Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Stopień amortyzacji to wartość procentowa obrazująca eksploatacje konkretnego środka trwałego w znanym czasie. Mnożąc sumę procentową i wartość początkową ustalamy fragment kosztów podatkowych. Ponadto indywidualne stawki amortyzacyjne są ustalane przez prawo.

Owe stawki mogą być kilkakrotnie zmieniane przez podatnika. Możemy je ustalić od początku danego miesiąca, w którym zaczęły być eksploatowane wartości trwałe. Jeśli obniżymy charakteryzowaną wartość od pierwszego miesiąca użytkowania to podpiszemy się na stosowanie amortyzacji liniowej. Jeśli nie, podatnik ma prawo do zmiany decyzji w każdym następnym roku podatkowym.

Kwota odpisów amortyzacyjnych jest ponadto opisywana mianem umorzenia odnośnie podatku przychodowego. Tego rodzaju odliczeniem w firmach zajmują się księgowe, decydując o polityce amortyzacji indywidualnych środków rzeczowych. Oczywiście zużycie jest uzależnione od otoczenia i czasu użycia danych maszyn i urządzeń.

W rzeczywistości zmniejszyć kwotę amortyzacji możemy:

– dla nowego środka materialnego w pierwszym miesiącu roku ujęcia go w ewidencji,

– dla użytkowanego już urządzenia nie później niż w pierwszym miesiącu w danym roku podatkowym, w którym miało czas umorzenie eksploatacji.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Charakterystyka personalizowania
Next Prawo pracy-zmiany obowiązujące w 2013 roku

Może to Ci się spodoba

PIT 2021/2022 – którą deklarację wybrać? Do kiedy złożyć?

Poza nielicznymi wyjątkami każdy, kto osiąga w Polsce dochody, jest zobowiązany od odprowadzania podatków. Najważniejszym obowiązkiem sprawozdawczym w tym zakresie są coroczne deklaracje podatkowe. Którą spośród deklaracji podatkowych należy wybrać,

Biuro rachunkowe 0 Comments

Co wchodzi w skład obowiązków biura rachunkowego?

Mając zamiar założyć biuro rachunkowe należy otrzymać certyfikat Ministra Finansów bądź też zatrudniać osobę, która ma ten certyfikat. Przesłanki, jakie powinno się realizować wprowadzając taką działalność, są konkretnie przedstawione i

Urząd Skarbowy 0 Comments

Skanowane faktury kwestionowane przez fiskusa

Od 2014 r. przedsiębiorcy mogą przechowywać faktury w formie elektronicznej. Zgodnie z przepisami, faktury powinny być zarchiwizowane z zachowaniem podziału na okresy rozliczeniowe, w sposób zapewniający ich łatwe odszukanie oraz

Doradca podatkowy a księgowy w Niemczech – podobieństwa i różnice

Coraz więcej przedsiębiorczych Polaków dostrzega korzyści płynące z założenia własnej działalności gospodarczej w Niemczech. Decyzja o emigracji zarobkowej za naszą zachodnią granicę i rozpoczęciu tam pracy na własny rachunek to

Mała firma 4 komentarze

Zagraniczna podróż służbowa – jak ją rozliczyć?

Delegacje zagraniczne, podobnie jak te krajowe, rządzą się własnymi prawami. Pracownikowi oddelegowanemu w podróż służbową należy się zwrot kosztów poniesionych w związku z jej odbyciem oraz diety za każdy dzień,

Co po księgowości?

Dziś to trzeba przyznać rynek pracy jest niezwykle skomplikowany – dlatego aktualnie nawet przeciętny 30-latek zadaje sobie można powiedzieć paradoksalne pytanie – ,,kim chce zostać w przyszłości”? Statystycy na całym

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź