W jaki sposób bezrobotne osoby starsze mogą korzystać informacji zawodowej?

W jaki sposób bezrobotne osoby starsze mogą korzystać informacji zawodowej?

Obecnie poradnictwo i doradztwo zawodowe stają się coraz bardziej powszechne. Taka pomoc w procesie poszukiwania pracy opiera się na badaniu potencjału zawodowego, sprawdzenia preferencji zawodowych, konsultacji w temacie przygotowania dokumentów aplikacyjnych czy autoprezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Młodzi ludzie już na wczesnym etapie edukacji mają możliwość zapoznania się z opcjami, jakie mogą wykorzystać w toku kształcenia czy pracy zawodowej.

Osobom, które zaczynały swoją pracę 20 lub 30 lat temu i aktualnie trudno im odnaleźć się na rynku pracy. Zwłaszcza problemy mają osoby, które całe swoją karierę zawodową spędziły w jednym zakładzie. Trudność ta polega na tym, że bezrobotny nie ma doświadczenia w zdobywaniu zatrudnienia w teraźniejszych realiach, ponieważ dotąd nie zmieniał pracy i ma nawyki związane z tylko jednym pracodawcą. Osoby starsze nie mają umiejętności prezentowania się pracodawcy, tak, aby przekonać go, że jest najodpowiedniejszym kandydatem do pracy. Wynika to z tego, że w przeszłości chwalenie się nie było pozytywnie postrzegane, a skromność uważano za jedną z najistotniejszych wartości.

W obecnych czasach dla osób starszych problemem jest stworzenie dokumentów aplikacyjnych, jest powiązane ze znajomością obsługi komputera. Istotną sprawą jest nieustanne podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych poprzez organizowanie szkoleń i kursów, które umożliwią nabycie nowych umiejętności. Zaletą osób starszych jest długie doświadczenie zawodowe, dlatego kandydaci powinni prezentować ten fakt, jako swój atut.

Osoby starsze, które poszukują pracy powinny mieć wiedzę, że funkcjonuje doradztwo zawodowe. Polega ono na działalności doradców, którzy mogą udzielić pomocy w aktywizacji zawodowej, decydowaniu o sprawach zawodowych oraz kontrolować proces poszukiwania pracy. Informacja zawodowa pomaga dowiedzieć się, jakie możliwości mają te osoby i gdzie zwrócić się w razie pytań lub wątpliwości.

Joanna Walerowicz
www.biznesgazeta.pl

Previous Zwroty połowy wartości kas fiskalnych
Next Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Jak chronić się przed mobbingiem?

Nie zawsze relacje na poziomie pracownik-przełożony są idealne. Bywa tak, że obie strony nie mogą się porozumieć i poszukać drogi do ugody. Jednak nie należy zapominać, że w pracy najważniejszy

Mała firma 0 Comments

Czym różni się koszt podatkowy od rachunkowego?

Podczas prowadzenia działalności gospodarczej już od początku biznesu musimy liczyć się z kosztami, które pojawiają się przez cały okres działalności przedsiębiorstwa. Każdy poniesiony przez właściciela firmy wydatek wiąże się ze

Pięć kroków do optymalizacji procedur i pracy w magazynie

Magazyn do przechowywania zapasów stanowi nieodłączny element logistyki przedsiębiorstwa. Muszą panować w nim odpowiednie warunki do przechowywania towarów, a jego zagospodarowanie powinno umożliwiać szybkie wykonywanie zadań i to w bezpieczny

Mała firma 0 Comments

Jak otrzymać certyfikat wiarygodności?

Tworzenie wartości firmy i ograniczenie ryzyka jest niezwykle trudne, ale dialog pomiędzy jednostkami może ułatwić ten proces. Kontakty miedzy podmiotami, zależności i konkurencja są w aktualnie podstawą. Żeby móc być

Mała firma 0 Comments

Czy pracownik powinien pracować w domu?

Aktualnie bardzo ciężko znaleźć dobrą i kreatywną pracę, która współgra z wykształceniem i zainteresowaniami, a dodatkowo znajduje się niedaleko miejsca zamieszkania. Czasami dojazdy zajmują mnóstwo czasu i są kolejnym obciążeniem

Mała firma 2 komentarze

Woda i wilgoć – największy wróg dokumentów

Zarządzanie dokumentami zwykle kojarzy się pracą biurową, jednak gdy są zagrożone zniszczeniem i trzeba je ratować, niezbędna jest wiedza i umiejętności związane z wieloma innymi dziedzinami. Głównym zagrożeniem dla dokumentów

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź