Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?
Stopień amortyzacji to wartość procentowa obrazująca eksploatacje konkretnego środka trwałego w znanym czasie. Mnożąc sumę procentową i wartość początkową ustalamy fragment kosztów podatkowych. Ponadto indywidualne stawki amortyzacyjne są ustalane przez prawo.
Owe stawki mogą być kilkakrotnie zmieniane przez podatnika. Możemy je ustalić od początku danego miesiąca, w którym zaczęły być eksploatowane wartości trwałe. Jeśli obniżymy charakteryzowaną wartość od pierwszego miesiąca użytkowania to podpiszemy się na stosowanie amortyzacji liniowej. Jeśli nie, podatnik ma prawo do zmiany decyzji w każdym następnym roku podatkowym.
Kwota odpisów amortyzacyjnych jest ponadto opisywana mianem umorzenia odnośnie podatku przychodowego. Tego rodzaju odliczeniem w firmach zajmują się księgowe, decydując o polityce amortyzacji indywidualnych środków rzeczowych. Oczywiście zużycie jest uzależnione od otoczenia i czasu użycia danych maszyn i urządzeń.
W rzeczywistości zmniejszyć kwotę amortyzacji możemy:
– dla nowego środka materialnego w pierwszym miesiącu roku ujęcia go w ewidencji,
– dla użytkowanego już urządzenia nie później niż w pierwszym miesiącu w danym roku podatkowym, w którym miało czas umorzenie eksploatacji.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Internetowa księgowość dla biznesu
Księgowość internetowa to dość nowoczesne i praktyczne, chociażby pod względem rozwoju technologicznego, rozwiązanie dla biznesu. Pojawienie się oferty jak również rosnącego zainteresowania tego typu usługami w sieci podyktowane jest przede
Czy księgowi są karani za błędy w dokumentach?
Zawód księgowego jest bardzo trudny i wymaga znajomości tematu oraz rozeznania w branży. Poza tym należy skończyć studia, przechodzić kursy oraz warsztaty. Często mały błąd może zadecydować o ostatecznym wyniku
Faktura korygująca a nota korygująca – czym się różnią?
Dla większości firm odróżnienie faktury korygującej od noty korygującej jest bardzo trudne. Jednak w 2014 roku wprowadzone zostaną nowe rozporządzenia, które od razu zastąpią prawo sprzed 2 lat. O czym
Kiedy i jak zmienić biuro rachunkowe
Odkrycie nieścisłości w dokumentach lub długotrwałe niezadowolenie z poziomu świadczonych usług – powodów decyzji o zmianie biura rachunkowego na inne może być wiele. Bez względu jednak na przyczyny powierzenia księgowości
Wszystko o fakturach pro forma
Każdy właściciel działalności gospodarczej wcześniej czy później miał do czynienia z fakturami pro-forma. Teoretycznie są podobne do standardowych, aczkolwiek mają kilka cech indywidualnych. W jakich przypadkach są stosowane? Zgodnie z
Jakie urządzenie fiskalne dla biura rachunkowego?
Jak wiemy od 1 stycznia 2015 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie posiadania kas fiskalnych. Dotychczasowa lista działalności gospodarczych, na które nałożony był obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego,

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post