Wszystko o reklamacji
Zgodnie z prawem konsumenta klient, który jest niezadowolony z zakupu, może złożyć reklamację. Jednak musi wiedzieć o ustawowych terminach i właściwej procedurze działania. Podstawą do rozpatrywania oczekiwań jest wypełnienie formularza reklamacyjnego. Jak dobrze ułożyć taki wniosek?
Po pierwsze trzeba wiedzieć, że w wielu sklepach podstawą reklamowania jest rachunek lub faktura. Jeśli klient nie posiada potwierdzenia dokonania transakcji przeważnie nie ma prawa reklamować zakupionego produktu. Reklamacja utraci ważność po upływie, wskazanego przez firmę, terminu. Zazwyczaj są to 2 tygodnie lub miesiąc, wszystko zależy od jednostkowo układanych regulaminów.
Jeśli jednak konsument dotrzymał wszystkich wymogów może przekazać reklamację. Sposób wnoszenia oczekiwań jest różnorodna i zależy od obecnych możliwości reklamującego. Niejednokrotnie wystarczy pójść do sklepu, w którym zakupiono przedmiot i tam przedstawić swoje wątpliwości i oczekiwania. Innym razem konieczne jest sporządzenie reklamacji na piśmie lub drogą elektroniczną.
Bardzo ważne jest, aby od razu po zakupie zapoznać się z dokumentem gwarancyjnym, przeczytać swoje prawa i obowiązki oraz zwyczajnie zapytać sprzedawcę o ważniejsze informacje, np. w jakim terminie można reklamować towar, jakie są drogi odwoławcze, co można uzyskać po zaakceptowaniu reklamacji (zwrot pieniędzy, wymiana).
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak uzyskać prokurę?
Przedsiębiorcy i właściciele własnych biznesów to osoby zapracowane, które nie mają za wiele wolnych chwil, aby stawiać się w umówionych miejscach oraz sądach. Dlatego też powstała prokura, wyjątkowy typ pełnomocnictwa,
Jak ratować firmę przed utratą wiarygodności
Utrata płynności finansowej w dłuższym okresie może doprowadzić do powstania, czy kumulacji długów. Zanim wierzyciele sami zaczną się upominać o spłatę i sięgać po drastyczne środki, lepiej zaoferować im którąś
Jak określić wartość używanych środków?
Przy posiadaniu działalności gospodarczej osoby mają obowiązek umieścić środki trwałe w ewidencji, która się do nich odnosi. Odpisy z tych środków są kosztami uzyskania przychodów. W takim przypadku obowiązkowe jest
Jak prawnie wyznaczyć powierzchnię mieszkalną pod biuro?
Często zdarza się, że biznesmen prowadzi działalność gospodarczą we własnym domu. Zaprasza kontrahentów lub prowadzi biuro na wyznaczonej przestrzeni mieszkalnej. W związku z tym ma prawo on zaliczyć do wydatków
Czym są dodatnie lub ujemne różnice kursowe?
Firmy, których zobowiązania lub wynagrodzenie wyrażone są w walutach obcych w rozrachunkach podatkowych muszą przeliczyć je na walutę rodzimą. Występujące wówczas różnice podatkowe oddziałują na wartość podstawy podatku. Państwowe normy
Praktyczny Poradnik Najemcy Biura – wiedza specjalistów w zasięgu ręki
JLL, międzynarodowa firma świadcząca kompleksowe usługi w zakresie wynajmu nieruchomości, wydała właśnie pierwszą część swojego Praktycznego Poradnika Najemcy Biura. Lekki i przystępny, pozbawiony deweloperskiego żargonu poruszać ma wszystkie najistotniejsze dla

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post