Pomysły na reklamę lokalnej firmy ‒ ranking TOP5

Pomysły na reklamę lokalnej firmy ‒ ranking TOP5

Lokalny biznes to często spełnione marzenie właścicieli – powstały z pasji, przekazywany z pokolenia na pokolenie, wyróżniający się niezwykłymi produktami lub jakością usług. Jednak każdy biznes, aby sprawnie funkcjonować, potrzebuje reklamy. Jak wspomóc marketingowo działające na mniejszą skalę przedsiębiorstwo? Czy warto szukać rozwiązań w internecie, zainwestować w gadżety reklamowe, a może w nietypowe aktywności marketingowe? Sprawdź TOP 5 działań, które pozwolą klientom poznać Twoją firmę i zapewnią jej nowych odbiorców.

Ulotki reklamowe

Promocję biznesu warto zacząć od rozmowy z osobami, które niemal każdego dnia mijają drzwi lokalnej firmy. Zorganizuj rozdawanie ulotek w pobliżu siedziby. Zadbaj o to, by osoba, która będzie je dystrybuować, miała na sobie odpowiednio oznakowane ubrania oraz plecak z logo firmy – niech wyróżnia się w tłumie i będzie jasne, jakie przedsiębiorstwo reprezentuje.

Drobne upominki dla klientów

Do ulotek możesz także dołączyć drobny podarunek. Upominki to rzecz, o której warto pamiętać podczas prowadzenia promocji lokalnej firmy. Przede wszystkim dlatego, że dają one możliwość dotarcia do bliskiej społeczności i zachęcania do skorzystania z Twoich usług. Próbka kosmetyków czy rabat będą budowały zaufanie nowych klientów.

Jeśli upominki są większe, warto zapakować je w torby reklamowe. Będą nie tylko elegancko wyglądać, ale też dodatkowo potencjalni klienci poznają logo Twojej firmy. 

Gadżety reklamowe z logo

Gadżety reklamowe można wykorzystać także podczas promocji w ramach jakiegoś wydarzenia istotnego dla społeczności w Twojej miejscowości. Mogą być elementem czy dodatkiem do nagrody ufundowanej przez firmę, czy po prostu podarunkiem dla uczestników. 

Przygotowując tego typu elementy, pamiętaj tylko o jednym – odpowiednim oznaczeniu logotypem. Dobrze wyeksponowane torby reklamowe czy inne gadżety będą nie tylko przykuwać wzrok gości, ale także świetnie prezentować na wszystkich zdjęciach z eventu.  

Lokalne media

Wartym sprawdzenia rozwiązaniem jest także kontakt z odbiorcami przez lokalne media. Prasa, radio czy portale często chętnie wspierają niewielkie biznesy, które działają w okolicy. Dowiedz się, jakie są możliwości współpracy. Pierwszą z nich z pewnością jest reklama, która może zostać opublikowana na łamach odpowiedniego tytułu. Innym rozwiązaniem jest dodanie kontaktu do listy lokalnych wykonawców czy sprzedawców. 

Prowadząc lokalny biznes, warto także być otwartym na nietypowe formy publikacji w mediach – opis zakładu w ramach jakiegoś cyklu, czy przedstawienie sylwetki założyciela może być naprawdę dobrym rozwiązaniem.

Nie zamykaj się na sieć – promocja online lokalnej firmy

Ostatni, choć również warty uwagi sposób to komunikacja z odbiorcami w sieci. Inwestując w gadżety reklamowe, stawiając na inne formy marketingu, warto także być otwartym na reklamę online. 

Wbrew pozorom, nie jest ona zarezerwowana tylko dla największych firm – wręcz przeciwnie. Jeśli Twoje produkty da się sprzedawać online, może pomóc dotrzeć do nowego grona klientów. Jeśli nie, odpowiednio stargetowana kampania to rozwiązanie, które przyciągnie tych, którzy mają najbliżej do firmy, którą prowadzisz. Możesz także wykorzystać siłę social mediów, by dotrzeć do lokalnych klientów i budować społeczność wielbicieli Twojej marki. 

Znając TOP5 pomysłów na promocję lokalnego biznesu, czas na działanie! Zainwestuj w odpowiednio obrandowane gadżety, torby reklamowe oraz ulotki. Sprawdź, jakie możliwości dają lokalne media i rozpocznij działania online. A na koniec, ciesz się efektami!

Previous CPI – co to za wskaźnik i jak wpływa na rynki finansowe?
Next Karta menu — wizytówka Twojej restauracji

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Torba bawełniana z nadrukiem – prezent, który się opłaca!

Zakup upominków promocyjnych zawsze wiąże się z pewnymi kosztami, dlatego być może zastanawiasz się, czy taka inwestycja przełoży się na realne korzyści dla Twojej firmy? Odpowiedź jest jednoznaczna – tak!

Wiadomości 0 Comments

Coraz więcej konsumentów chce ubezpieczać swój smartfon

Większość Polaków nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania bez smartfona pod ręką. Rośnie też zainteresowanie ubezpieczaniem takich urządzeń przed przypadkowym uszkodzeniem. Do tej pory polisą można było objąć wyłącznie nowy smartfon, kupiony

Wiadomości 1Comments

Polak pracuje trzy lata krócej niż przeciętny Europejczyk

Ile lat pracujemy w ciągu całego swojego życia? Według danych Eurostatu, wskaźnik oczekiwanej długości trwania aktywności zawodowej wynosi w Polsce 32,2 lat. Oznacza to, że pracujemy mniej o prawie trzy

Wiadomości 0 Comments

Budżet domowy – jak go kontrolować?

By utrzymać stabilną sytuację finansową i cieszyć się naprawdę zadowalającymi efektami pod każdym względem, należy w odpowiedni sposób zaplanować budżet domowy. I choć wielu osobom zadanie to wydaje się być

Wiadomości 0 Comments

Internet rzeczy i sztuczna inteligencja mogą napędzić polską gospodarkę

Rozwój technologii internetu rzeczy czy sztucznej inteligencji będzie mieć fundamentalne znaczenie dla gospodarki Polski w najbliższym czasie – wynika z raportu Instytutu Sobieskiego. Polskie firmy – ze względu na wykwalifikowane kadry – mają

Wiadomości 0 Comments

[PORADNIK] Co na prezent dla żeglarza?

Jeśli w gronie Twoich bliskich jest żeglarz, to zakup prezentu dla niego może być nie lada wyzwaniem. Wybór odpowiedniego praktycznego podarunku nie jest prostą sprawą. Stąd warto, abyś skorzystał z

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź