Leasing samochodowy dla firm – co warto o tym wiedzieć?
Leasing samochodu to dość popularny, stanowiący alternatywę dla pożyczki, sposób finansowania auta firmowego. Czy warto? Czy to rzeczywiście dobry pomysł? Jeśli planujemy taką opcję, warto dowiedzieć się o tym jak najwięcej!
Jak to działa?
Zasada działania jest prosta: leasingodawca udostępnia samochód, dzięki czemu leasingobiorca może z niego korzystać, spłacają swoje zobowiązania w postaci rat leasingowych. Umowa zawarta pomiędzy podmiotem finansującym a przedsiębiorcą, oznacza, że ten drugi nie staje się właścicielem auta. W dalszym ciągu pozostaje nim leasingodawca.
Z takiego rozwiązania korzysta sporo firm, szczególnie mikro i małych. Jednak gdy przedsiębiorca spłaci pojazd, ma prawo je wykupić lub wziąć nowe auto na firmę. Właściciele firm najczęściej preferują albo leasing operacyjny, albo finansowy. Na czym polega jeden i drugi rodzaj?

Leasing operacyjny – założenia
W leasingu operacyjnym umowa zostaje zawarta na czas oznaczony i musi stanowić (co najmniej) 40% normatywnego okresu amortyzacji. Minimalny czas umowy to 5 lat. Przedsiębiorca poza tym nie może zaliczyć pojazdu do środków trwałych firmy, ponieważ przedmiot leasingu stanowi składnik majątku podmiotu finansującego. Na właścicielu pojazdu – leasingodawcy spoczywa obowiązek odpisów amortyzacyjnych. Koszt uzyskania przychodu to nie tylko cała wartość raty leasingowej, ale również opłata wstępna i koszty użytkowania auta. Gdy upłynie termin umowy, samochód może, choć nie musi być przeniesiony na leasingobiorcę.
Co warto wiedzieć o leasingu finansowym?
W leasingu finansowym mamy w większości inne zapisy. Umowa co prawda zostaje zawarta na czas określony, ale bez minimalnego okresu leasingu samochodu. Leasingobiorca – odmiennie niż w leasingu operacyjnym – wprowadza samochód do środków trwałych przedsiębiorstwa, przez co pojazd staje się składnikiem majątku firmy. Przez to też, obowiązek odpisów amortyzacyjnych staje się domeną przedsiębiorcy. Koszty uzyskania przychody to część odestkowa raty leasingowej, odpisy amortyzacyjne i koszty użytkowania auta. Po upływie terminu umowy, właścicielem auta zostaje przedsiębiorca.

Jak skorzystać z leasingu?
Nie dziwi tak duże zainteresowanie leasingiem dla firm, bo dla każdej osoby, która prowadzi działalność, to się opłaca. Jak jednak wziąć samochód w leasing na firmę? To proste: najpierw wybieramy interesujący nas pojazd, a następnie weryfikujemy oferty leasingu, dzięki czemu wybierzemy odpowiednią opcję – firmę leasingową oferującą najlepsze warunki. Kiedy już się z nią porozumiemy, wystarczy ustalić szczegółowe warunki transakcji i dostarczyć niezbędne dokumenty. Po tym możemy już podpisać umowę na leasing samochodu, dokonując jednocześnie opłaty wstępnej. Potwierdzeniem jest rejestracja przedmiotu leasingu i wydanie go przedsiębiorcy. Żeby przejść pozytywnie całą procedurę, będziemy potrzebować kilku dokumentów, niezbędnych do podpisania umowy: NIP, REGON, EDG lub KRS, dwa dokumenty tożsamości osób reprezentujących firmę oraz wniosek leasingowy.
Zachęcamy właścicieli firm do skorzystania z leasingu samochodowego dla firm, bo to korzystne rozwiązanie, z którego zadowolonych jest wielu przedsiębiorców. Jeśli jednak wolimy własny samochód, pamiętajmy, by stale o niego dbać, żeby służył jak najdłużej. Podstawą są przeglądy, o których przeczytamy, klikając w link https://kioskpolis.pl/przeglad-samochodu-sprawdz-co-powinienes-wiedziec/.
Może to Ci się spodoba
Dlaczego mała firma powinna zainwestować w centralę telefoniczną
Wielu początkujących przedsiębiorców i właścicieli małych firm sądzi, że centrala telefoniczna dla firm to zbędny wydatek, który sprawdza się tylko w przypadku dużych przedsiębiorstw. Czy tak jest naprawdę? Okazuje się,
Rozwiązania infrastruktury informatycznej firmy Rittal – co wyróżnia tę firmę?
Nieustanny rozwój technologii informatycznych oraz konieczność przetwarzania coraz większych ilości danych sprawia, że wiele używanych obecnie infrastruktur IT zbliża się do granic swoich możliwości. To niezaprzeczalny fakt, który w praktyce
Biznes na obcasach
Jak kobiety radzą sobie w zarządzaniu firmą? Doskonale, zwłaszcza w Polsce. Z raportu Women in business: the path to leadership wynika, że w naszym kraju co trzeci manager to kobieta.
Polska jednym z liderów branży call contact center
Rynek usług call i contact center w Polsce rośnie w tempie 30 proc. Działające na nim firmy świadczą coraz bardziej wyspecjalizowane usługi dla większości sektorów. To już nie są zwykłe infolinie czy akwizycja przez telefon. Coraz
Inwestycje w młode, innowacyjne firmy dają zarobić funduszom venture capital nawet kilkaset procent
Współpraca z funduszami venture capital to dla innowacyjnych start-upów szansa na szybki rozwój. Dzięki wsparciu doświadczonych inwestorów unikają błędów charakterystycznych wśród młodych przedsiębiorców. Korzyści są obopólne. Osiągamy zwykle dwucyfrowe stopy zwrotu z inwestycji
Rośnie znaczenie pozytywnych informacji finansowych o Polakach
Większość przedsiębiorstw finansowych równolegle z danymi o zadłużeniu firm lub osób sprawdza m.in. w biurach informacji gospodarczej informacje pozytywne o swoich klientach. Dla dostawców usług i produktów liczą się bowiem dane kompleksowe, przejrzyste, wiarygodne, udostępnione
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post