Jakie obowiązki ma pracodawca w momencie wypadku w pracy?
W momencie pojawienia się wypadku przy pracy każdy przedsiębiorca ma jasno opisane procedury, które są ujęte w Kodeksie Pracy. Do jego zadań należy także prowadzenie wykazu takich wydarzeń.
Przede wszystkim trzeba mieć świadomość co znaczy wypadek przy pracy. Przepisy przedstawia go jako nieprzewidziane zdarzenie wywołane zjawiskiem zewnętrznym powiązanym z pracą. Następstwem może być uraz, choroba lub śmierć. Takie wydarzenia mogą następować w czasie wykonywania poleceń i zwykłych zleceń, jak i w drodze do punktu docelowego wskazanego przez pracodawcę w trakcie pracy.
W czasie, gdy już dojdzie do wypadku przedsiębiorca jest zobligowany do następujących czynności:
– usunąć zagrożenie,
– określić powód i okoliczności wypadku,
– podjąć czynności, by uniknąć podobnych wypadków.
W następstwie powstałych przepisów pracodawca ma powinność zabezpieczyć miejsce zdarzenia, by nie dopuścić tam osób postronnych oraz rzeczy, które doprowadziły do zajścia aż do momentu jego rozwiązania. Następnym obowiązkiem jest natychmiastowe poinformowanie właściwego inspektora pracy i prokuratora o zbiorowym, ciężkim jak i śmiertelnym wypadku.
W praktyce pracodawca pokrywa wszystkie koszty wynikające z ustalenia powodu i okoliczności zdarzenia oraz jest zobowiązany do przechowywania raportu i innych dokumentów z nim związanych przez okres 10 lat.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Wszystko o umowach nieokreślonych czasem trwania
Wszystkie umowy o prace są określane przez Kodeks Pracy. W prawie istnieje pewna nieścisłość określona z zawieraniem w porozumieniach długoterminowych zdań o dwutygodniowym czasie wypowiedzenia współpracy. Umowa na czas nieznany
Czy inspektor pracy może wystawić mandat?
Kontroler pracy ma za zadanie nadzorować przestrzeganie prawa pracy przez przedsiębiorców. W momencie ich naruszenia ma za zadanie poczynić odpowiednie kroki, co może skutkować nawet mandatem karnym. Kontrolerzy wystawiając mandat
Godność zatrudnionego jest bardzo ważna
Podstawowym obowiązkiem każdego pracodawcy jest poszanowanie godności swoich podwładnych. Sprawa ta została opisana w Kodeksie Pracy, a dodatkowo stanowi fundament życia społecznego. Dlaczego godność jest tak istotna w kontaktach zawodowych?
Czym jest gotowość do pracy?
Gotowość do pracy to określenie służące do scharakteryzowania sytuacji, gdzie pracobiorca był zdolny do wykonywania swoich obowiązków, jednakże z powodów przedsiębiorcy ich nie robił. Dodatkowo za taki okres należy się
Jak lekarz odpowiada za swoje błędy?
Każdy lekarz, który otworzył prywatny gabinet opieki zdrowotnej uważany jest za przedsiębiorcę i powinien wypełniać określone obowiązki podatkowe. Poza tym ponosi odpowiedzialność za jakość wykonanych usług oraz zgodność z wcześniejszą
Komu należy się skrócona norma czasu pracy?
Na rynku zatrudnienia jest wielu ciekawych, sprawnych i chętnych do pracy kandydatów. Nie można jednak zapominać o osobach niepełnosprawnych, które również chcą prowadzić aktywne życie zawodowe. Każdy przedsiębiorca, który przyjmuje

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post