Dlaczego warto założyć agencję turystyczną?

Dlaczego warto założyć agencję turystyczną?

Kryzys gospodarczy wpłynął na wiele przedsiębiorstw w Polsce i na świecie. Niektóre mają poważne problemy finansowe, inne całkiem nieźle prosperują. Na razie bez żadnych trudności działają agencje turystyczne, które cieszą się rosnącą popularnością. Co zrobić, aby założyć własne biuro? Ile pieniędzy potrzeba na start?

Załamanie ekonomiczne i kryzys międzynarodowy stanowią ogromne zagrożenie dla młodych (ale również doświadczonych) firm. Okazuje się jednak, że na straty najmniej narażane są biura podróży. Wręcz przeciwnie, w ostatnim czasie notują rosnące zyski, wyższe nawet o 30% do tego samego okresu jeszcze rok temu.

Z badań i statystyk wynika zatem jasno, że założenie agencji turystycznej to bardzo bezpieczne rozwiązanie i idealny pomysł na własną działalność gospodarczą. Warto zwrócić uwagę na miesiąc, w którym właściciel planuje uruchomić biznes. Największe zyski osiągnie bowiem w okresie przedwakacyjnym i w czasie samych wakacji. To fantastyczny moment na zdobycie nowych klientów, rozwinięcie skrzydeł i zbudowane zaufania. Co ważne, wszystkie formalności można załatwić bardzo szybko i nie oczekiwać na pozwolenia oraz inne dokumenty urzędowe (w przypadku biura podróży procedury wymagane). Jedyne, co należy zrobić to zarejestrować agencję oraz kupić lub wynająć powierzchnię biurową. Pomieszczenie nie musi być wcale wielkie, wystarczy przestrzeń na dwa stanowiska komputerowe, miejsca siedzące dla klientów oraz niewielki kącik socjalny.

Funkcjonowanie najtrudniej rozpocząć w niewielkim mieście, gdzie działające od lat biura budzą pozytywne skojarzenia, posiadają stałych klientów oraz dobrą renomę w całej okolicy. W takim przypadku nie jest łatwo zawalczyć o zainteresowanie, zachęcić konsumentów do przejrzenia ofert oraz zaproponować ciekawe warunki. Lepiej sytuacja wygląda w ogromnych miastach, gdzie ludzi jest więcej i łatwiej zdobyć rozgłos (ulotki, Internet, marketing szeptany).

Najważniejszym zadaniem dla niedoświadczonej agencji turystycznej jest nawiązanie długotrwałych i rzetelnych kontaktów biznesowych. Dzięki nim zakup usług turystycznych będzie łatwy, a ceny dopasowane do potrzeb i możliwości finansowych klientów. Aby zgromadzić ciekawe propozycje warto porozumieć się z przynajmniej trzema lub czterema kontrahentami.

Nie można zapominać również o negocjacjach, kartach lojalnościowych oraz innych promocjach. To one wabią niezdecydowanych konsumentów i gwarantują wysokie zyski.

Przedsiębiorca, który chce założyć własną agencję turystyczną powinien posiadać minimum 20 tys. zł. Na podstawowy sprzęt komputerowy dla dwóch pracowników przeznaczy około 8 tys. zł, wyposażenie biura to mniej więcej 5 tys. zł. Reszta to koszty wynajmu i podstawowe wydatki związane z uruchomieniem biznesu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak kupić działkę państwową lub gminną?
Next Ile kosztuje otwarcie własnej pizzerii?

Może to Ci się spodoba

Zasady zatrudniania cudzoziemców

Wiele firm działających na polskim rynku dąży do niwelowania kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Jedną z form optymalizacji wydatków jest poszukiwanie pracowników gotowych do wykonywania pracy za niższe wynagrodzenie niż dotychczasowi.

Dobrze zorganizowana przeprowadzka do nowej siedziby nie zaburzy pracy przedsiębiorstwa

Wybór odpowiedniej przestrzeni na biuro firmy i jej właściwe zaaranżowanie decydują o komforcie pracy, samopoczuciu, a w rezultacie – o zaangażowaniu i lojalności pracowników. Sam wybór to jednak nie wszystko. Eksperci zauważają, że ważne jest także

ZUS zapowiada dalszą rozbudowę Platformy Usług Elektronicznych i inwestycje w kanały internetowe

Administrację czeka podobna rewolucja, co banki – tradycyjne placówki będą znikać, a e-usługi zdobywać coraz większą popularność – ocenia Witold Tomaszewski, ekspert branży telekomunikacyjnej. Liczba świadczonych e-usług nie jest jeszcze znacząca,

Mała firma 0 Comments

Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe

Wyjazd pracownika w celach służbowych zwykło nazywać się delegacją. Efektem zorganizowania takiej podróży jest rozliczenie opłat transportowych i posiłków oraz zakwalifikowanie wszystkich wydatków jako kosztów uzyskania przychodu. Czy każda delegacja

Chcesz zmienić auto, ale nie potrzebujesz modelu prosto z salonu? Zastanów się nad samochodem poleasingowym

Planujesz zmianę auta? Szukasz nowego pojazdu w atrakcyjnej cenie? Być może najlepszym pomysłem okaże się kupno samochodu poleasingowego. Podpowiemy, jakie są zalety takiego rozwiązania i na co warto zwrócić uwagę

Tekstylia, czyli odzież do promocji swojej marki!

Gadżety reklamowe to popularna i chętnie wykorzystywana metoda promocji marki. Decydują się na nią zarówno niewielkie, jak i duże przedsiębiorstwa. Długopisy czy smycze z logo firmy pojawiają się na wszelkiego

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź