Kiedy mówimy o przychodach z działalności gospodarczej?
Wysokość uzyskiwanych przychodów to ważny aspekt w obszarze metody prowadzenia księgowości. Od 2012 roku obowiązuje prawo określające, iż przedsiębiorstwa osiągające dochód mniejszy niż 1, 2 miliona euro mogą rozliczać się z niepełnej księgowości.
Granica ta jest niższa niż w okresach poprzednich. Biznesmeni nie mogą zsumować tylko przychodów z tytułu sprzedaży dóbr do określania kwoty przychodu. Według ustawy o PIT do tej sumy zalicza się także:
– środki uzyskane ze sprzedaży wykorzystywanych w aktywnej działalności środków trwałych, części majątku oraz innych licencji, wartości nierzeczowych i prawnych,
– otrzymane świadczenia, subwencje, dodatki,
– zmiany w wartościach kursów walut,
– nałożone legalnie kary,
– odsetki i umorzone zobowiązania,
– kwoty podatków od opisanych przedmiotów transakcji,
– środki z tytułu wynajmu lub odszkodowań,
– inne wartości nabyte w naturze.
Jeśli jednak dochód obliczony z dołączeniem wszystkich wyżej wymienionych zysków nie przekracza prawnego limitu, przedsiębiorcy i ich majątkowi współpracownicy powinni przedstawić adekwatną deklaracje w Urzędzie Skarbowym o korzystaniu z niepełnej rachunkowości. Ponadto pamiętajmy, iż wszelkie transformacje walut obcych na złotówki dokonujemy w oparciu o określony kurs konkretnych walut ogłaszany przez Narodowy Bank Polski.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Dlaczego firmy powołują grupy zadaniowe?
Każdy pracownik przyjęty w większej firmie posiada zakres zobowiązań, którymi powinien się zajmować na co dzień. Zdarzają się jednak sytuacje, w których należy wykonać dobrze i sprawnie konkretny projekt, ale
Jak chronić się przed mobbingiem?
Nie zawsze relacje na poziomie pracownik-przełożony są idealne. Bywa tak, że obie strony nie mogą się porozumieć i poszukać drogi do ugody. Jednak nie należy zapominać, że w pracy najważniejszy
Którą metodę amortyzacji wybrać?
Amortyzacja to sposób naliczania kosztów, którą stosują przede wszystkim przedsiębiorcy. Aczkolwiek aktualnie na rynku dostępnych jest co najmniej kilka metod amortyzowania. Która z nich jest najkorzystniejsza i dlaczego? Na wstępie
Strategie aromarketingu
Dużą popularnością wśród specjalistów od reklamy cieszy się od jakiegoś czasu aromarketing, czyli działanie na zmysły klientów i nakłanianie ich do dodatkowych lub nieplanowanych zakupów. Strategia ta pochodzi z zachodniej
Jakie są sposoby motywowania pracownika?
Oprócz zapewniania wysokiego wynagrodzenia istnieje wiele innych metod na skuteczną motywację osoby zatrudnionej. Podstawowym z nich jest pochwała. Dobry szef powinien umieć pochwalić pracownika za przejawianie inicjatywy w pracy, wzorowe
Jak prowadzić spotkania biznesowe?
Każde zwołane zebranie ma za zadanie określenie jakiegoś celu. Najczęściej spotkania odbywające się w firmach mają charakter informacyjny. Jak przeprowadzić takie zebranie, by w jak najkrótszym czasie przekazać niezbędne informacje,
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post