozumienia, że w tych obszarach niezbędne jest ustanowienie wspólnych przepisów unijnych Komisja Europejska rozpoczęła analizę wyników konsultacji w ramach specjalnie w tym celu stworzonego programu sprawności i produktywności regulacyjnej (REFIT). Służy on do analizy przepisów UE pod względem stopnia uciążliwości i możliwych niejasności oraz pozwala poddać ocenie obowiązujące akty prawne i dokonać ich przeglądu.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak poprawić efektywność sprzedaży w przedsiębiorstwie?
Każdy właściciel przedsiębiorstwa chce generować wysokie zyski. Musi zatem zadbać o efektywność pracy oraz sprawdzać wyniki sprzedaży. Jak szybko i skutecznie usprawnić techniki sprzedażowe? Czy można szybko zwiększyć ilość zbywanych
Prezenty w sytuacjach biznesowych
Obdarowywanie świątecznymi upominkami w biznesie stało się swego rodzaju tradycją. Odpowiednio dobrany podarunek, wręczany ważnym klientom lub partnerom biznesowym, jest formą podziękowania za współpracę oraz szansą na ocieplenie relacji. W
Czy warto inwestować w budynki przemysłowe?
Na chwilę obecną Ministerstwo Gospodarki i Pracy realizuje projekt dotyczący dofinansowania inwestycji w budynki przemysłowe i ich wyposażenie. Ubieganie się o taką pomoc finansową umożliwia odpowiednie przygotowanie projektu oraz określenie
Co gwarantuje sukces w prowadzeniu biznesu?
Największe zainteresowanie metodami marketingowymi widzimy w dziedzinie usług i sprzedaży. Kroki w tego typu aktywności są różnorodne, w zależności od rodzaju sprzedawanych towarów klientom. Do podstawowego czynnika zwiększającego zainteresowanie na
Kiedy mówimy o odpowiedzialności cywilnej?
Za usługi i dobra niezgodne z porozumieniem należy ustosunkować się do odpowiedzialności. W kraju niejednokrotnie podczas funkcjonowania działalności gospodarczej mówi się o zasadach z tytułu norm administracyjnych i karnoprawnych. Dziś
Czy klimatyzacja jest potrzebna pracownikom biura?
Okres letni to piękny czas, ponieważ dzieci odpoczywają od obowiązków szkolnych, a na dworze jest idealna pogoda. Niestety temperatura nie odpowiada urzędnikom biurowym, którzy dzień pracy spędzają w dusznych pomieszczeniach.

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post