Sposoby na zwiększenie sprzedaży

Sposoby na zwiększenie sprzedaży

Niezależnie od tego, w jakiej branży działa twoja firma, to naturalne, że dążysz do maksymalizacji zysków. W jaki sposób zwiększać sprzedaż? Jest kilka sprawdzonych sposobów, które warto poznać i wdrożyć.

Każdy przedsiębiorca stoi przed tym samym wyzwaniem – musi być krok przed konkurencją. Dzisiejsze firmy często konkurują między sobą ceną, ale równie ważna jest jakość czy obsługa posprzedażowa. Obniżanie ceny nie zawsze jest dobrym posunięciem, ponieważ w takim przypadku oferowane produkty wyróżniają się wśród innych tylko tym czynnikiem i mogą być postrzegane jako towary niższej jakości. A to najprostsza droga do zamknięcia sobie drogi rozwoju. Alternatywą jest wdrożenie sprawdzonych rozwiązań zwiększających sprzedaż.

Pokaż się od dobrej strony

To rozwiązanie dla przedsiębiorców działających w sieci. Niemal każdy sklep posiada zakładkę z opiniami klientów czy rekomendacjami. Na najpopularniejszych platformach sprzedażowych istnieją systemy ocen. Wdrożenie takiego rozwiązania we własnym sklepie to doskonały pomysł, zwłaszcza że większość kupujących w sieci dokładnie sprawdza sprzedawcę, zanim kliknie przycisk „kup”.

Wprowadzenie systemu ocen pomaga w prowadzeniu biznesu. Budowanie zaufania jest szczególnie ważną płaszczyzną, gdy mowa o sprzedaży na odległość. System ocen lub umożliwienie klientom wypowiedzenia się na temat szybkości realizacji zamówienia, obsługi czy jakości produktu przekłada się na budowanie zaufania i może zwiększać sprzedaż.

Wręczaj kupony rabatowe

Wprowadzenie kuponów rabatowych to rozwiązanie pozwalające na budowanie zainteresowania firmą w dłuższej perspektywie. Aby system ich wręczania klientom się sprawdzał, warto pamiętać o kilku kwestiach. Po pierwsze kupon rabatowy musi być ograniczony czasowo np. klient może skorzystać z niego tylko w ciągu 2 tygodni, licząc od dnia dokonania zakupów.

Liczy się też sposób wręczenia kuponu rabatowego. Wysłanie papierowego wraz z towarem, nie jest dobrym pomysłem. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient zgubi kupon i go nie wykorzysta. Lepszym rozwiązaniem jest wysłanie np. spersonalizowanego rabatu na podany przez kupującego adres mailowy.

Program lojalnościowy

Wśród klientów cieszą się popularnością, gdyż umożliwiają dokonanie tańszych zakupów lub otrzymanie upominków. Programy lojalnościowe, gdyż o nich mowa, to rozwiązanie dla przedsiębiorców koncentrujących się na utrzymaniu dotychczasowych klientów. Oferowanie stałym klientom drobnych upominków, pozwala na wywołanie w nich pozytywnych uczuć związanych z firmą.

Programy lojalnościowe powinny być szczególnie ważne dla przedsiębiorców działających w branży B2B. Oferując usługi innym podmiotom działającym na rynku, trzeba być wyjątkowo czujnym, gdyż konkurencja nie śpi. Skonstruowanie i wdrożenie dobrego programu lojalnościowego nie jest skomplikowanie, nie zabiera też dużo czasu.

Postaw na treści wywołujące emocje

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz w sklepie stacjonarnym czy skupiasz się na sprzedaży online, musisz pamiętać o treściach. Dobry opis produktu czy wpadające w ucho hasło reklamowe to elementy, na które klienci zwracają uwagę. Szczególnie ważne, z oczywistych względów, są opisy w sklepach internetowych. Klient nie może dotknąć produktu, ale przez dobry opis masz możliwość przekazania mu najważniejszych informacji, a przez zdjęcia wysokiej jakości, również pokazać go z jak najlepszej strony.

W jaki sposób opisywać produkty? Poza parametrami technicznymi warto zadbać o pokazanie korzyści, jakie niesie ze sobą produkt, również tych nieoczywistych. Oprócz zwykłych cech smartfona, takich jak wykonywanie połączeń i przeglądanie internetu, warto podkreślić jego elegancję, prestiż i najwyższą jakość wykonania. Ważne jest, by przekonać zainteresowaną osobę, że właśnie tego szuka. Uda się, jeżeli opisy będą wywoływały emocje.

Sprzedawaj w zestawach

Doskonałym pomysłem jest łącznie produktów dostępnych w sklepie. Utworzone w ten sposób zestawy można sprzedawać taniej i pozwalają one na jednoczesne sprzedanie większej ilości wyrobów przy jednorazowej transakcji. By zachęcić klienta do zakupu, warto pamiętać np. o ciekawym opakowaniu.

Sprzedawanie produktów w zestawach jest o tyle dobrym rozwiązaniem, że przedsiębiorca ma możliwość połączenia najpopularniejszych wyrobów z cieszącymi się mniejszym zainteresowaniem wśród konsumentów. W praktyce zatem możliwe jest wyczyszczenie półek z produktów mniej popularnych.

Anna Borucka
Artykuł został przygotowany we współpracy z kontofirmowe24.pl – serwisem specjalizującym się w finansach dla przedsiębiorców i małych firm.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Praca kuriera – kto się do niej nadaje?
Next Oprocentowanie lokat nadal spada. Gdzie szukać wysokich odsetek?

Może to Ci się spodoba

Zarządzanie 0 Comments

Jak przełożyć strategię sprzedaży na działanie zespołu?

Opracowanie skutecznej strategii sprzedaży spójnej ze strategią biznesową firmy stanowi wyzwanie dla kadry manadżerskiej. Nie mniejszym wyzwaniem jest wdrożenie strategii i jej realizacja. Na przykładzie, pokażemy w jaki sposób zarządzać

Zarządzanie 0 Comments

40 proc. Polaków jest za zakazem produkcji materiałów, których nie można recyklingować

Gospodarka obiegu zamkniętego w firmach to już nie tylko wymóg polityki UE, lecz również oczekiwań konsumenckich. Z badania zleconego przez Stena Recycling wynika, że ośmiu na 10 Polaków chce korzystać z produktów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu,

Personel 1Comments

Czy atmosfera działa na podwładnych?

Analizy organizowane od dawna wskazują, że dla podwładnych pierwszorzędne znaczenie ma dobra atmosfera. Nawet wynagrodzenie nie ma dla personelu tak dużego znaczenia jak zdrowe relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dlaczego

Zarządzanie 0 Comments

Innowacje finansowe mają dobre warunki do rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej

Polska stwarza bardzo dobre warunki do rozwoju fintechów. Sprzyja temu m.in. otoczenie regulacyjne, dostępność kadr i otwartość Polaków na nowinki z obszaru finansów – podkreśla Stephanie Brennan, założycielka i dyrektor zarządzająca start-upu Evarvest,

Zarządzanie 6 komentarzy

Co zrobić, gdy klient mówi „nie mam czasu rozmawiać”?

„Nie mam czasu” – czy to zdanie wypowiadane przez klientów doprowadza cię codziennie do rozpaczy? Dowiedz się, jak sobie z tym radzić. Jeśli jesteś sprzedawcą, chcesz poprawić swoje wyniki i

Zarządzanie 0 Comments

Co czwarta osoba odczuwa presję odpowiadania na służbowe maile i telefony podczas urlopu

Przynajmniej dwutygodniowy urlop jest jednym z najlepszych sposobów zwiększania satysfakcji i efektywności pracowników. Tymczasem w Polsce – jak wynika z najnowszego badania Hays – 39 proc. specjalistów i menedżerów nie pamięta, kiedy ostatnio tyle wypoczywało, a

1 Comment

  1. mariusz
    08 stycznia, 14:39 Reply
    Skuteczna sprzedaż to podstawa udanego biznesu. Bez tego niestety nie mamy szans na osiągnięcie sukcesu.

Zostaw odpowiedź