Prawo pracy-zmiany obowiązujące w 2013 roku
W 2012 roku do Kodeksu pracy zostały wpisane nowe zmiany dotyczące pracowników i pracodawców. Poniżej prezentujemy najważniejsze z nich.
Od 1 stycznia 2012 roku wszedł w życie nowy termin, do którego pracownik ma czas na wykorzystanie zaległego urlopu wypoczynkowego. Okres ten wydłużył się do 30 września każdego roku. Dodatkowo, pracownik nie może zrezygnować z prawa do urlopu.
Przemianie uległa również stawka minimalnego miesięcznego wynagrodzenia, które uległo wzrostowi oraz wartość składek ZUS, która w danym roku zależy od kwoty minimalnego wynagrodzenia. Wartość składki zdrowotnej na 2013 rok to 261, 73 zł.
Od początku 2012 roku przestała być w mocy prawnej ustawa antykryzysowa obowiązująca na czas zredukowania ryzyka kryzysu ekonomicznego.
Zmiany w przepisach Kodeksu pracy obejmują również wydłużenia okresu dodatkowego urlopu macierzyńskiego. Wynosi on teraz 4 tygodnie, w przypadku narodzin jednego dziecka lub 6 tygodni w sytuacji urodzenia większej ilości potomstwa. Wymiar urlopu ojcowskiego to 2 tygodnie.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Zmiana formy pracy w trakcie zatrudnienia
Telepraca jest to odmiana wykonywania pracy, która może realizować się poza obszarem zakładu pracy. Jest to również forma, która wykorzystuje urządzenia komunikacji elektronicznej do kontrolowania wyników pracy zatrudnionego. Zasady wprowadzenia
Kiedy pracodawca nie odmówi wolnego?
Każdy zatrudniony funkcjonujący na zasadach umowy o pracę ma święte prawo do wybrania dni wolnych od pracy. Wystarczy tylko, że podwładny spełnia wszystkie wymogi niezbędne do ubiegania się o wspomniane
Jak uzyskać urlop okolicznościowy?
W zgodzie z Kodeksem pracy każdy pracownik zatrudniony na podstawie umowy o pracę ma prawo do urlopu okolicznościowego. Można go wykorzystać tylko w uzasadnionych sytuacjach i po spełnieniu podstawowych warunków.
Jakie obowiązki ma pracodawca w momencie wypadku w pracy?
W momencie pojawienia się wypadku przy pracy każdy przedsiębiorca ma jasno opisane procedury, które są ujęte w Kodeksie Pracy. Do jego zadań należy także prowadzenie wykazu takich wydarzeń. Przede wszystkim
Czy istnieje pojęcie przymusowego urlopu?
Wedle polskiego prawa nie istnieje urlop przymusowy. W związku z tym przedsiębiorca nie ma żadnych podstaw do skierowania pracownika na bezpłatne wolne. Każdy pracownik może sprzeciwić się takiej decyzji, ponieważ
Sprawiedliwość to podstawa działania pracodawcy
Każdy przełożony musi stosować się do przepisów umieszczonych w Kodeksie Pracy. Wśród nich jest dobre traktowanie każdego pracownika oraz tolerancje i równouprawnienie. Są to fundamentalne zasady konieczne do zachowania odpowiednich
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post