Obowiązki komisji pojednawczej
Wielu właścicieli firm lub dużych korporacji decyduje się na powoływanie komisji pojednawczej, której zadaniem jest rozwiązywanie sporów między pracownikami lub na innych polach, które przeszkadzają w sprawnym działaniu przedsiębiorstwa.
Wszystkie prawa i obowiązki takiej komisji ustalane są jeszcze przed jej powołaniem. Projekt ma przedstawiać zalety i dobre strony pomysłu. Celem założenia jest wspieranie pracowników w przypadku konfliktów, rozwiązywanie waśni, godzenie pokłóconych podwładnych oraz oczyszczanie atmosfery.
Nikt nie wątpi, że wprowadzenie komisji polubownej jest ciekawe i przynosi praktycznie same korzyści. Jednak warto zastanowić się czy komórka taka będzie obiektywna oraz bezstronna wobec wszystkich sporów. Dodatkowo chodzi o lojalność wobec przełożonego i pozostałych zatrudnionych. Istnieje ryzyko przecieku informacji, co nie jest zbyt dobrze widziane.
W komisji powinni zasiadać kompetentni członkowie, którzy potrafią odciąć się od prezentowanych spraw oraz załatwiać je szybko i sprawnie. Warto dodać, że dla dobra komisji nie należy angażować w to osoby, które znajdują się na wysokich stanowiskach, np. kierownik kadr lub główny księgowy.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Czym jest gotowość do pracy?
Gotowość do pracy to określenie służące do scharakteryzowania sytuacji, gdzie pracobiorca był zdolny do wykonywania swoich obowiązków, jednakże z powodów przedsiębiorcy ich nie robił. Dodatkowo za taki okres należy się
Sprawiedliwość to podstawa działania pracodawcy
Każdy przełożony musi stosować się do przepisów umieszczonych w Kodeksie Pracy. Wśród nich jest dobre traktowanie każdego pracownika oraz tolerancje i równouprawnienie. Są to fundamentalne zasady konieczne do zachowania odpowiednich
Zadania Głównego Inspektoratu Pracy
Sprawozdania Głównego Inspektoratu Pracy mówią rzetelnie jakie normy nie są przestrzegane przez polskich biznesmenów wobec pracowników. W kraju przeprowadza się około 90 tysięcy kontroli u 70 tysięcy przedsiębiorstw rocznie. Niestety
Zmiana formy pracy w trakcie zatrudnienia
Telepraca jest to odmiana wykonywania pracy, która może realizować się poza obszarem zakładu pracy. Jest to również forma, która wykorzystuje urządzenia komunikacji elektronicznej do kontrolowania wyników pracy zatrudnionego. Zasady wprowadzenia
ABC zwolnień dyscyplinarnych
Celem każdego przedsiębiorcy jest zatrudnienie dobrego pracownika, eksperta w swojej branży oraz sprawdzonego i uczynnego człowieka. Zwykle na początku ciężko wyłapać złe cechy. W krytycznych sytuacjach zatrudniający powinien odwołać się
Jaka ulga dotyczy praktyk zawodowych?
Pracodawca decydujący się na angażowanie nieletnich w celu otrzymania przez nich doświadczenia zawodowego, musi przestrzegać wszelkie ulgi przysługujące takim osobom. Rząd kraju namawia jednak do tego typu działań dając zwrot
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post