Wynajem i leasing. Dlaczego warto z nich korzystać?

Wynajem i leasing. Dlaczego warto z nich korzystać?

Prowadzenie praktycznie każdego biznesu wymagania korzystania z samochodu. Nie jest jednak koniecznością kupować pojazdu, równie dobrym rozwiązaniem może być leasing lub wynajem.

Zarówno wynajem jak leasing w większości przypadków odciążają finanse przedsiębiorstwa. Przede wszystkim rozwiązania tego typu pozwalają na odliczenia podatku VAT oraz kosztów. Przedsiębiorca niskim kosztem, rzędu kilkuset złotych miesięcznie, może korzystać z dobrego samochodu klasy B. Ponadto, można zmienić samochód na nowy po upływie już dwóch lub trzech lat, a to wszystko bez pokrywania kosztów serwisu auta.

Z pewnością poprawa wizerunku przedsiębiorstwa dzięki nowym, luksusowym samochodom w leasingu lub wypożyczeniu również nie jest bez znaczenia. W wielu branżach, choćby wśród doradców finansowych czy architektów, prestiż jest niezwykle istotny. Homo Homini przeprowadziło badania dla BZ WBK Leasing, wedle którego aż 65% przedsiębiorstw korzysta  z samochodów w leasingu. Głównym czynnikiem skłaniającym do tego rozwiązania dla 70% firm jest optymalizacja podatkowa. Kolejne wskazane przez ankietowanych przyczyny wyboru leasingu to niewielka liczba dokumentów (26%) i dodatki do usługi (13%).

Wynajem auta firmowego

Do najpopularniejszych metod finansowania samochodów należą: leasing, kredyt, ale również wynajem długoterminowy w formie leasingu. Usługa wynajmu obejmuje wiele dodatków w postaci np. ubezpieczenia, assistance, jak również pomocy serwisu. Wszystkie rozwiązania mają pewne cechy wspólne, wydaje się jednak, że więcej jest różnic, choćby dotyczących kwestii prawnych. Instytut Kella wykazał w swoich badaniach, że już jedna piąta firm korzysta dzisiaj z wynajmowanych samochodów, a co czwarta przynajmniej rozważa taką możliwość.

Koszty wynajmu leasingowego

Mobilność i poprawa wizerunku to największe zalety obecności wysokiej klasy samochodu w firmie. Ponadto, przedsiębiorcy korzystający z aut w leasingu rezygnują często z samochodów prywatnych. Co więcej, wynajem leasingowy może również być opłacalny finansowo.

Rosnąca konkurencja wśród firm leasingowych sprawia, że ich oferty są coraz atrakcyjniejsze. Dzisiaj koszty użytkowania auta klasy B nie przekraczają zwykle 500 zł miesięcznie. Nieco droższe są auta kompaktowe, jednak przykładowo Renault Megane 1.6 16V Life SCe można użytkować już za 555 zł miesięcznie dzięki programowi Renault Business Plan. Wynajem w tym wypadku wymaga opłacenia 36 rat oraz wpłaty wstępnej rzędu 20%.

Atrakcyjnie wygląda również oferta firmy Masterlease, która oferuję np. Kię Cee’d za 599 zł miesięcznie. Jest to rata netto, wynajmujący zobowiązany jest także uiścić wpłatę wstępną 10%. Oferta obejmuje serwis gwarancyjny i pogwarancyjny oraz likwidację szkód. W ratach nie jest natomiast uwzględnione ubezpieczenie, ani koszty rejestracji.

Optymalizacja podatkowa

Największą zaletą leasingu bez wątpienia są korzyści podatkowe. Jeśli samochód używany jest jedynie służbowo, istnieje możliwość odliczenia 100% VAT. Dotyczy to również samochodów ciężarowych oraz przeznaczonych do przewozu co najmniej 10 osób.

Dla korzystających z aut służbowych również prywatnie prawo przewiduje możliwość odliczenia 50% VAT. Kosztami są w tym wypadku: opłata wstępna, raty, czynsz, naprawy, części zamienne, opłaty za myjnie oraz paliwo.

Klienci firm leasingowych najbardziej cenią sobie elastyczność i wygodę tego rozwiązania. Zadowalające są również kwestie finansowe, gdyż raty oraz wpłata wstępna uznawane są za koszty uzyskania przychodu. Na uwagę zasługuje też brak zbędnych formalności. Ponadto, leasing pomaga w utrzymaniu płynności finansowej przedsiębiorstwa, gdyż regulacje VAT odbywają się osobno dla wszystkich opłat, a nie jednorazowo, co pozwala uniknąć zbędnych zadłużeń.

Previous Mikro- i małe firmy mogą ubiegać się o pożyczki na innowacje. ARP oferuje im do 2 mln zł
Next Na Boże Narodzenie wydamy średnio 720 zł

Może to Ci się spodoba

40 proc. menadżerów angażuje się w proces wyboru kandydatów do pracy

Jednym z najczęstszych powodów nieudanego procesu rekrutacji jest brak komunikacji między menadżerem a rekruterem. Z badania Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji wynika, że tylko 40 proc. menadżerów angażuje się w selekcję życiorysów

Czym jest lean manufacturing?

W obecnych czasach efektywna praca przedsiębiorstwa to złożony proces, który powinien być poddawany stałej kontroli. Niestety czasem zdarza się, że właściciele swoich firm nie są w stanie skutecznie zarządzać pracownikami

Przetargi realizowane przez MON szansą dla polskich firm na wzmocnienie ich potencjału i pozycji na świecie

Niezwykle ważne jest, żeby polskie firmy przemysłu obronnego były zaangażowane w modernizację polskiej armii. To powinien być priorytet na równi z samą modernizacją – przekonuje Krzysztof Krystowski, wiceprezes Leonardo Helicopters. Krajowy przemysł

Coraz więcej firm angażuje się w wolontariat pracowniczy

Działalność CSR przestaje być postrzegana przez przedsiębiorstwa jako tańszy zamiennik marketingu. Jedną z form prospołecznych działań staje się firmowy wolontariat. W Orange Polska, gdzie taki projekt jest prowadzony od przeszło 10 lat,

Firma

Innowacja białostockiej firmy wypromuje Polskę na świecie

30 czerwca w Pałacu Lubomirskich w Warszawie odbędzie się oficjalna premiera POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej – innowacyjnego narzędzia, które celem jest promocja Polski na arenie międzynarodowej. Zaawansowana technologicznie platforma internetowa

Finansowanie firmy przez internetową społeczność

Crowfunding – dziedzina jeszcze raczkująca w Polsce, na świecie pomaga zbierać miliony dolarów przeznaczonych na działalność charytatywną, społeczną i biznesową. Finansowanie rozmaitych przedsięwzięć przez grupy społecznościowe staje się coraz szerzej

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź