Drutex chce w ciągu trzech lat podwoić sprzedaż i osiągnąć ponad 1 mld zł przychodów

Bytowski Drutex, lider rynku okien pionowych w Europie, zamierza w tym roku osiągnąć 750 mln zł sprzedaży, a w ciągu 2–3 lat przekroczyć 1 mld zł obrotów. Spółka przewiduje też konieczność dalszej rozbudowy zakładu i zwiększenia zatrudnienia.

– W ubiegłym roku zanotowaliśmy sprzedaż na poziomie 620 mln zł, w tym roku liczymy na 750 mln zł, a powinno być więcej, gdybyśmy się lepiej na taki popyt przygotowali. Myślę, że za 2–3 lata bez żadnego wielkiego zadęcia osiągniemy poziom miliarda złotych – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Leszek Gierszewski, prezes Druteksu

Drutex istnieje od 1985 roku i początkowo produkował wyroby z drutu: siatki ogrodzeniowe, gwoździe, klatki dla zwierząt hodowlanych itp. Od 1994 r. zajmuje się produkcją okien z PCV, potem rolet, stolarki drewnianej i z aluminium, a także drzwi, fasad i ogrodów zimowych. Firma produkuje również na własne potrzeby profile PCV oraz szyby zespolone. Dziś jest liderem rynku okien pionowych w Europie i dużym graczem w branży będącej największym eksporterem stolarki okienno-drzwiowej w Europie.

– Bez względu na to, co dzieje się na rynku i jaka jest jego sytuacja, nam zawsze dobrze idzie i cały czas rynek nam rośnie. Cały czas się rozwijamy i idziemy do przodu – potwierdza Gierszewski. – W ubiegłym roku mieliśmy wzrost o 19 proc., w tym roku za sześć miesięcy 24 proc., a tak naprawdę, gdybyśmy przewidzieli, że popyt będzie tak dynamicznie wzrastać, to może mielibyśmy 35 proc., a nawet 40 proc. Na szczęście cały czas wzmacniamy siły – dojeżdżają maszyny i cały czas zatrudniamy nowych ludzi.

W ubiegłym roku Polska wyeksportowała 8,8 mln sztuk stolarki otworowej o wartości 1,55 mld euro, zajmując pozycję największego eksportera w tej branży w Europie i wyprzedzając największe dotychczas pod tym względem Niemcy. Kwota ta oznaczała wzrost sprzedaży o 12 proc. Przy tym wpływ zmian kursowych był ograniczony – większość polskich okien trafia na inne rynki UE, zaś wspólna europejska waluta mimo sporych wahań w ciągu roku zakończyła 2015 r. na poziomie zbliżonym do tego, z jakim go rozpoczęła, czyli między 4,25 a 4,30 zł za euro.

Wzrost zamówień i planów sprzedażowych będzie oznaczał konieczność dalszych inwestycji, rozbudowy linii produkcyjnych i zakładu oraz zatrudnienia nowych pracowników.

– W ostatnich trzech latach wydaliśmy na inwestycje ponad 220 mln zł i planujemy dalszy rozwój. Rynek nas napędza, dobrze nam idzie, popyt na okna cały czas rośnie, a więc będzie się rozbudowywali – mówi Gierszewski. – Cały czas szybko rośniemy i wprowadzamy coś nowego. Dziś dominuje automatyka. Za pomocą laptopa czy telefonu można sterować całym domem, oknami, drzwiami, można otwierać, zamykać, z pewnością jest to dziedzina, która będzie szybko rosła. 

Od niespełna dwóch lat w Druteksie działa ogromna fabryka pod nazwą Europejskie Centrum Stolarki. Pierwsza z hal produkcyjnych ma 30 tys. mkw., druga oddana w ostatnich dniach ponad 25 tys. mkw. Łącznie firma ma do dyspozycji ponad 9 ha powierzchni produkcyjnej i już dziś zapowiada dalszą rozbudowę.

– Dzisiaj firma zatrudnia 2,4 tys. osób i myślę, że jest to o 300–400 osób za mało. Rynek i klienci nam podpowiadają, że powinniśmy się szybciej rozwijać, a my nie nadążamy za tym – mówi prezes Druteksu. – Oddaliśmy dwa lata temu halę, inwestycję o powierzchni 28 tys. mkw., budujemy Europejskie Centrum Stolarki, w tym roku dobudowaliśmy do tego jeszcze następne 25 tys. mkw. i wiem, że niedługo będzie to mało.

Previous Rating Polski ma perspektywę stabilną. Szanse na jego zmianę lub nie są takie same
Next Wakacyjne wyjazdy finansowane są głównie z oszczędności

Może to Ci się spodoba

Huawei chce być liderem polskiego rynku smartfonów

W ciągu najbliższych kilku lat Huawei chce zostać liderem polskiego rynku smartfonów. W tej chwili, po trzech latach ekspansji na polskim rynku, ma w nim blisko 25-proc. udział i szybko nadrabia dystans

Biznes musi dokonać zwrotu w kierunku wartości społecznych

Firmy nie mogą opierać swojej działalności na maksymalizacji sprzedaży produktów i wykorzystywaniu pracowników, bo to buduje wartość przedsiębiorstwa tylko w krótkim okresie – mówi prof. Jerzy Hausner. Dlatego potrzebny jest zwrot w stronę wartości

Mała firma 1Comments

Zadbaj o swoje dokumenty

Dokumenty znajdują się niemal w każdej firmie. Rozrost przedsiębiorstwa może wiązać się z ich przesadnym nagromadzeniem, co z kolei bardzo często doprowadza do chaosu utrudniającego pracę. Sprawdź w jaki sposób

Optymalizacja wydatków podstawą zarządzania firmowymi finansami

Prowadzenie własnej firmy to zwykle duże wyzwanie. Stworzenie dobrze prosperującego przedsiębiorstwa wymaga zaangażowania sporej ilości czasu oraz pieniędzy. Nie każdy jednak może sobie pozwolić na sfinansowanie pierwszych zakupów czy dużych

Polska na czele wyścigu o nowe centra usług dla biznesu

Polska ma szansę osiągnąć pozycję globalnego lidera branży BPO/SSC. Pod względem zatrudnienia w sektorze usług dla biznesu zajmujemy pierwsze miejsce w Europie i trzecie na świecie, a zagranicznych inwestorów przyciągają konkurencyjne koszty pracy, dostępność

Firmy coraz chętniej angażują się charytatywnie

Zaangażowanie biznesu w działalność charytatywną z roku na rok jest coraz większe. To nie tylko wsparcie finansowe, ale i aktywny udział w różnego rodzaju akcjach i inicjatywach. Widać to również w Poland Business Run. W ubiegłym roku

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź