Firmy racjonalizują wydatki na podróże służbowe

Firmy racjonalizują wydatki na podróże służbowe

Przedsiębiorcy ograniczą wydatki na podróże służbowe, takie wnioski płyną z badań TNS Polska, przeprowadzonych na zlecenie Amadeus Polska. W Polsce 20 proc. firm wydaje rocznie na ten cel od 500 tys. do miliona złotych, są i takie, które wydają wielokrotność tej sumy. W 2015 roku aż 72% zakładów pracy ograniczy swój budżet na delegacje o co najmniej 8 procent.

Wszystkiemu winne są koszty podróży służbowych. Aby je ograniczyć blisko połowa firm (45% badanych) planuje zmniejszyć liczbę delegacji, a 53 proc. zredukuje koszty delegacji przez obniżenie standardów odbywanych podróży (podróż tańszymi środkami lokomocji, niższą klasą, tańsze hotele itp.).

Z badań wynika, że choć w 62 proc. przedsiębiorstw funkcjonuje polityka podróży służbowych, to w większości przypadków nie ma osoby wyznaczonej do zarządzania kosztami delegacji. W opinii ekspertów efektywne zarządzanie podróżami pracowników pozwoliłoby na znaczną redukcję ich kosztów.

W prognozach na 2015r. widoczna jest tendencja do racjonalizacji podróży służbowych, minimalizowania kosztów i precyzowania standardów dotyczących delegacji obowiązujących w firmach. Chęć wdrożenia polityki podróży służbowych zgłasza 9 proc. badanych, które do tej pory tego zrobiły. 1/3 przedsiębiorstw planuje korzystać z narzędzi IT w procesach zarządzania delegacjami, a 19% firm chce zwiększyć kontrolę pracowników odbywających podróże służbowe.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Utylizacja majątku firmy – jak udokumentować i kiedy się opłaca?
Next Kiedy współmałżonek decyduje o sprawach firmy?

Może to Ci się spodoba

Rośnie potęga marketingu szeptanego

Rekomendacje stają się podstawą decyzji konsumenckich i prowadzenia biznesu. Klienci chętnie sięgają po produkty i usługi firm, które polecili im znajomi. Z kolei właściciele przedsiębiorstw bardzo cenią klientów, których polecili im inni przedsiębiorcy. Na

Łódź jedną z najbardziej pożądanych lokalizacji inwestycyjnych w Polsce

Kapitał ludzki, dostępność wykwalifikowanych kadr, sprawna współpraca z władzami miasta i uniwersytetami, niskie koszty wynajmu biur – to wszystko powoduje, że Łódź jest w tej chwili jedną z najbardziej pożądanych lokalizacji inwestycyjnych w Polsce. W

Biuro rachunkowe 0 Comments

Jednolity Plik Kontrolny – dlaczego warto zabezpieczyć się już dziś?

Elektroniczne kontrole urzędu skarbowego stały się już faktem – z dniem 1 lipca zaczęła obowiązywać ustawa, wprowadzająca w życie termin Jednolitego Pliku Kontrolnego, czyli JPK. Ta decyzja Ministerstwa Finansów ma

W branży outsourcingu i usług dla biznesu co roku przybywa 20 tys. miejsc pracy

Branża outsourcingu i nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce rośnie coraz szybciej. W kraju działa już ponad 930 nowoczesnych centrów, a roczny wzrost zatrudnienia w nich szacuje się na 20 tys. miejsc pracy. Pracodawcy

Firma 1Comments

Do końca roku w Polsce będzie 23 tys. e-sklepów. Dla 87 proc. właścicieli jest to opłacalny biznes

W tym roku wartość rynku e-commerce w Polsce może wzrosnąć o 15 proc. i sięgnąć 35,8 mld zł, a w 2020 roku – 63 mld zł. Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów przekroczy

Nietypowe metody znakowania gadżetów firmowych

Od tego, jaką metodą zostaną oznakowane gadżety firmowe, zależy ostateczny efekt estetyczny oraz jego trwałość. Dobór odpowiedniej techniki jest warunkowany wieloma czynnikami – m.in. finansowymi. Przede wszystkim liczy się jednak

1 Comment

  1. face
    07 sierpnia, 16:26 Reply
    Nie ma się co dziwić, że nie chcą pracodawcy dawać na wyjazdy służbowe. Przecież to dla nich ogromny wydatek jak by nie patrząc.

Zostaw odpowiedź