Papier firmowy – co powinien zawierać?

Papier firmowy – co powinien zawierać?

Dla wielu osób papier firmowy to zwykła kartka, na której przekazuje się informacje wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. To jednak błędne założenie. Papier firmowy jest jednym z wielu elementów identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, dlatego za jego pośrednictwem kształtować można komunikaty wpływające na jego wizerunek. Warto więc poważnie podejść do tego zagadnienia i odpowiednio zaprojektować swój firmowy papier. Jak powinien wyglądać i co powinien zawierać? Tych informacji dowiesz się, czytając poniższy artykuł.

W artykule omawiane są następujące kwestie:

  1. Jakie korzyści daje stosowanie papieru firmowego?
  2. Co powinno znajdować się na papierze firmowym?
  3. Papier firmowy – czego nie robić?

Jakie korzyści daje stosowanie papieru firmowego?

Papier firmowy jest świetnym sposobem na przekazywanie informacji o firmie. Korzystający z niego pracownicy i kontrahenci mimowolnie mają z nim kontakt, dlatego w ich świadomości utrwalać się może odpowiedni wizerunek firmy. Zwłaszcza, jeśli jest to papier o odpowiedniej jakości. Przyjemna w dotyku tekstura, estetyczne elementy wizualne, czy chwytliwe hasła, mogą zapisać się w pamięci, tworząc dobre wrażenie. Oczywiście korzystanie z papieru firmowego nie jest obowiązkiem, ale warto przemyśleć jego zastosowanie, bo to okazja do wyróżnienia się na rynku.

Co powinno znajdować się na papierze firmowym?

Papier firmowy musi zawierać najważniejsze informacje o firmie, ale powinny być to tylko te najbardziej istotne – w końcu to nie ulotka reklamowa. Jakie treści są więc niezbędne? Na firmowym papierze znajdować powinny się:

  • nazwa i dokładny adres siedziby przedsiębiorstwa,
  • dane kontaktowe, takie jak numer telefonu i adres e-mail (opcjonalnie dodać można też adres strony internetowej),
  • logo firmy,
  • hasło/slogan, którym posługuje się firma.

W przypadku, gdy mamy zamiar wykorzystywać papier firmowy w celach o charakterze formalnym, to musimy umieścić na nim informacje określone w Kodeksie spółek handlowych. Poza wspomnianymi już wcześniej nazwą i adresem firmy, dokument ten narzuca obowiązek zamieszczenia numeru NIP, numeru przypisanego spółce KRS, nazwy sądu, który posiada dokumentację firmową oraz adnotacji o kapitale zakładowym.

Papier firmowy – czego nie robić?

Zanim zlecimy wydruk papieru firmowego, powinniśmy się upewnić, czy przypadkiem nie wpadliśmy w pułapkę przerostu formy nad treścią. Firmowa papeteria ma pełnić funkcję użytkową, dlatego nie powinna zawierać nadmiernej ilości tekstu, a także zbyt wielu grafik lub zdjęć, które zaburzają jej przejrzystość. Ważny jest też wybór odpowiedniego rodzaju papieru. Błędem jest postawienie na niski poziom gramatury – 80g lub niższy. Takie kartki nie mają najlepszej jakości – źle się po nich pisze, a ich estetyka też daje wiele do życzenia. Warto zdecydować się na papier o wyższej gramaturze, najlepiej dodatkowo bielony i o wygładzonej powierzchni. Dobre drukarnie z pewnością mogą zaoferować odpowiedni arkusz, który sprawdzi się w przypadku firmowej papeterii.

Previous [PORADNIK] Co na prezent dla żeglarza?
Next Sprzątanie biur Wrocław - dlaczego warto skorzystać z usług firmy sprzątającej?

Może to Ci się spodoba

Firma 0 Comments

Polskie firmy bardzo powoli przekonują się do inwestycji na Czarnym Lądzie

Gros polskich eksporterów koncentruje się na rynkach rozwiniętych, zwłaszcza unijnych. Te jednak wymagają bardzo wysokiej jakości i są już nasycone, trudno więc konkurować na nich inaczej niż ceną. Zdaniem Roberta Zduńczyka

Systemy zarządzania zwiedzającymi sprawiają, że inteligentne budynki stają się jeszcze inteligentniejsze

Dynamiczny rozwój dziedziny technologii sprawia, że inteligentne systemy zarządzania budynkami są obecnie bardziej popularne i przystępne cenowo. Mobilna rewolucja, rosnące znaczenie Big Data, cloud computing, IoE dają szerokie możliwości wykorzystania

W 2019 roku rewolucja w rozliczaniu leasingu

Od 2019 roku firmy raportujące według MSSF czeka rewolucja w rozliczaniu leasingu. Nowe przepisy zlikwidują pojęcie leasingu operacyjnego w sprawozdaniach finansowych. Od przyszłego roku wszystkie umowy, które spełniają definicję leasingu, mają być

Dofinansowanie unijne dla firm

Fundusze unijne to olbrzymia szansa dla polskich firm. Dzięki nim mogą nie tylko z powodzeniem konkurować na wspólnym rynku, ale także inwestować w nowe technologie. Sprawdź czy Twoja firma może

Woda i wilgoć – największy wróg dokumentów

Zarządzanie dokumentami zwykle kojarzy się pracą biurową, jednak gdy są zagrożone zniszczeniem i trzeba je ratować, niezbędna jest wiedza i umiejętności związane z wieloma innymi dziedzinami. Głównym zagrożeniem dla dokumentów

Wynajem pracowników coraz popularniejszy w sektorze IT

Body leasing, czyli wynajem pracowników, z którymi został zawarty stosunek pracy na rzecz innych podmiotów, staje się coraz popularniejszy w IT. Dzięki tej formie współpracy znacząco spada koszt całego projektu i ryzyko z nim

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź