Czego dotyczą koszty reprezentacji?

Czego dotyczą koszty reprezentacji?

Pod koniec poprzedniego roku Ministerstwo Finansów zastosowało ogólne zmiany w sprawie wydatków na reprezentację. Wdrożono atrakcyjne zasady, które szczegółowo ustanawiają możliwości przedsiębiorców. Są bardzo korzystne i interesujące dla wielu firm. Jakie modyfikacje w przepisach o reprezentacji?

Do tej pory wiele niepewności wzbudzało wrzucanie do kosztów m.in. obiadów biznesowych czy imprez służbowych z alkoholem. Sąd stwierdził, że każda decyzja musi być analizowana indywidualnie i nie można we własnym zakresie rozliczać wielu wydatków.

Po modyfikacjach ustanowiono inną klasyfikację reprezentacji. Zaczęła być traktowana jako działanie w imieniu firmy, w celu reklamowania marki, podejmowania ważnych osób oraz klientów. Dlatego też wszystkie koszty przeznaczane na gastronomię, żywność, napoje (również alkoholowe) można spokojnie odpisać od podatku.

Trzeba zwrócić uwagę, że wszystkie zakupy reprezentacyjne mogą zostać wykorzystane w różnych sytuacjach. Głównie w czasie spotkań z partnerami biznesowymi, rozmów kwalifikacyjnych czy obiadów służbowych.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jakie nowości w metodzie kasowej?
Next Jak długo powinny być przechowywane dokumenty księgowe?

Może to Ci się spodoba

Koszty 0 Comments

Żywność i alkohol w kosztach uzyskania przychodu

Koszty, o które można umniejszyć przychód od zawsze są przedmiotem zainteresowania przedsiębiorców. Kwestia odliczania artykułów spożywczych, poczęstunków, napojów, wciąż jest dość niejasna dla wielu z nich. Którą żywność można wliczyć

Podatki 5 komentarzy

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

Koszty 0 Comments

Kiedy można zmienić stawkę amortyzacyjną?

Możliwość wprowadzenia zmian do pierwotnych warunków amortyzacji dla przedsiębiorców jest bardzo rygorystycznie traktowane przez przepisy o amortyzacji. Regulacje prawne zawarte w ustawie o CIT oraz PIT, przewidują możliwość obniżania lub

Koszty 0 Comments

Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do

Podatki 0 Comments

Włączenie mieszkania do majątku firmy – korzyści i ryzyko

Wizja zwiększenia kosztów firmy o amortyzację mieszkania i wydatki na media jest niezwykle kusząca dla przedsiębiorców, którzy swoją działalność prowadzą we własnych czterech ścianach. Ale czy wszystko złoto, co się

Koszty 0 Comments

Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?

Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. Metody obliczania

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź