Jak zdobyć certyfikat księgowego?
Decyzja Ministra Finansów opisuje, jakie wymagania należy spełnić by wziąć udział w teście z księgowości i jak przebiega proces nadawania certyfikatu umożliwiającego pracę w biurze rachunkowym.
W treści dokumentu odnajdziemy szczegółowe informacje o:
– typie wniosku, jaki należy złoży,
– spisie dokumentów koniecznych do przystąpienia do testu,
– zasadach wydawania certyfikatów i ich kopii,
– stawkach wynagrodzenia dla komisji,
– procedurze uiszczania wpłaty egzaminacyjnej,
– kwestiach zawartych w regulaminie odbywania się testów wiedzy z obszaru księgowości.
Pracownik biura rachunkowego musi mieć obszerną wiedze z zakresu tego rodzaju działań. Niezbędny obszar informacji dzielimy na 4 grupy:
1. ogólnie definiowana rachunkowość,
2. reguły podatkowe,
3. asekuracja społeczna,
4. kwestie prawa cywilnego i finansowego.
Tylko kandydaci, którzy zdali egzamin, mogą wykonywać zadania zawodowe lub prowadzić własne biuro rachunkowe.
Najczęściej podmioty ubiegające się o tego rodzaju zezwolenie biorą udział w kursach i szkoleniach z zakresu prawa, ponieważ próba przyswojenia tylu informacji samodzielnie może okazać się stratą czasu.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Pieczątka księgowej – najpopularniejsze wzory, które ułatwiają pracę
W każdym przedsiębiorstwie przygotowywane są dokumenty, które muszą być sprawdzone, podpisane i odpowiednio zarchiwizowane. Dobrym sposobem na przyspieszenie prac prowadzonych w dziale księgowości jest wykorzystanie pieczątki. Na stemplu można umieścić
Czym jest certyfikat księgowy?
Biuro rachunkowe to działalność wymagająca ogromnej wiedzy i zaangażowania. Aby otrzymać pozwolenie należy posiadać odpowiednie wykształcenie i przynajmniej dwa lata praktyki w branży. Następnie zdać egzamin i uzyskać certyfikat księgowy.
Kiedy warto wziąć kredyt obrotowy?
Młoda, dopiero stawiająca pierwsze kroki na rynku firma często potrzebuje dodatkowych środków na rozwój. Także przedsiębiorstwu z dłuższym stażem może być niezbędny zastrzyk gotówki na sfinansowanie bieżącej działalności czy wdrożenie
Polscy rewidenci stosują Międzynarodowe Standardy Rewizji Finansowej
W kwietniu 2015r. Komisja Nadzoru Audytowego nakazała biegłym rewidentom stosowanie Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej. W pierwszej kolejności standardy będą musiały stosować podmioty badające sprawozdania finansowe jednostek zaufania publicznego, a więc
Faktura korygująca a nota korygująca – czym się różnią?
Dla większości firm odróżnienie faktury korygującej od noty korygującej jest bardzo trudne. Jednak w 2014 roku wprowadzone zostaną nowe rozporządzenia, które od razu zastąpią prawo sprzed 2 lat. O czym
Jakie ubezpieczenie dla biura rachunkowego?
Każde biuro rachunkowe, które chce reklamować swoje usługi, musi podpisać umowę o ubezpieczenie. Będzie stanowiła ochronę i wsparcie w przypadku szkód i krzywd wyrządzonych w ramach prowadzonej działalności. Dodatkowo stanie
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post