Ile trzeba zainwestować w punkt wielousługowy?
Wielu pracowników ucieka z dużych korporacji, rezygnuje z etatowej pracy i planuje otwarcie własnej działalności gospodarczej. Najczęściej wybór pada na punkt usługowy, ponieważ gwarantuje przyzwoite zyski i bardzo niskie ryzyko. Jaką branżę wybierają młodzi przedsiębiorcy najczęściej? Co się najbardziej opłaca?
Usługowa działalność gospodarcza to bardzo dobry pomysł na biznes. W najlepszym wypadku wystarczy zainwestować jedynie 20-30 tys. zł, aby bez przeszkód rozpocząć funkcjonowanie. Oczywiście zdarzają się droższe rozwiązania, które pochłonąć mogą nawet 100 tys. zł. Najłatwiej uruchomić punkt krawiecki lub dorabianie kluczy. Obecnie maszyny do szycia kosztują mniej więcej 1,5-2 tys. zł (w zależności od marki i funkcji modelu), natomiast urządzenia dla ślusarza są nieco droższe i trzeba wydać minimum 3 tys. zł (do sprawnego i profesjonalnego działania trzeba mieć przynajmniej trzy takie maszyny – pionowe nacinanie, zamki cylindryczne i samochodowe, klucze zasuwowe).
Koszty usług każdy właściciel ustala indywidualnie. Jeśli punkt znajduje się w ścisłym centrum dużego miasta, wówczas ceny mogą być nieco wyższe, a czas oczekiwania na realizację dłuższy. Nie jest to regułą, jednak zawsze lepiej wcześniej załatwiać wszystkie sprawy. Krawiec najczęściej skraca spodnie lub spódnice, zwęża ubrania, przerabia lub wykonuje inne poprawki na życzenie klienta. Jednorazowa usługa to zwykle 10-50 zł. Oczywiście szycie od podstaw jest dużo droższe i zdecydowanie mniej opłacalne. Ślusarz natomiast najczęściej dorabia standardowe klucze za 8-12 zł, te do samochodu nawet za 150 zł.
Równie popularne i bardzo potrzebne są punkty ksero. Można w nich kserować dokumenty, drukować, laminować, skanować, powiększać i pomniejszać, bindować i realizować inne zlecenia o podobnym charakterze (np. oprawa pracy magisterskiej). W tym biznesie najdroższe są urządzenia biurowe (zakup dużej drukarki to wydatek 3 tys. zł + materiały eksploatacyjne). Z pewnością wielu przedsiębiorców zaczyna od używanych sprzętów, aby z czasem wymienić je na nowe.
Niektórzy oczekują wysokich zysków przez wyrabianie pieczątek. Aby uruchomić działalność trzeba mieć minimum 30 tys. zł, aby kupić laserowe urządzenia, grawery oraz wszystkie potrzebne materiały.
Podsumowując, branża usługowa nie należy do najbardziej wdzięcznych. Trzeba posiadać kapitał początkowy i umiejętności, aby rozpocząć działanie i zdobyć pierwszych klientów.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
E-faktury muszą spełniać określone wymagania
Coraz powszechniejsze staje się dokumentowanie transakcji za pomocą e-faktur. Wystawianie faktur elektronicznych ma szereg zalet. Stosowne oprogramowanie komputerowe umożliwia korzystanie z baz zbierających dane kontrahentów i sprzedawanych towarów oraz usług.
Firmy coraz częściej szukają wsparcia finansowego
Zapotrzebowanie na pożyczki dla przedsiębiorstw rośnie. Alternatywą dla kredytów bankowych stało się finansowanie udzielane przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Wsparcie udzielone rodzimym firmom w ciągu sześciu ostatnich lat sięgnęło 3,7 mld zł. Z pożyczek udzielonych
Wszystko o kredytach technologicznych
Aktualnie wiele firm stawia na rozwój, wykorzystywanie porządnego sprzętu i inwestowanie w innowacyjne urządzenia. To naprawdę przydatne i korzystne rozwiązanie, ponieważ ułatwia funkcjonowanie korporacji oraz buduje możliwości. Wiadomo jednak, że
Można się ubezpieczyć od cyberataków i transakcji na rynku nieruchomości
Nowe produkty ubezpieczeniowe są szansą dla zakładów ubezpieczeń. Choć wciąż wielu Polaków ubezpiecza się tylko, gdy jest to obowiązkowe, to także na naszym rynku rośnie świadomość nowych zagrożeń i konieczności zabezpieczenia się
Zatrudnienie w centrach usług wspólnych rośnie skokowo
Do 2020 roku centra usług wspólnych, których jest już w Polsce ponad 1,2 tys., będą zatrudniać 340 tys. pracowników – wynika z prognoz ABSL. Tylko na przestrzeni ostatnich dwóch lat liczba nowych
Duże oszczędności dla firm dzięki właściwej obsłudze technicznej nieruchomości
Kompleksowe zarządzanie budynkiem, czyli workplace management, może przynieść firmie szereg korzyści – od obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości, przez zwiększenie jej rynkowej wartości, po poprawę warunków świadczonych usług. Sodexo, jeden z liderów w tym

4 komentarze
maciej
05 sierpnia, 14:36mejk
20 grudnia, 11:48basia
05 stycznia, 18:15milena
05 lutego, 14:56