Jak dobrze napisać wniosek o dofinansowanie?
Podstawą wniosku o dofinansowanie jest biznesplan, który zawiera informacje na podstawie których prywatni inwestorzy,banki oraz instytucje przyznające dotacje oraz dofinansowania oceniają szansę przedsięwzięcia.
Dobry biznesplan:
- Zachęci potencjalnych inwestorów oraz pokaże, że nasz biznes przyniesie zyski;
- W rzetelny i jasny sposób przedstawi nasz pomysł;
- Tworzony w celu uzyskania dotacji ze środków z UE opracowuje się pod konkretny program dotacji. Jego sporządzenie poprzedza wypełnienie wniosku o dotację, który się różnią od siebie w zależności od programu. Biznesplan powinien być tworzony zgodnie z wymogami i wytycznymi danego programu dotacji, ponieważ najmniejszy błąd będzie skutkował odrzuceniem wniosku już na pierwszym etapie formalnej
Najważniejsze elementy biznesplanu.
- Doświadczenie, kwalifikacje kierownictwa oraz strategicznych pracowników. W biznesplanie należy opisać swoje doświadczenie, kwalifikacje i umiejętności oraz załączyć CV z przebiegiem ścieżki zawodowej i z szczególnymi osiągnięciami zarówno własnymi jak również strategicznych pracowników, z którymi będzie realizowane przedsięwzięcie pod względem organizacyjnym i merytorycznym. Celem tej części jest przekonanie inwestora, że jesteśmy gotowi razem z naszym zespołem na realizację postawionych celów. W tej części powinniśmy również określić jakiego rodzaju usługi będą świadczyć firmy zewnętrzne.
- Opis planowanego przedsięwzięcia, w którym zawieramy jasne i zrozumiałe informacje o usłudze lub produkcie, jakie cechy wyróżniają na tle konkurencji, opis technologii, posiadane patenty i prawa autorskie, informacje o tym jak zamierzamy sprzedawać produkt, jakie będą kanały dystrybucji.
- Charakterystyka rynku, w której zawieramy informacje o analizach potencjalnych odbiorców produktów lub usług oraz informacje o konkurencji. Analiza rynku pozwoli na oszacowanie przychodów planowanego przedsięwzięcia teraz oraz w przyszłości.
- 4P tj. produkt, cena (price), dystrybucja (place), reklama (promotion). W tej części koncentrujemy się na cenie produktu lub usługi, jak jej będzie koszt jednostkowy, porównanie z konkurencją po jakiej cenie chcemy sprzedawać, jaka będzie marża i rabaty. Przy dystrybucji opisujemy kanały sprzedaży, formy płatności, usługi związane ze sprzedażą, partnerów handlowych. Opis reklamy obejmuje formy reklamy i promocji, sposoby na pozyskanie klienta, budżet reklamowy oraz sposoby na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy.
- Analiza SWOT- przedstawienie silnych oraz słabszych stron całego przedsięwzięcia oraz szans i zagrożeń.
Posiadając dobry biznesplan należy wypełnićprawidłowo wniosek po zapoznaniu się z dostępnymi informacjami. Bardzo dobrympomysłem jest zapoznanie się z przykładowymi wnioskami i projektami.Wypełniając wniosek używamy prostych zdań unikając zawiłego języka specjalistycznego,tak aby osoba go czytająca mogła zrozumieć jego istotę. Wniosek powinien byćwypełniony zgodnie z wymogami konkretnej instytucji bardzo dokładnie iskrupulatnie.
Artykuł przygotowany we współpracy z: Biuro rachunkowe Super Księgowy.
Może to Ci się spodoba
Koszt tłumaczeń pisemnych – jak rozsądnie planować firmowe wydatki?
Korzystanie z usług translatorskich to codzienność większości firm, które funkcjonują na arenie międzynarodowej. Z regularnym wykonywaniem tłumaczeń pisemnych wiążą się określone wydatki, które powinny zostać uwzględnione w comiesięcznym budżecie. Wiele
Czy do Urzędu Skarbowego można wysłać mail?
Nowelizacja prawa w kraju skierowała uwagę na problem komunikowania się w instytucjach państwowych osób niepełnosprawnych. Dotyczy to przede wszystkim Polaków niedosłyszących i niemych. Na pomoc ze strony państwowych urzędników mogą
Uchwalenie ustawy o funduszach nieruchomościowych będzie sprzyjać rozwojowi rynku budowlanego i polskiej giełdy
Zgodnie z deklaracją rządu już w maju ma się pojawić nowy projekt ustawy o REIT-ach, czyli funduszach nieruchomościowych, w które inwestować można nawet niewielkie kwoty, partycypując w ogromnych inwestycjach. Zdaniem szefowej Griffin Premium RE, spółki,
Firmom trudniej będzie dotrzeć do odbiorców przez Facebooka
Facebook zmienia algorytm pozycjonujący treści w Newsfeedzie użytkowników. Pierwszeństwo będą miały posty, którymi dzielą się rodzina, bliscy znajomi i te publikowane w grupach, do których należy użytkownik, a dopiero w dalszej kolejności wpisy firm.
Roll up – niewielkie, ale skuteczne narzędzie reklamowe
Roll upy to coraz popularniejsze nośniki reklamowe. Z ich możliwości z roku na rok korzysta coraz więcej przedsiębiorców, którzy doceniają ich uniwersalny charakter oraz szerokie możliwości. Roll upy posiadają bardzo
Klienci wracają do T-Mobile. Operator nową ofertą i komunikacją chce zawalczyć o klientów
T-Mobile zaostrza konkurencję na rynku usług telekomunikacyjnych. Telekom chce być liderem w zakresie konsumpcji danych i mocno rozwija tę kategorię usług. Postawił na zmianę komunikacji i wprowadził nowe oferty, co ma zdystansować konkurencję
1 Comment
Janek
20 stycznia, 00:11