Jak dobrze napisać wniosek o dofinansowanie?

Jak dobrze napisać wniosek o dofinansowanie?

Podstawą wniosku o dofinansowanie jest biznesplan, który zawiera informacje na podstawie których prywatni inwestorzy,banki oraz instytucje przyznające dotacje oraz dofinansowania oceniają szansę przedsięwzięcia.

Dobry biznesplan:

  • Zachęci potencjalnych inwestorów oraz pokaże, że nasz biznes przyniesie zyski;
  • W rzetelny i jasny sposób przedstawi nasz pomysł;
  • Tworzony w celu uzyskania dotacji ze środków z UE opracowuje się pod konkretny program dotacji. Jego sporządzenie poprzedza wypełnienie wniosku o dotację, który się różnią od siebie w zależności od programu. Biznesplan powinien być tworzony zgodnie z wymogami i wytycznymi danego programu dotacji, ponieważ najmniejszy błąd będzie skutkował odrzuceniem wniosku już na pierwszym etapie formalnej

Najważniejsze elementy biznesplanu.

  • Doświadczenie, kwalifikacje kierownictwa oraz strategicznych pracowników. W biznesplanie należy opisać swoje doświadczenie, kwalifikacje i umiejętności oraz załączyć CV z przebiegiem ścieżki zawodowej i z szczególnymi osiągnięciami zarówno własnymi jak również strategicznych pracowników, z którymi będzie realizowane przedsięwzięcie pod względem organizacyjnym i merytorycznym. Celem tej części jest przekonanie inwestora, że jesteśmy gotowi razem z naszym zespołem na realizację postawionych celów. W tej części powinniśmy również określić jakiego rodzaju usługi będą świadczyć firmy zewnętrzne.
  • Opis planowanego przedsięwzięcia, w którym zawieramy jasne i zrozumiałe informacje o usłudze lub produkcie, jakie cechy wyróżniają na tle konkurencji, opis technologii, posiadane patenty i prawa autorskie, informacje o tym jak zamierzamy sprzedawać produkt, jakie będą kanały dystrybucji.
  • Charakterystyka rynku, w której zawieramy informacje o analizach potencjalnych odbiorców produktów lub usług oraz informacje o konkurencji. Analiza rynku pozwoli na oszacowanie przychodów  planowanego przedsięwzięcia teraz oraz w przyszłości.
  • 4P tj. produkt, cena (price), dystrybucja (place), reklama (promotion). W tej części koncentrujemy się na cenie produktu lub usługi, jak jej będzie koszt jednostkowy, porównanie z konkurencją po jakiej cenie chcemy sprzedawać, jaka będzie marża i rabaty. Przy dystrybucji opisujemy kanały sprzedaży, formy płatności, usługi związane ze sprzedażą, partnerów handlowych. Opis reklamy obejmuje formy reklamy i promocji, sposoby na pozyskanie klienta, budżet reklamowy oraz sposoby na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy.
  • Analiza SWOT- przedstawienie silnych oraz słabszych stron całego przedsięwzięcia oraz szans i zagrożeń.

Posiadając dobry biznesplan należy wypełnićprawidłowo wniosek po zapoznaniu się z dostępnymi informacjami. Bardzo dobrympomysłem jest zapoznanie się z przykładowymi wnioskami i projektami.Wypełniając wniosek używamy prostych zdań unikając zawiłego języka specjalistycznego,tak aby osoba go czytająca mogła zrozumieć jego istotę. Wniosek powinien byćwypełniony zgodnie z wymogami konkretnej instytucji bardzo dokładnie iskrupulatnie.

Artykuł przygotowany we współpracy z: Biuro rachunkowe Super Księgowy.

Previous Dyrektorzy finansowi wyznaczają kierunki cyfrowych zmian w firmach
Next Jak zachować się w sądzie? Poznaj sądowy savoir-vivre

Może to Ci się spodoba

Stwórz własne studio muzyczne

Przez ostatnie lata można zaobserwować wzrost popularności na indywidualne domowe studia nagraniowe. Obecnie coraz więcej artystów korzysta z innowacji technologicznych i samodzielnie tworzy swoje albumy. Teraz każdy może stać się

Czy warto ubezpieczyć swoją firmę?

Prowadzisz własną działalność gospodarczą? Zarządzasz  małą, średnią lub dużą firmą? Niezależnie czy jest to przedsiębiorstwo handlowe, usługowe czy produkcyjne – powinieneś zastanowić się nad tym, jak skutecznie zapewnić mu bezpieczeństwo.

Co czwarta instytucja finansowa w Europie padła ofiarą cyberataku

Już 1 na 4 instytucje z sektora finansowego odnotowała incydenty naruszenia cyberbezpieczeństwa – wynika z raportu Capgemini. Jednocześnie tylko połowa banków ma wdrożoną odpowiednią politykę związaną z cyberzagrożeniami, mimo że tego typu incydenty

Zmiany organizacyjne jako szansa na rozwój pracowników

Decyzja o wdrożeniu zmian organizacyjnych nierzadko jest poparta szeroko zakrojonymi badaniami rynkowymi. Czy obrany nowy kierunek przyniesie spodziewane wyniki? Jak rynek zareaguje na transformację, którą przejdzie firma? To tylko niektóre

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Na początku przygody z własnym biznesem należy podjąć szereg ważnych decyzji związanych nie tylko z przedmiotem nowo powstającej działalności, ale również decyzji czysto administracyjnych. Prowadząc działalność gospodarczą, bez względu na

Pracodawcy coraz częściej korzystają z rekrutacji poprzez rekomendacje

Klasyczne portale z ofertami pracy stają się coraz mniej efektywne. Coraz chętniej wykorzystywanym rozwiązaniem w rekrutacji staje się metoda rekomendacji. Osoby zatrudnione z polecenia częściej niż w przypadku tradycyjnych rekrutacji spełniają oczekiwania firmy. Potencjał polecania ofert

1 Comment

  1. Janek
    20 stycznia, 00:11 Reply
    Szukasz środków na start, ale kompletnie nie wiesz jak uzupełnić wniosek i biznes plan? Nie martw się! Jest to łatwiejsze niż myśli większość z Was. Chciałbym zaprosić Was na mojego bloga. Poprzez merytoryczne treści i życiowe przykłady przeprowadzę Was przez uzupełnienie tego typu wniosków! pozdrawiam i zapraszam na www.bizplanner.pl zakładka blog

Zostaw odpowiedź