Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Stopień amortyzacji to wartość procentowa obrazująca eksploatacje konkretnego środka trwałego w znanym czasie. Mnożąc sumę procentową i wartość początkową ustalamy fragment kosztów podatkowych. Ponadto indywidualne stawki amortyzacyjne są ustalane przez prawo.

Owe stawki mogą być kilkakrotnie zmieniane przez podatnika. Możemy je ustalić od początku danego miesiąca, w którym zaczęły być eksploatowane wartości trwałe. Jeśli obniżymy charakteryzowaną wartość od pierwszego miesiąca użytkowania to podpiszemy się na stosowanie amortyzacji liniowej. Jeśli nie, podatnik ma prawo do zmiany decyzji w każdym następnym roku podatkowym.

Kwota odpisów amortyzacyjnych jest ponadto opisywana mianem umorzenia odnośnie podatku przychodowego. Tego rodzaju odliczeniem w firmach zajmują się księgowe, decydując o polityce amortyzacji indywidualnych środków rzeczowych. Oczywiście zużycie jest uzależnione od otoczenia i czasu użycia danych maszyn i urządzeń.

W rzeczywistości zmniejszyć kwotę amortyzacji możemy:

– dla nowego środka materialnego w pierwszym miesiącu roku ujęcia go w ewidencji,

– dla użytkowanego już urządzenia nie później niż w pierwszym miesiącu w danym roku podatkowym, w którym miało czas umorzenie eksploatacji.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Charakterystyka personalizowania
Next Prawo pracy-zmiany obowiązujące w 2013 roku

Może to Ci się spodoba

Biuro rachunkowe 2 komentarze

Co zrobić, aby móc oferować usługi księgowe?

Nikogo nie zaskakuje fakt, że od dawna przedsiębiorcy oraz osoby prywatne korzystają z usług księgowych. Przede wszystkim dlatego, że same nie są w stanie przeprowadzić większości obliczeń. Kto ma prawo

Biuro rachunkowe 0 Comments

Jak zdobyć certyfikat księgowego?

Decyzja Ministra Finansów opisuje, jakie wymagania należy spełnić by wziąć udział w teście z księgowości i jak przebiega proces nadawania certyfikatu umożliwiającego pracę w biurze rachunkowym. W treści dokumentu odnajdziemy

Biuro rachunkowe 0 Comments

Podtek VAT – czy biuro rachunkowe może go uniknąć?

Zgodnie z przepisami podatkowymi zwolnione od podatku VAT mogą być podmioty gospodarcze, których wysokość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyznaczonego progu podatkowego. Ustawa o VAT reguluje również,

Dlaczego warto sprawdzić swój PIT w nowej usłudze Twój e-PIT

Choć zeznania podatkowe udostępnione w usłudze Twój e-PIT zostały przygotowane na podstawie danych zgromadzonych przez administrację skarbową, to nierzadko zawierają błędy lub wyliczenia w nich zawarte, są niekorzystne dla podatnika.

Biuro rachunkowe 0 Comments

Czym charakteryzują się faktury pro-forma?

Praktycznie każdy właściciel przedsiębiorstwa wie, że dowodem zakończonej transakcji będzie faktura. Zazwyczaj zawiera cenę zakupu, metodę przekazania należności oraz przedmioty zamówienia. Od jakiegoś czasu spotyka się tzw. faktury pro-forma, zbliżone

Biuro rachunkowe 0 Comments

JPK w 2018 roku

Już za chwilę przywitamy hucznie rok 2018. Czeka nas kolejny etap wprowadzania zmian w zakresie podatkowym. Cały czas trwa przecież szeroka reforma systemu administracji podatkowej oraz walki z nieuczciwymi działaniami

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź