Jak mierzyć skuteczność działań Content Marketingu?

Jak mierzyć skuteczność działań Content Marketingu?

Content Marketing, jako reklama internetowa, wykazuje niezwykle wysoką skuteczność. Nie dziwi więc fakt, że ta forma działań promocyjnych zdobywa coraz większe uznanie wśród marketerów. Głównym założeniem Content Marketingu jest stworzenie określonego wizerunku marki, jednak aby cel nadrzędny mógł zostać osiągnięty, konieczna jest realizacja tzw. celów pośrednich. Jakich? Przyjrzyjmy się temu tematowi nieco bliżej.

Content Marketing

Profesjonalna agencja marketingowa, taka jak Brand.ceo, zawsze prowadzi kampanię CM na wielu polach – na blogach tematycznych pojawiają się artykuły sponsorowane, social media obfitują w stosowne wpisy, nierzadko pojawiają się też klipy na YouTube. Kontrola realizacji celów, w przypadku tak rozległych działań, nie jest czynnością łatwą, jednak nadzorując trzy podstawowe wskaźniki, można z bardzo dużym prawdopodobieństwem określić, czy reklama w internecie, w swoim pierwszym etapie, przyniosła pożądany efekt i czy artykuł sponsorowany spełnił swoją funkcję. Co to za wskaźniki?

Zasięg

Zasięg jest bardzo ogólnym wskaźnikiem, który określa do ilu odbiorców dotarł nasz przekaz. Określa on nie tylko ogólną liczbę użytkowników, ale także ich wiek, płeć, czy też miejsce zamieszkania. W przypadku stron internetowych, zasięg wyrażany jest w liczbie unikalnych użytkowników, czyli osób, które odwiedziły witrynę tylko raz. W mediach społecznościowych zasięg mierzony jest za pomocą zasięgu postów.
Takie dane stanowią dla marketerów bardzo cenny feedback, gdyż pozwalają stwierdzić czy kampania dociera do właściwej grupy docelowej, nie dają one jednak pełnego obrazu zainteresowania treścią.

Zachowanie

Dopiero określone zachowanie użytkowników pozwala określić, czy marketing internetowy oparty na treści, rzeczywiście stanowi interesujący przekaz. Zachowanie określa, jak długo użytkownik przebywał na stronie, ile podstron odwiedził i czy strona główna stanowiła stronę wyjścia.

Zaangażowanie

Jednym z celów nadrzędnych kampanii Content marketing jest nawiązanie interakcji z klientem. Nie będzie to możliwe, jeżeli użytkownik nie wykaże odpowiedniego zaangażowania. Aby określić zaangażowanie, konieczne jest ustalenie aktywności użytkowników na wszystkich polach, gdzie prowadzona jest kampania.

Rosnące zaangażowanie użytkowników wskazuje na powstanie społeczności, w świadomości której ma być budowany wizerunek marki.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Bądź na bieżąco z sytuacją w funduszach
Next Rusza druga edycja prestiżowego Konkursu!

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Bankowość przyszłości będzie idealnie szyta na miarę

Oczekiwania klientów bankowości elektronicznej skupiają się głównie na wygodzie i bezpieczeństwie. Te preferencje – w połączeniu z konkurencją ze strony fintechów i nowymi regulacjami, jak unijna dyrektywa PSD2 – zmuszają banki do rozwijania usług

Wiadomości 0 Comments

Przybywa pszczół w miastach

Od kilku lat pszczelarstwo staje się modnym hobby, a ule coraz częściej pojawiają się w miastach. W Paryżu, Londynie czy Berlinie stoi po 4–5 tys. uli. Szacuje się, że Warszawa ma

Wiadomości 0 Comments

Jak ubezpieczyć samochód na wyjazd za granicę?

Długi weekend majowy rozpoczyna sezon urlopowych wyjazdów. Wyjazd za granicę własnym samochodem daje Ci dużą swobodę w planowaniu trasy, aczkolwiek nie jesteś w stanie przewidzieć wydarzeń, które mogą zakłócić spokojną

Wiadomości 0 Comments

Od października ubezpieczycieli i pośredników czekają rewolucyjne zmiany

W październiku wchodzi w życie ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, która wdraża zapisy unijnej dyrektywy IDD. Dla ubezpieczycieli i pośredników oznacza to poważne zmiany. Nowe przepisy rozwijają m.in. wymóg badania potrzeb klienta i dopasowywania do

Wiadomości 0 Comments

Vasco Traveler – tłumacz, GPS i telefon w jednym

Ile razy zdarzyło Ci się bezskutecznie szukać planu miasta w wypchanym po brzegi plecaku lub mową ciała „pytać” o drogę w kraju, w którym niekoniecznie mówi się po angielsku? Jeśli

Wiadomości 3 komentarze

Naucz się analizy technicznej

Analiza techniczna spędza sen z powiek wielu inwestorom. To umiejętność, którą wielu chciałoby posiadać, gdyż daje możliwości sprawnego prognozowania i dobierania strategii inwestycyjnej do sytuacji. Nie tylko brokerzy znają analizę

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź