Sektor energetyczny rozwija się w kierunku e-commerce i elektronicznej obsługi klienta
Rynek e-commerce notuje dwucyfrowe wzrosty, a jego całkowita wartość wyniesie pod koniec roku blisko 36 mld zł. Na tej dynamice skorzystać chcą firmy z sektora energetycznego. Wprowadzenie elektronicznych kanałów sprzedaży i obsługi klienta ma pomóc im obniżać koszty, pozytywnie wpłynąć na terminowe regulowanie płatności i zwiększyć zadowolenie konsumentów. To ścieżka, którą podąży cała branża – oceniają przedstawiciele PayU.
– Energetyka dotychczas nie inicjowała rozwoju w zakresie e-commerce, ale to się zmienia. Widzimy pierwsze pozytywne kroki. Dobrym przykładem jest nasza współpraca z PGE zainicjowana w ubiegłym roku. Obecnie obserwujemy 15-20-proc. wzrost miesiąc do miesiąca i bardzo dobrą reakcję konsumentów na rozwiązania digitalowe, e-commerce’owe czy eBOKi. To przyszłość energetyki, ponieważ coraz więcej klientów korzysta z tych kanałów – tłumaczy Sylwia Bilska, general manager PayU w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.
PayU, jeden z największych na polskim rynku operatorów płatności internetowych, nawiązał pod koniec ubiegłego roku współpracę ze spółką PGE Obrót. W efekcie ponad 5 mln klientów, którym przedsiębiorstwo dostarcza energię elektryczną, zyskało możliwość skorzystania z nowej formy płatności w ramach usługi eFaktura. Regulowanie rachunków za energię odbywa się w oparciu o indywidualne numery rachunków bankowych. Usługa jest dostępna w PGE eBOK, czyli elektronicznym biurze obsługi klienta, dostępnym również w wersji mobilnej. Trzy lata temu spółka umożliwiła też klientom zakup energii za pośrednictwem serwisu aukcyjnego Allegro.
Jak podkreśla, Sylwia Bilska, tego typu zmiany czekają całą branżę.
– To szlak, który przetarły już inne branże. Kilka lat temu wszyscy odprawialiśmy się na samolot przy okienku na lotnisku, dziś już wszyscy robią to przez internet. W tym samym kierunku będzie podążała energetyka. Spodziewamy się przeniesienia obsługi klienta do eBOK-ów, co zwiększy zadowolenie konsumentów, przyspieszy obsługę i zmniejszy koszty po stronie branży energetycznej – prognozuje Sylwia Bilska.
Z ubiegłorocznego badania PwC „7 pokus polskiej energetyki” wynika, że proces digitalizacji dla firm z sektora energetycznego to duże wyzwanie. Tempo wdrażania zmian plasuje tę branżę poza liderami w tym zakresie, czyli np. sektorem bankowym, mediowym czy telekomunikacyjnym. Eksperci PwC wiążą to z historyczną specyfiką działalności. Po pierwsze, energetyka była od zawsze silnie regulowanym rynkiem, wiele lat funkcjonowała jako monopol. Po drugie, specyfikę tę pogłębia jeszcze fakt, że generowana energia elektryczna nie ma substytutu. Dlatego branża nie koncentrowała swojej działalności na kliencie. A dziś to właśnie potrzeby konsumentów wymuszają cyfryzację na poszczególnych branżach.
Rynek e-commerce rośnie bardzo dynamicznie, a Polska jest pod tym względem w czołówce krajów europejskich. Z raportu „Barometr e-commerce 2016” opracowanego przez ekspertów Sociomantic Labs wynika, że pod koniec tego roku wzrośnie o 15 proc. i osiągnie wartość 35,8 mld zł. Liczba działających e-sklepów zwiększy się natomiast o 7 proc. i przekroczy 23,5 tys. podmiotów. Według prognoz, polski rynek e-commerce będzie się rozwijał co najmniej do 2020 roku. Pod koniec dekady jego wartość przekroczy 63 mld zł i będzie odpowiadać za 10 proc. udziałów w całym sektorze handlu.
Może to Ci się spodoba
W co opłaca się zainwestować pieniądze?
W dzisiejszych czasach istnieje wiele możliwości zarabiania pieniędzy przeróżnymi kanałami. Praktycznie każdy może znaleźć sposób na ulokowanie swoich oszczędności w opłacalnej inwestycji. Potrzeba jedynie odrobinę wiedzy i obeznania w możliwościach
Będzie rosła sprzedaż żywności w internecie
Tylko 1 proc. produktów szybkozbywalnych, w tym żywności, konsumenci kupują przez internet. W ciągu najbliższych 2–3 lat wzrost ma być jednak co najmniej dwukrotny. Konsumenci produktów FMCG są przywiązani do sklepów stacjonarnych,
Izolacja pionowa ścian fundamentowych – kluczowe metody i materiały
Izolacja pionowa ścian fundamentowych jest jednym z kluczowych elementów ochrony budynków przed wilgocią i wodą gruntową. To od niej zależy trwałość konstrukcji, komfort użytkowania oraz bezpieczeństwo wnętrz przed zawilgoceniem i
Wsparcie dla frankowiczów wciąż na etapie prac w Sejmie
Zadłużeni we frankach szwajcarskich nie mogą na razie liczyć na kompleksowe uregulowanie swojej sytuacji. Prezydencki projekt pomocy tej grupie kredytobiorców trafił na półkę. – Dalsze oczekiwanie na ruch ze strony rządu
Cena w e-commerce o wiele ważniejsza niż w sklepach stacjonarnych – dowiedz się, dlaczego tak jest i jak wykorzystać to w sprzedaży
Znaczenie ceny w sklepach internetowych jest nieporównywalnie większe niż w sprzedaży stacjonarnej. Ta informacja powinna skłonić wszystkich właścicieli e-commerce’ów do podjęcia bardzo ważnych działań w zakresie polityki cenowej. Czy to
Zmiany na rynku public relations. Branży coraz bliżej do doradztwa strategicznego
Firmy i korporacje oczekują, że agencje PR zadbają nie tylko o ich komunikację, lecz także o stronę wizerunkową ich kluczowych procesów biznesowych. Dlatego branży coraz bliżej do konsultingu. To najbardziej wyraźny trend ostatnich lat,

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post