Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Stopień amortyzacji to wartość procentowa obrazująca eksploatacje konkretnego środka trwałego w znanym czasie. Mnożąc sumę procentową i wartość początkową ustalamy fragment kosztów podatkowych. Ponadto indywidualne stawki amortyzacyjne są ustalane przez prawo.

Owe stawki mogą być kilkakrotnie zmieniane przez podatnika. Możemy je ustalić od początku danego miesiąca, w którym zaczęły być eksploatowane wartości trwałe. Jeśli obniżymy charakteryzowaną wartość od pierwszego miesiąca użytkowania to podpiszemy się na stosowanie amortyzacji liniowej. Jeśli nie, podatnik ma prawo do zmiany decyzji w każdym następnym roku podatkowym.

Kwota odpisów amortyzacyjnych jest ponadto opisywana mianem umorzenia odnośnie podatku przychodowego. Tego rodzaju odliczeniem w firmach zajmują się księgowe, decydując o polityce amortyzacji indywidualnych środków rzeczowych. Oczywiście zużycie jest uzależnione od otoczenia i czasu użycia danych maszyn i urządzeń.

W rzeczywistości zmniejszyć kwotę amortyzacji możemy:

– dla nowego środka materialnego w pierwszym miesiącu roku ujęcia go w ewidencji,

– dla użytkowanego już urządzenia nie później niż w pierwszym miesiącu w danym roku podatkowym, w którym miało czas umorzenie eksploatacji.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Charakterystyka personalizowania
Next Prawo pracy-zmiany obowiązujące w 2013 roku

Może to Ci się spodoba

Biuro rachunkowe 0 Comments

Czym charakteryzują się faktury pro-forma?

Praktycznie każdy właściciel przedsiębiorstwa wie, że dowodem zakończonej transakcji będzie faktura. Zazwyczaj zawiera cenę zakupu, metodę przekazania należności oraz przedmioty zamówienia. Od jakiegoś czasu spotyka się tzw. faktury pro-forma, zbliżone

Elektroniczny obieg dokumentów – poznaj korzyści dla różnych działów w Twojej firmie

Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów możemy znacznie lepiej zorganizować pracę naszej firmy. W szczególności dotyczy to kilku aspektów jej działalności, takich jak handel, zarządzanie kadrami i księgowość. Zobacz, w jaki sposób

Firma 1Comments

Na co zwrócić uwagę, wybierając biuro rachunkowe?

Każda firma, niezależnie od wielkości i branży, musi pilnować rozliczeń, terminów, kontaktować się z fiskusem czy ZUSem. I tu pałeczkę przejmuje księgowy. Jak wybrać odpowiedniego, kiedy w każdym mieście funkcjonuje

Biuro rachunkowe 0 Comments

Czym są księgi nierzetelne i wadliwe?

Prowadzenie działalności na rynku gospodarczym obarczone jest koniecznością prowadzenia ksiąg przychodów i rozchodów, chyba, że podmiot określił inny rodzaj rozliczania przychodów. W polskim prawie istnieje termin ksiąg wadliwych i nierzetelnych.

Biuro rachunkowe 1Comments

Pieniądze pożyczysz nie tylko w banku

Pożyczka to dosyć zrozumiały termin. Oznacza umowę finansową, która polega na tym, że jedna strona użycza pieniędzy, a druga zobowiązuje się do zwrotu tej sumy na wcześniej ustalonych warunkach. Pożyczki

Biuro rachunkowe 1Comments

Dobry księgowy, to skuteczny doradca biznesowy

Współcześnie dobry księgowy to nie tylko rzetelny rachmistrz, ale także skuteczny doradca biznesowy. Potrafi doradzić zarówno w sprawach finansowych (kredyty, dotacje, fundusze inwestycyjne), jak i prawnych, związanych głównie z rozliczaniem

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź