O czym pamiętać pisząc charakterystykę firmy?

O czym pamiętać pisząc charakterystykę firmy?

Zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie działalności i założenie własnej firmy, musisz sporządzić szczegółowy biznesplan tej inwestycji. Im bardziej szczegółowy będzie, tym mniej rzeczy zaskoczy Cię gdy przyjdzie do jego realizacji.

umowa dokument

Dobry biznesplan to podstawa.

Nie da się ukryć, że jednym z istotniejszych punktów, który powinien być zawarty w dobrym biznesplanie jest charakterystyka firmy. To właśnie w tej części możesz pokrótce przedstawić swoje pomysły, nakreślić główne założenia oraz przedstawić profil działalności firmy. Jakie informacje warto umieścić w charakterystyce firmy? O czym koniecznie napisać, a o czym lepiej nie wspominać?

NIP oraz forma prawna – podstawowe informacje charakterystyki firmy.

W sekcji tej z pewnością powinny znaleźć się podstawowe informacje o firmie. Najlepiej więc podać konkretne dane identyfikacyjne, takie jak forma prawna, data rozpoczęcia działalności, NIP oraz REGON. Pokrótce możemy opisać w tym miejscu również charakterystykę poszczególnych udziałowców – dzięki temu osoba, która zapoznaje się z biznesplanem będzie mogła od razu wstępnie ocenić, czy osoby, które podejmują się realizacji działania bądź założenia i prowadzenia firmy o konkretnym profilu, posiadają odpowiednie kwalifikacje.

Kilka słów o tym, co już było.

Istotnym punktem charakterystyki jest opisanie dotychczasowej historii firmy – jeżeli jest to firma, która istnieje na rynku od kilku lat, warto przedstawić analizę jej osiągnięć za kilka ubiegłych lat. Można wspomnieć o tym, jak rozwijała się z biegiem czasu, jakie czynniki wpłynęły na to, że stała się konkurencyjna oraz co zaważyło na tym, że odniosła sukces.
Jeżeli w trakcie prowadzenia działalności coś Ci nie wyszło – nie ukrywaj tego, klienci lub potencjalni inwestorzy prawdopodobnie i tak dotrą do tej informacji, a Ty możesz zyskać na wiarygodności, gdy sam postanowisz ją upublicznić.
Jeśli firma dopiero powstaje – warto skupić się na opisaniu zasobów, które już posiada, a które mogą przyczynić się do tego, że firma odniesie sukces na rynku. Nie wdawaj się jednak w zbytnie szczegóły – na nie czas przyjdzie nieco później.

Mamy misję, dążymy do spełnienia celów.

Gdy opisałeś już pokrótce historię swojej firmy, możesz skupić się na tym, by określić jej misję. Misja to nic innego jak wyznacznik kierunku rozwoju firmy, która definiuje grupę docelową oraz kontekst, w jakim działa firma. Uwzględnia ona nie tylko potrzeby klientów, ale też środowisko oraz działania konkurencji.
Niezwykle ważnym punktem charakterystyki firmy jest określenie jej celów. To z pozoru łatwe zadanie ma na celu klarowne przedstawienie tego, jakie założenia zamierzamy spełnić, w jakim czasie, jakie działania będą musiały być podjęte. Cele mogą dotyczyć różnych aspektów działania firmy, zawsze jednak gdy je przedstawiasz podeprzyj się konkretnymi wynikami, które otrzymałeś z przeprowadzenia wcześniejszych analiz.

Warto pamiętać o tym, że informacje umieszczone w sekcji „Charakterystyka firmy” powinny być zwięzłe – wyczerpujący opis poszczególnych partii zostanie umieszczony w dalszej części biznesplanu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Nowoczesna telefonia również dla mikrofirm
Next Zwolnienia grupowe dla każdego?

Może to Ci się spodoba

Dla branży logistycznej pracownicy ze Wschodu oznaczają być albo nie być

Do 2050 roku na rynku pracy zabraknie około 10,6 mln osób w wieku 18–44 lat. Może to wyrównać migracja 4,5 mln pracowników ze Wschodu – wynika z danych Deloitte. W 2017 roku

Korporacje zainteresowane start-upami

Duże firmy potrzebują start-upów. Dzięki nim zwiększają swoje szansę, aby nadążyć za zmianami w branży i reagować na nowe sytuację na rynku. Modeli współpracy jest wiele, korporacje mogą występować w roli klienta, partnera

Budimex szuka inżynierów. Zapłaci do 2 tys. zł każdemu, kto poleci kandydata do pracy

Coraz mniejsze zasoby kadr na rynku i niewielka popularność szkolnictwa zawodowego składają się na problemy branży budowlanej z pozyskiwaniem fachowców. Budimex jako pierwszy w Polsce wprowadził zewnętrzny program rekomendacji osób do pracy. Do końca 2019

Branża logistyczna inwestuje w powierzchnię magazynową

Niskie stopy procentowe i niskie czynsze wpływają na wzrost zainteresowania inwestorów polskim rynkiem nieruchomości magazynowo-przemysłowych. Firmy logistyczne dynamicznie rozbudowują swoje zasoby, żeby sprostać oczekiwaniom klientów z Polski i z zagranicy. QSL Polska, lider

Leasing 0 Comments

Leasing samochodowy dla firm – co warto o tym wiedzieć?

Leasing samochodu to dość popularny, stanowiący alternatywę dla pożyczki, sposób finansowania auta firmowego. Czy warto? Czy to rzeczywiście dobry pomysł? Jeśli planujemy taką opcję, warto dowiedzieć się o tym jak

Rośnie popularność systemów informatycznych usprawniających zarządzanie firmą

Systemy informatyczne, które wspomagają zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa, to część cyfrowej transformacji biznesu. W oparciu o istotne dane dotyczące działalności firmy usprawniają jej funkcjonowanie, obniżają koszty i pomagają podejmować strategiczne decyzje. Ze względu

1 Comment

  1. Piotr
    25 grudnia, 21:49 Reply
    Zainwestuję w spółki prawa handlowego, które utraciły płynność finansową, a przy dofinansowaniu rokują możliwość rozwoju. Nie inwestujemy w nowe projekty, w polu naszego zainteresowani są spółki które mają ugruntowaną pozycje na rynku i wieloletnie doświadczenie branżowe. W przeciwieństwie do Instytucji bankowych, których głównym kryterium inwestycji są dobre wyniki finansowe spółek i zabezpieczenie. AB-Investing, jako spółka z wieloletnim doświadczeniem na rynku opieramy swoją decyzje jedynie na ocenie przeznaczenia środków finansowych.600-709-720

Zostaw odpowiedź