Jak zdobyć certyfikat księgowego?
Decyzja Ministra Finansów opisuje, jakie wymagania należy spełnić by wziąć udział w teście z księgowości i jak przebiega proces nadawania certyfikatu umożliwiającego pracę w biurze rachunkowym.
W treści dokumentu odnajdziemy szczegółowe informacje o:
– typie wniosku, jaki należy złoży,
– spisie dokumentów koniecznych do przystąpienia do testu,
– zasadach wydawania certyfikatów i ich kopii,
– stawkach wynagrodzenia dla komisji,
– procedurze uiszczania wpłaty egzaminacyjnej,
– kwestiach zawartych w regulaminie odbywania się testów wiedzy z obszaru księgowości.
Pracownik biura rachunkowego musi mieć obszerną wiedze z zakresu tego rodzaju działań. Niezbędny obszar informacji dzielimy na 4 grupy:
1. ogólnie definiowana rachunkowość,
2. reguły podatkowe,
3. asekuracja społeczna,
4. kwestie prawa cywilnego i finansowego.
Tylko kandydaci, którzy zdali egzamin, mogą wykonywać zadania zawodowe lub prowadzić własne biuro rachunkowe.
Najczęściej podmioty ubiegające się o tego rodzaju zezwolenie biorą udział w kursach i szkoleniach z zakresu prawa, ponieważ próba przyswojenia tylu informacji samodzielnie może okazać się stratą czasu.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jakie urządzenie fiskalne dla biura rachunkowego?
Jak wiemy od 1 stycznia 2015 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie posiadania kas fiskalnych. Dotychczasowa lista działalności gospodarczych, na które nałożony był obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego,
Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?
Wybór dobrego biura rachunkowego ułatwi nam zarządzanie firmą i przyczyni się do obniżenia stresu wywołanego obawą o ewentualne niezawinione przez nas błędy. Jak jednak dokonać go, aby nie żałować podjętej
Faktury zaliczkowe – zasady wystawiania i rozliczania
Pewną trudność sprawia przedsiębiorcom rozliczanie wpłat zaliczkowych na poczet dostaw towarów lub usług, które odbędą się w przyszłości. W jaki sposób dokumentować wpłaty zaliczek, kiedy regulować zobowiązania z fiskusem i
Elektroniczny obieg dokumentów – poznaj korzyści dla różnych działów w Twojej firmie
Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów możemy znacznie lepiej zorganizować pracę naszej firmy. W szczególności dotyczy to kilku aspektów jej działalności, takich jak handel, zarządzanie kadrami i księgowość. Zobacz, w jaki sposób
Zakładamy biuro rachunkowe
Wiele osób związanych z branżą księgowości i rachunkowości zastanawiało się nad otwarciem własnego biura rachunkowego. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że zazwyczaj zwiastuje duży sukces finansowy. Jakie warunki trzeba
Koszty faktoringu – czy to się opłaca?
Usługi faktoringowe cieszą się wzrastającą popularnością z uwagi na możliwość zachowania płynności finansowej oraz większej konkurencyjności wynikającej z możliwości wystawiania faktur z odroczonym terminem płatności. Czy jednak takie rozwiązanie opłaca
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post