Firmy racjonalizują wydatki na podróże służbowe
Przedsiębiorcy ograniczą wydatki na podróże służbowe, takie wnioski płyną z badań TNS Polska, przeprowadzonych na zlecenie Amadeus Polska. W Polsce 20 proc. firm wydaje rocznie na ten cel od 500 tys. do miliona złotych, są i takie, które wydają wielokrotność tej sumy. W 2015 roku aż 72% zakładów pracy ograniczy swój budżet na delegacje o co najmniej 8 procent.
Wszystkiemu winne są koszty podróży służbowych. Aby je ograniczyć blisko połowa firm (45% badanych) planuje zmniejszyć liczbę delegacji, a 53 proc. zredukuje koszty delegacji przez obniżenie standardów odbywanych podróży (podróż tańszymi środkami lokomocji, niższą klasą, tańsze hotele itp.).
Z badań wynika, że choć w 62 proc. przedsiębiorstw funkcjonuje polityka podróży służbowych, to w większości przypadków nie ma osoby wyznaczonej do zarządzania kosztami delegacji. W opinii ekspertów efektywne zarządzanie podróżami pracowników pozwoliłoby na znaczną redukcję ich kosztów.
W prognozach na 2015r. widoczna jest tendencja do racjonalizacji podróży służbowych, minimalizowania kosztów i precyzowania standardów dotyczących delegacji obowiązujących w firmach. Chęć wdrożenia polityki podróży służbowych zgłasza 9 proc. badanych, które do tej pory tego zrobiły. 1/3 przedsiębiorstw planuje korzystać z narzędzi IT w procesach zarządzania delegacjami, a 19% firm chce zwiększyć kontrolę pracowników odbywających podróże służbowe.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Coraz silniejszy wpływ konsumentów na działanie firm i kształtowanie marek. Duży nacisk kładą oni zwłaszcza na ekologię
Konsumenci stają się dziś recenzentami, a nawet współtwórcami marek – oceniają eksperci przy okazji przypadającego 15 marca Światowego Dnia Konsumenta. Istotnym narzędziem w ich rękach są media społecznościowe. Szczególnie przedstawiciele pokolenia
Coraz więcej firm i instytucji zbywa zobowiązania swoich dłużników
W 2018 roku rynek wierzytelności może być wart 40 mld zł, podczas gdy w ubiegłym roku było to o 8 mld zł mniej – wynika z szacunków Konrada Kąkolewskiego, prezesa GetBack SA. Zarząd
Sytuacja większości firm w Polsce w tym roku poprawiła się
2018 rok był bardzo udany dla polskiej gospodarki i rynku pracy – ocenia Polski Instytut Ekonomiczny. Dobra koniunktura przełożyła się na kondycję firm, dla których największym problemem pozostaje jednak presja płacowa i wzrost kosztów
Dług w wyniku nieściągalnych należności – jak nie wpaść w błędne koło zadłużenia?
Prowadząc własną działalność gospodarczą bardzo łatwo stać się ogniwem w łańcuchu zadłużenia. Czasem słyszy się tłumaczenia dłużników, że nie są w stanie uregulować własnych zobowiązań, gdyż nie mogą ściągnąć należności
Polskie start-upy są bardzo innowacyjne i zwiększają zatrudnienie
Co siódma krajowa firma we wczesnym stadium rozwoju (tzw. start-up) prowadzi działalność patentową. Wśród pozostałych przedsiębiorstw odsetek ten wynosi około promila. Start-upy jednak z rezerwą podchodzą do zewnętrznych źródeł finansowania. Dotychczas
Czym jest leasing?
W dzisiejszych czasach coraz częściej wybieraną formą dofinansowania działalności małych firm i przedsiębiorstw jest leasing. Jego coraz większej popularności sprzyja bogaty rynek finansowy oraz coraz większa oferta różnych form finansujących.

1 Comment
face
07 sierpnia, 16:26