Zanim zwiążesz się na dłużej.. sprawdź swojego finansowego partnera
Analiza raportu opracowanego na podstawie danych przekazanych przez czternaście firm należących do Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych (źródło: Raport Badania Ankietowego KPF lata 2008 – 2018) pozwala sformułować wniosek, że sektor instytucji pozabankowych w Polsce wchodzi stopniowo w fazę dojrzałości. Świadczyć może o tym fakt, że chociaż wartość udzielanych pożyczek wzrosła w roku 2018 o ponad 10% w stosunku do roku poprzedniego, to dynamika tego wzrostu była niższa niż w latach poprzednich. Oznaczać to może, że potencjał dalszego wzrostu sektora powoli się wyczerpuje, a na rynku pozostali już tylko najsilniejsi gracze. Przetrwały firmy, które najlepiej przystosowały swoją ofertę do potrzeb i zapewniły bezpieczeństwo konsumentom. Nie zmienia to faktu, że przed zaciągnięciem zobowiązania należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
Kredyt a pożyczka – istotne różnice
Zanim zdecydujemy się na pozyskanie wsparcia finansowego z danej instytucji, warto dokładnie zdefiniować, z którego instrumentu chcemy skorzystać. Kredytu może udzielić jedynie bank. Przepisy związane z jego przyznawaniem określa prawo bankowe. W umowie kredytowej musi zostać jasno określony cel, na który zostaną przeznaczone uzyskane środki (np. zakup lodówki). Uzyskanie kredytu jest dużo trudniejsze niż w przypadku pożyczki i wiąże się z koniecznością spełnienia szeregu formalności, takich jak dostarczenie zaświadczenia o dochodach, czy formie zatrudnienia w celu potwierdzenia zdolności kredytowej.
W przypadku pożyczek, podstawą prawną jest kodeks cywilny. Strony mają dużo większą swobodę w doborze warunków i formy zawieranej umowy. Szczególne znaczenie ma to dla rozwoju rynku pożyczek on-line. Przykładem może być tu SuperGrosz – dzięki użyciu nowoczesnych technologii firma ta może w bardzo prosty i szybki sposób sfinalizować proces przyznawania pożyczki. Użycie zaawansowanych algorytmów pozwala na precyzyjną ocenę zdolności kredytowej danego klienta co minimalizuje ryzyko transakcji zarówno po stronie firmy jak i pożyczkobiorcy.
Sposoby na weryfikację instytucji finansowej
Przed podjęciem decyzji o nawiązaniu współpracy z daną firmą pożyczkową należy podjąć kilka kroków, które pozwolą nam zweryfikować jej reputację. Przede wszystkim warto sprawdzić, czy dany podmiot nie znajduje się na liście ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego. Następnym krokiem jest zweryfikowanie naszego potencjalnego partnera w bazie CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) poprzez wpisanie podstawowych danych jak NIP, REGON i adres (należy również sprawdzić, kto figuruje pod adresem pod którym jest zarejestrowana dana firma).
Ponadto, dobrze jest upewnić się, czy instytucja z którą chcemy współpracować zrzeszona jest w Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (KPF) – organizacji do której należą przedsiębiorstwa finansowe mogące poszczycić się renomą i ugruntowaną pozycją na rynku. W idealnym przypadku nasz partner finansowy posiada również Certyfikat Etyczny przyznawany przez KPF. Otrzymują go podmioty z sektora finansowego, które pozytywnie przeszły coroczną weryfikację audytu etycznego, dokonywaną przez Komisję Etyki tej organizacji (m.in. wspomniany już SuperGrosz). Mogą się nim poszczycić firmy, które działają w sposób odpowiedzialny, przejrzysty i w zgodzie z najlepszym interesem swoich klientów.
Konsekwencje złego wyboru instytucji finansowej
Konsekwencje związania się z nieuczciwą firmą pożyczkową mogą okazać się bardzo bolesne. Jedną z częstych praktyk stosowanych przez tego rodzaju podmioty jest ukrywanie przed klientem faktycznych kosztów pożyczki, stosowanie różnych dodatkowych opłat na różnych etapach procesu przyznawania pożyczki, czy naliczanie wyższych odsetek karnych niż pozwalają na to przepisy. Warto więc poświęcić kilka chwil na dokładne sprawdzenie naszego przyszłego partnera finansowego.
Może to Ci się spodoba
O czym zapominają pożyczkobiorcy?
Jest kilka ważnych aspektów zobowiązania jakim jest pożyczka, niestety nie każdy o nich pamięta, co czasem może spowodować niepotrzebne problemy – jak ich uniknąć? Spłać zobowiązanie w wyznaczonym czasie Oczywiście
3 sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
Nawet jeśli sprzedaż kształtuje się na dość satysfakcjonującym poziomie, to nie znaczy, że nie mogłaby być jeszcze wyższa. A co najważniejsze, naprawdę nie potrzeba wiele, aby przebić pewną barierę, która
Moda to dobra inwestycja
Według Polskiej Rady Centrów Handlowych w naszym kraju funkcjonuje ponad 440 centrów i galerii handlowych. Potencjał sektora modowego dostrzegają inwestorzy. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. polski rynek wzbogacił
Cena w e-commerce o wiele ważniejsza niż w sklepach stacjonarnych – dowiedz się, dlaczego tak jest i jak wykorzystać to w sprzedaży
Znaczenie ceny w sklepach internetowych jest nieporównywalnie większe niż w sprzedaży stacjonarnej. Ta informacja powinna skłonić wszystkich właścicieli e-commerce’ów do podjęcia bardzo ważnych działań w zakresie polityki cenowej. Czy to
Darmowe chwilówki – chwyt marketingowy czy ukłon w stronę klienta?
Mimo że firmy pożyczkowe nie mogą narzekać na brak klientów, to wciąż starają się przyciągać nowych. Powszechnym sposobem w tym zakresie jest pierwsza pożyczka bez odsetek i wbrew pozorom nie
Reklama na Facebooku – dlaczego warto korzystać z narzędzi Facebook Ads?
Współcześni przedsiębiorcy mają cały arsenał narzędzi marketingowych. Można (i warto) promować swoje produkty czy usługi różnymi kanałami. Dużą uwagę należy natomiast zwrócić na możliwości, jakie dają social media, a szczególnie
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post