Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Stopień amortyzacji to wartość procentowa obrazująca eksploatacje konkretnego środka trwałego w znanym czasie. Mnożąc sumę procentową i wartość początkową ustalamy fragment kosztów podatkowych. Ponadto indywidualne stawki amortyzacyjne są ustalane przez prawo.

Owe stawki mogą być kilkakrotnie zmieniane przez podatnika. Możemy je ustalić od początku danego miesiąca, w którym zaczęły być eksploatowane wartości trwałe. Jeśli obniżymy charakteryzowaną wartość od pierwszego miesiąca użytkowania to podpiszemy się na stosowanie amortyzacji liniowej. Jeśli nie, podatnik ma prawo do zmiany decyzji w każdym następnym roku podatkowym.

Kwota odpisów amortyzacyjnych jest ponadto opisywana mianem umorzenia odnośnie podatku przychodowego. Tego rodzaju odliczeniem w firmach zajmują się księgowe, decydując o polityce amortyzacji indywidualnych środków rzeczowych. Oczywiście zużycie jest uzależnione od otoczenia i czasu użycia danych maszyn i urządzeń.

W rzeczywistości zmniejszyć kwotę amortyzacji możemy:

– dla nowego środka materialnego w pierwszym miesiącu roku ujęcia go w ewidencji,

– dla użytkowanego już urządzenia nie później niż w pierwszym miesiącu w danym roku podatkowym, w którym miało czas umorzenie eksploatacji.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Charakterystyka personalizowania
Next Prawo pracy-zmiany obowiązujące w 2013 roku

Może to Ci się spodoba

Księgowość online – proste i wygodne rozliczanie firmy

Według danych ze stycznia 2018 roku prawie 3 miliony osób w Polsce prowadzą działalność gospodarczą. Każda z nich jest zobowiązana do płacenia podatków oraz składek na ubezpieczenie, a od tego

Biuro rachunkowe 0 Comments

Polscy rewidenci stosują Międzynarodowe Standardy Rewizji Finansowej

W kwietniu 2015r. Komisja Nadzoru Audytowego nakazała biegłym rewidentom stosowanie Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej. W pierwszej kolejności standardy będą musiały stosować podmioty badające sprawozdania finansowe jednostek zaufania publicznego, a więc

Biuro rachunkowe 0 Comments

Dlaczego warto sprawdzić swój PIT w nowej usłudze Twój e-PIT

Choć zeznania podatkowe udostępnione w usłudze Twój e-PIT zostały przygotowane na podstawie danych zgromadzonych przez administrację skarbową, to nierzadko zawierają błędy lub wyliczenia w nich zawarte, są niekorzystne dla podatnika.

Biuro rachunkowe 0 Comments

Jak stworzyć umowę?

Zasadniczo każda firma ma własne wizje współpracy z innymi zakładami czy osobami fizycznymi i wzory umowy. Także biura rachunkowe. Niemniej nie ma obowiązku podpisania jej. Jest możliwość taką umowę napisać

Biuro rachunkowe 0 Comments

Czy sprawdzanie pracy księgowego się opłaca?

Celem biur rachunkowych jest prowadzenie powierzonej dokumentacji księgowej. Zleceniodawcami są zwykle przedsiębiorcy, którzy nie orientują się w przepisach i nie znają zasad. Czy warto kontrolować pracę księgowego? Jak robić to

Biuro rachunkowe 1Comments

Wszystko o fakturach pro forma

Każdy właściciel działalności gospodarczej wcześniej czy później miał do czynienia z fakturami pro-forma. Teoretycznie są podobne do standardowych, aczkolwiek mają kilka cech indywidualnych. W jakich przypadkach są stosowane? Zgodnie z

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź