Jakie obowiązki ma pracodawca w momencie wypadku w pracy?
W momencie pojawienia się wypadku przy pracy każdy przedsiębiorca ma jasno opisane procedury, które są ujęte w Kodeksie Pracy. Do jego zadań należy także prowadzenie wykazu takich wydarzeń.
Przede wszystkim trzeba mieć świadomość co znaczy wypadek przy pracy. Przepisy przedstawia go jako nieprzewidziane zdarzenie wywołane zjawiskiem zewnętrznym powiązanym z pracą. Następstwem może być uraz, choroba lub śmierć. Takie wydarzenia mogą następować w czasie wykonywania poleceń i zwykłych zleceń, jak i w drodze do punktu docelowego wskazanego przez pracodawcę w trakcie pracy.
W czasie, gdy już dojdzie do wypadku przedsiębiorca jest zobligowany do następujących czynności:
– usunąć zagrożenie,
– określić powód i okoliczności wypadku,
– podjąć czynności, by uniknąć podobnych wypadków.
W następstwie powstałych przepisów pracodawca ma powinność zabezpieczyć miejsce zdarzenia, by nie dopuścić tam osób postronnych oraz rzeczy, które doprowadziły do zajścia aż do momentu jego rozwiązania. Następnym obowiązkiem jest natychmiastowe poinformowanie właściwego inspektora pracy i prokuratora o zbiorowym, ciężkim jak i śmiertelnym wypadku.
W praktyce pracodawca pokrywa wszystkie koszty wynikające z ustalenia powodu i okoliczności zdarzenia oraz jest zobowiązany do przechowywania raportu i innych dokumentów z nim związanych przez okres 10 lat.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Zwolnienia grupowe dla każdego?
Jedną z podstawowych, a zarazem najbardziej pożądanych przez osoby szukające zatrudnienia na rynku pracy, form zatrudnienia, jest umowa o pracę. Polski ustawodawca nie tylko podkreśla znaczenie stosunku pracy dla gospodarki,
Obowiązki komisji pojednawczej
Wielu właścicieli firm lub dużych korporacji decyduje się na powoływanie komisji pojednawczej, której zadaniem jest rozwiązywanie sporów między pracownikami lub na innych polach, które przeszkadzają w sprawnym działaniu przedsiębiorstwa. Wszystkie
Czym jest gotowość do pracy?
Gotowość do pracy to określenie służące do scharakteryzowania sytuacji, gdzie pracobiorca był zdolny do wykonywania swoich obowiązków, jednakże z powodów przedsiębiorcy ich nie robił. Dodatkowo za taki okres należy się
Odpowiedzialność za szkody podwładnego
Kodeks cywilny mówi, że szkoda to postępowanie na czyjąś niekorzyść przynosząca straty materialne, moralne lub inne. Powodowana jest zamierzonym lub przypadkowym postępowaniem i koszty remontu, naprawy lub zadośćuczynienie powinny być
Wszystko o układach zbiorowych pracy?
Porozumienie zawierane miedzy grupą podwładnych a przełożonym zwykło nazywać się układem zbiorowym pracy. W jakim celu podpisuje się taką umowę? Zazwyczaj dotyczy pracowników, którzy pracują zasadach innych niż stosunek pracy.
Zmiana formy pracy w trakcie zatrudnienia
Telepraca jest to odmiana wykonywania pracy, która może realizować się poza obszarem zakładu pracy. Jest to również forma, która wykorzystuje urządzenia komunikacji elektronicznej do kontrolowania wyników pracy zatrudnionego. Zasady wprowadzenia

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post