Wszystko o reklamacji
Zgodnie z prawem konsumenta klient, który jest niezadowolony z zakupu, może złożyć reklamację. Jednak musi wiedzieć o ustawowych terminach i właściwej procedurze działania. Podstawą do rozpatrywania oczekiwań jest wypełnienie formularza reklamacyjnego. Jak dobrze ułożyć taki wniosek?
Po pierwsze trzeba wiedzieć, że w wielu sklepach podstawą reklamowania jest rachunek lub faktura. Jeśli klient nie posiada potwierdzenia dokonania transakcji przeważnie nie ma prawa reklamować zakupionego produktu. Reklamacja utraci ważność po upływie, wskazanego przez firmę, terminu. Zazwyczaj są to 2 tygodnie lub miesiąc, wszystko zależy od jednostkowo układanych regulaminów.
Jeśli jednak konsument dotrzymał wszystkich wymogów może przekazać reklamację. Sposób wnoszenia oczekiwań jest różnorodna i zależy od obecnych możliwości reklamującego. Niejednokrotnie wystarczy pójść do sklepu, w którym zakupiono przedmiot i tam przedstawić swoje wątpliwości i oczekiwania. Innym razem konieczne jest sporządzenie reklamacji na piśmie lub drogą elektroniczną.
Bardzo ważne jest, aby od razu po zakupie zapoznać się z dokumentem gwarancyjnym, przeczytać swoje prawa i obowiązki oraz zwyczajnie zapytać sprzedawcę o ważniejsze informacje, np. w jakim terminie można reklamować towar, jakie są drogi odwoławcze, co można uzyskać po zaakceptowaniu reklamacji (zwrot pieniędzy, wymiana).
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Kiedy właściciel przedsiębiorstwa musi wymienić kasę rejestrującą?
Co prawda wytyczne dotyczące kas fiskalnych ważne są już kilka miesięcy, ale nadal rodzą wiele wątpliwości i kontrowersji. Większość protestów dotyczy konieczności zakupy nowego sprzętu. Jaka jest prawda? Czy przedsiębiorca
Jak rozwiązać konflikt w pracy?
Konflikty w relacjach pracowników z przełożonym to niezwykle delikatna kwestia, której wyjaśnienie wymaga rzetelności i obiektywności. Trzeba pamiętać, że dobra atmosfera w pracy to jeden z najcenniejszych atutów pracodawcy. Dbałość
Połowa firm ma oprogramowanie bez ważnej licencji. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z karami
Braki licencyjne to duży problem polskich firm. Badania wskazują, że połowa firma korzysta z oprogramowania bez ważnej licencji. Jego łączna wartość w Polsce to ok. 2 mld zł rocznie – szacuje IDC.
Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?
Wybór dobrego biura rachunkowego ułatwi nam zarządzanie firmą i przyczyni się do obniżenia stresu wywołanego obawą o ewentualne niezawinione przez nas błędy. Jak jednak dokonać go, aby nie żałować podjętej
Korekta w zeznaniach podatkowych
Rezygnacja zatrudnionego może wiązać się z ponadplanowymi rozrachunkami przewyższającymi obowiązki wynikające z prawa pracy. Wielokrotnie zdarza się tak, że pracodawca obiecuje finansowanie nauki zatrudnionego, a zatrudniony wypowiada porozumienie przed daną
Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?
Większość z nas posiada karty wystawione przez banki. Zarówno kartami kredytowymi, jak i płatniczymi (debetowymi) możemy wygodnie płacić w sklepach. W tym celu musimy skorzystać z terminali płatniczych. Sprzedawcy mają

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post