Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?
Biznesmeni, którzy zdecydowali się zaadaptować cześć swojego mieszkania na cele prowadzonej działalności gospodarczej, mogą odliczyć straty amortyzacji w ramach prowadzonej działalności.
Decydując się na taki czyn, należy w początkowej fazie:
– określić wartość całej nieruchomości,
– oznaczyć rodzaj i wysokość amortyzacji,
– określić terminy odprowadzeń z tytułu użytkowania.
W poniższym tekście skupimy się na zagadnieniu podania wartości domu. Istnieje kilka wariantów przeprowadzania takiej wyceny.
Pierwszą i zarazem najprostszą metodą jest dokonanie iloczynu metrów kwadratowych domu przez kwotę 988 złoty. Jest to dość zakłamany wynik, ponieważ kwota powierzchni pomieszczeń gospodarczych się zmienia w każdym okresie.
Wartością domu jest także cena nabycia. Przy tym założeniu należy uwzględnić dodatkowo istniejące koszty notarialne z tytułu prawa oraz inne koszty powstałe w trakcie eksploatacji, czyli: remonty, modernizacje, zmianę wystroju.
Jeszcze jednym znanym sposobem określenia ceny nieruchomości jest zidentyfikowanie jej w kosztach powstania. Ten sposób jest najczęściej wykorzystywany podczas budowy domu, gdzie kosztami są materiały budowlane, najęcie fachowców i inne tego rodzaju.
Potwierdzenie realnej wartości nieruchomości dla celów firmowych jest dość ważne, ponieważ na podstawie owej wyceny określamy wartość sumy do amortyzacji.
Ewelina Uroda
 www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Czy mandat można wliczyć do kosztów firmowych?
Mandaty karne przyznawane są w związku z przestępstwami lub łamaniem prawa o bardzo szerokiej charakterystyce. Najczęściej jednak policja kara nieprzepisową jazdę kierowców i innych uczestników ruchu. Czy mandat może zostać
Czego dotyczą koszty reprezentacji?
Pod koniec poprzedniego roku Ministerstwo Finansów zastosowało ogólne zmiany w sprawie wydatków na reprezentację. Wdrożono atrakcyjne zasady, które szczegółowo ustanawiają możliwości przedsiębiorców. Są bardzo korzystne i interesujące dla wielu firm.
Obiad w restauracji nie jest kosztem uzyskania przychodów
Spółka w ramach zdobycia klientów organizuje zebranie w restauracji aby porozmawiania na temat kwestii finansowych. Wydatki na poczęstunek ponosi organizator spotkania, czyli firma, która wpisuje do ewidencji wszystkie wydatki. Posiłek
Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?
Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych
Czym jest amortyzacja jednorazowa?
Na amortyzację jednorazową mogą liczyć mniejsi przedsiębiorcy oraz ci, którzy odpisy amortyzacyjne poczynili w roku rozpoczęcia działania firmy. Jakie są szczegóły korzystania z tego typu rozwiązania? Dlaczego warto się na
Czym są koszty uzyskania przychodu?
Koszty uzyskania przychodu to nic innego, jak koszty (nakłady) poniesione na osiągnięcie konkretnej korzyści. Innymi słowy nakłady włożone w osiągniecie wyznaczonego celu. Podatek od zysku przedsiębiorstwa nazywany jest podatkiem dochodowym.
 
	         
	       		 
						         
						         
						         
						         
						         
						        
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post