Jak stworzyć umowę?
Zasadniczo każda firma ma własne wizje współpracy z innymi zakładami czy osobami fizycznymi i wzory umowy. Także biura rachunkowe. Niemniej nie ma obowiązku podpisania jej. Jest możliwość taką umowę napisać samemu. Trzeba jednak pamiętać o kilku rzeczach.
Najważniejszym elementem umów są informacje obu stron. Należy zawrzeć w niej dane obu stron umowy. W momencie, kiedy chodzi o osobę fizyczną to musi to być nazwisko, imię, data urodzenia, adres zamieszkania, numer dowodu tożsamości, numer PESEL i imiona rodziców. Natomiast jeśli zawiera się umowę z przedsiębiorcą ważne są jeszcze informacje o firmie, takie jak: nazwa firmy, numer w ewidencji działalności gospodarczej i numer NIP. Dobrze też jest dodać odpis poświadczenia z katalogu działalności gospodarczej. W przypadku spółek konieczne jest zawarcie w umowie nazwy spółki, lokalizację i podmiotu uprawnionego do reprezentowania.
Następnym istotnym elementem jest dogłębny opis zakresu obowiązków i zobowiązania między podmiotami. Punktem odniesienia może zostać zatrzymanie tajemnicy służbowej czy obowiązek przekazywania sobie wszystkich potrzebnych danych i dokumentów odpowiednich do owocnej współpracy.
Okres trwania paktu i wynagrodzenie jest następnym aspektem, które należy zamieścić w kontrakcie.
Konieczne jest szczegółowo napisać od kiedy i do kiedy układ posiada moc prawną oraz konieczna jest data zawarcia kontraktu. Jeżeli chodzi o wynagrodzenie potrzebne jest staranne podanie kwoty wypłaty, jego czas i sposób wypłacenia.
Rzecz jasna, każda umowa musi być własnoręcznie podpisana na wszystkich jej egzemplarzach.
Im lepiej dopracowana umowa, tym łatwiejsza powinna być współpraca, wobec tego warto zastanowić się przed podpisaniem każdej umowy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Zakładamy biuro rachunkowe
Wiele osób związanych z branżą księgowości i rachunkowości zastanawiało się nad otwarciem własnego biura rachunkowego. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że zazwyczaj zwiastuje duży sukces finansowy. Jakie warunki trzeba
Optymalizacja kosztów w firmie związanych z wymianą walut
Każdy, kto prowadzi własny biznes, stara się poprawić jego rentowność, redukując koszty. Jeżeli przedsiębiorca zawiera transakcje zagraniczne, eksportuje lub importuje towary, musi regulować płatności walutami. Kredyty firmowe zaciągane w obcej
Czy księgowi są karani za błędy w dokumentach?
Zawód księgowego jest bardzo trudny i wymaga znajomości tematu oraz rozeznania w branży. Poza tym należy skończyć studia, przechodzić kursy oraz warsztaty. Często mały błąd może zadecydować o ostatecznym wyniku
Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?
Stopień amortyzacji to wartość procentowa obrazująca eksploatacje konkretnego środka trwałego w znanym czasie. Mnożąc sumę procentową i wartość początkową ustalamy fragment kosztów podatkowych. Ponadto indywidualne stawki amortyzacyjne są ustalane przez
Faktury zaliczkowe – zasady wystawiania i rozliczania
Pewną trudność sprawia przedsiębiorcom rozliczanie wpłat zaliczkowych na poczet dostaw towarów lub usług, które odbędą się w przyszłości. W jaki sposób dokumentować wpłaty zaliczek, kiedy regulować zobowiązania z fiskusem i
„Puste faktury” – co grozi za wystawienie?
Zgodnie z art. 62. § 2 Kodeksu karnego skarbowego „Kto fakturę lub rachunek, określone w § 1 (za wykonanie świadczenia), wystawia w sposób nierzetelny albo takim dokumentem posługuje się, podlega
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post