Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?
Biznesmeni, którzy zdecydowali się zaadaptować cześć swojego mieszkania na cele prowadzonej działalności gospodarczej, mogą odliczyć straty amortyzacji w ramach prowadzonej działalności.
Decydując się na taki czyn, należy w początkowej fazie:
– określić wartość całej nieruchomości,
– oznaczyć rodzaj i wysokość amortyzacji,
– określić terminy odprowadzeń z tytułu użytkowania.
W poniższym tekście skupimy się na zagadnieniu podania wartości domu. Istnieje kilka wariantów przeprowadzania takiej wyceny.
Pierwszą i zarazem najprostszą metodą jest dokonanie iloczynu metrów kwadratowych domu przez kwotę 988 złoty. Jest to dość zakłamany wynik, ponieważ kwota powierzchni pomieszczeń gospodarczych się zmienia w każdym okresie.
Wartością domu jest także cena nabycia. Przy tym założeniu należy uwzględnić dodatkowo istniejące koszty notarialne z tytułu prawa oraz inne koszty powstałe w trakcie eksploatacji, czyli: remonty, modernizacje, zmianę wystroju.
Jeszcze jednym znanym sposobem określenia ceny nieruchomości jest zidentyfikowanie jej w kosztach powstania. Ten sposób jest najczęściej wykorzystywany podczas budowy domu, gdzie kosztami są materiały budowlane, najęcie fachowców i inne tego rodzaju.
Potwierdzenie realnej wartości nieruchomości dla celów firmowych jest dość ważne, ponieważ na podstawie owej wyceny określamy wartość sumy do amortyzacji.
Ewelina Uroda
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Czym jest amortyzacja jednorazowa?
Na amortyzację jednorazową mogą liczyć mniejsi przedsiębiorcy oraz ci, którzy odpisy amortyzacyjne poczynili w roku rozpoczęcia działania firmy. Jakie są szczegóły korzystania z tego typu rozwiązania? Dlaczego warto się na
Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?
Spółki kapitałowe (w tym spółka z o.o.) są objęte podatkiem dochodowym CIT. W związku z tym wszystkie zyski i straty powinny być rzetelnie księgowane, a koszty uzyskania przychodu właściwie dokumentowane.
Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację
Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia
Zakup licencji kosztem podatkowym
Każde przedsiębiorstwo, oprócz podwładnych, potrzebuje sprzętów i urządzeń, do sprawniejszego wykonywania obowiązków. Aby usprawnić funkcjonowanie dostępnych technologii warto zakupić dodatkowe programy, które pozwolą na wprowadzenie nowych opcji, poprawią jakość i
Jak reklamę wliczyć do kosztów?
Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do
Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?
Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. Metody obliczania
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post