Wszystko o reklamacji
Zgodnie z prawem konsumenta klient, który jest niezadowolony z zakupu, może złożyć reklamację. Jednak musi wiedzieć o ustawowych terminach i właściwej procedurze działania. Podstawą do rozpatrywania oczekiwań jest wypełnienie formularza reklamacyjnego. Jak dobrze ułożyć taki wniosek?
Po pierwsze trzeba wiedzieć, że w wielu sklepach podstawą reklamowania jest rachunek lub faktura. Jeśli klient nie posiada potwierdzenia dokonania transakcji przeważnie nie ma prawa reklamować zakupionego produktu. Reklamacja utraci ważność po upływie, wskazanego przez firmę, terminu. Zazwyczaj są to 2 tygodnie lub miesiąc, wszystko zależy od jednostkowo układanych regulaminów.
Jeśli jednak konsument dotrzymał wszystkich wymogów może przekazać reklamację. Sposób wnoszenia oczekiwań jest różnorodna i zależy od obecnych możliwości reklamującego. Niejednokrotnie wystarczy pójść do sklepu, w którym zakupiono przedmiot i tam przedstawić swoje wątpliwości i oczekiwania. Innym razem konieczne jest sporządzenie reklamacji na piśmie lub drogą elektroniczną.
Bardzo ważne jest, aby od razu po zakupie zapoznać się z dokumentem gwarancyjnym, przeczytać swoje prawa i obowiązki oraz zwyczajnie zapytać sprzedawcę o ważniejsze informacje, np. w jakim terminie można reklamować towar, jakie są drogi odwoławcze, co można uzyskać po zaakceptowaniu reklamacji (zwrot pieniędzy, wymiana).
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak określić wartość używanych środków?
Przy posiadaniu działalności gospodarczej osoby mają obowiązek umieścić środki trwałe w ewidencji, która się do nich odnosi. Odpisy z tych środków są kosztami uzyskania przychodów. W takim przypadku obowiązkowe jest
Czy odpowiednia atmosfera w miejscu pracy jest ważna?
Akcje prowadzone od wielu lat wskazują, że dla pracowników ogromne znaczenie ma odpowiednia atmosfera. Nawet wynagrodzenie nie odgrywa dla podwładnych tak wielkiej roli jak uporządkowane stosunki z współpracownikami i kierownikiem.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – podstawowe obowiązki
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej została powołana, żeby rejestrować wszystkie nowopowstałe firmy oraz przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Polski. Znajduje się we wszystkich urzędach gminy. Podstawą wpisania do CEIDG
Marketing w sieci – to proste
Internet jest medium uniwersalnym – początkowo służył jedynie jako nośnik informacji, dziś z powodzeniem przejmuje także funkcję tradycyjnych mediów, takich jak prasa, radio czy telewizja, nie mówiąc nawet o takich
Czy warto być aktywnym na portalach poświęconych karierze?
Poszukując pracy w Internecie warto zadbać o swój wizerunek i być widocznym na portalach społecznościowych poświęconych karierze i doświadczeniu zawodowemu. Szczegółowe uzupełnienie profilu oraz uczestnictwo w dyskusjach może umożliwić nam
Jak wystawić fakturę korygująca i notę?
Od 2013 roku obowiązują nowe reguły tworzenia pism korygujących, w szczególności faktur i not. Warto więc przypomnieć zmiany prawne. Fakturę poprawiającą wystawia tylko i wyłącznie producent towarów, w momencie dodania

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post