Dlaczego warto założyć agencję turystyczną?

Dlaczego warto założyć agencję turystyczną?

Kryzys gospodarczy wpłynął na wiele przedsiębiorstw w Polsce i na świecie. Niektóre mają poważne problemy finansowe, inne całkiem nieźle prosperują. Na razie bez żadnych trudności działają agencje turystyczne, które cieszą się rosnącą popularnością. Co zrobić, aby założyć własne biuro? Ile pieniędzy potrzeba na start?

Załamanie ekonomiczne i kryzys międzynarodowy stanowią ogromne zagrożenie dla młodych (ale również doświadczonych) firm. Okazuje się jednak, że na straty najmniej narażane są biura podróży. Wręcz przeciwnie, w ostatnim czasie notują rosnące zyski, wyższe nawet o 30% do tego samego okresu jeszcze rok temu.

Z badań i statystyk wynika zatem jasno, że założenie agencji turystycznej to bardzo bezpieczne rozwiązanie i idealny pomysł na własną działalność gospodarczą. Warto zwrócić uwagę na miesiąc, w którym właściciel planuje uruchomić biznes. Największe zyski osiągnie bowiem w okresie przedwakacyjnym i w czasie samych wakacji. To fantastyczny moment na zdobycie nowych klientów, rozwinięcie skrzydeł i zbudowane zaufania. Co ważne, wszystkie formalności można załatwić bardzo szybko i nie oczekiwać na pozwolenia oraz inne dokumenty urzędowe (w przypadku biura podróży procedury wymagane). Jedyne, co należy zrobić to zarejestrować agencję oraz kupić lub wynająć powierzchnię biurową. Pomieszczenie nie musi być wcale wielkie, wystarczy przestrzeń na dwa stanowiska komputerowe, miejsca siedzące dla klientów oraz niewielki kącik socjalny.

Funkcjonowanie najtrudniej rozpocząć w niewielkim mieście, gdzie działające od lat biura budzą pozytywne skojarzenia, posiadają stałych klientów oraz dobrą renomę w całej okolicy. W takim przypadku nie jest łatwo zawalczyć o zainteresowanie, zachęcić konsumentów do przejrzenia ofert oraz zaproponować ciekawe warunki. Lepiej sytuacja wygląda w ogromnych miastach, gdzie ludzi jest więcej i łatwiej zdobyć rozgłos (ulotki, Internet, marketing szeptany).

Najważniejszym zadaniem dla niedoświadczonej agencji turystycznej jest nawiązanie długotrwałych i rzetelnych kontaktów biznesowych. Dzięki nim zakup usług turystycznych będzie łatwy, a ceny dopasowane do potrzeb i możliwości finansowych klientów. Aby zgromadzić ciekawe propozycje warto porozumieć się z przynajmniej trzema lub czterema kontrahentami.

Nie można zapominać również o negocjacjach, kartach lojalnościowych oraz innych promocjach. To one wabią niezdecydowanych konsumentów i gwarantują wysokie zyski.

Przedsiębiorca, który chce założyć własną agencję turystyczną powinien posiadać minimum 20 tys. zł. Na podstawowy sprzęt komputerowy dla dwóch pracowników przeznaczy około 8 tys. zł, wyposażenie biura to mniej więcej 5 tys. zł. Reszta to koszty wynajmu i podstawowe wydatki związane z uruchomieniem biznesu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak kupić działkę państwową lub gminną?
Next Ile kosztuje otwarcie własnej pizzerii?

Może to Ci się spodoba

Obligacje korporacyjne – Śmieciowe, czy wysokodochodowe?

Na naszym wciąż jeszcze młodym rynku papierów dłużnych firm, trudno jeszcze wyodrębnić wyraźnie widoczne jego segmenty. Na świecie jednak już od dawna funkcjonuje podział na obligacje zwykłe i „śmieciowe”. Mimo

Jak wybrać odzież roboczą na lato w sklepie BHP?

Pracujesz latem na świeżym powietrzu? Jak często decydujesz się z tego powodu na kompromisy w kwestii bezpieczeństwa? Założenie na siebie całego przewidzianego prawem i zdrowym rozsądkiem ekwipunku nie jest wyzwaniem

Coraz bliżej rewolucji w systemie emerytalnym

Planowana w najbliższych miesiącach reforma emerytalna może spowodować, że wielu pracodawców zdecyduje się utworzyć pracownicze programy emerytalne na starych zasadach. Na zarejestrowanie PPE w Komisji Nadzoru Finansowego zostało tylko kilka miesięcy. Najprawdopodobniej

To może się opłacić w 2016 roku

Pomysłów na biznes jest wiele. Chyba każdy chciałby zarabiać dużo, a przy tym łatwo i przyjemnie. Czy najlepiej jest szukać oryginalnego sposobu i znaleźć to, na co jeszcze inni nie

Blisko 20 proc. Polaków ma zastrzeżenia do jakości usług

18 proc. klientów ma zastrzeżenia do usług, z których korzysta – wynika z badań Providenta przeprowadzonych z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Ponad połowa z grupy niezadowolonych w takiej sytuacji składa reklamację, 30 proc. poprzestaje na

Początek 2016 roku przyniósł spowolnienie przychodów największych firm Europy Środkowej

W ubiegłym roku przychody 500 największych firm Europy Środkowej wzrosły o 3,5 proc., co oznacza, że rozwijały się one szybciej niż gospodarki regionu – wynika z badania Deloitte. Początek 2016 roku przyniósł jednak

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź