Jak stworzyć umowę?
Zasadniczo każda firma ma własne wizje współpracy z innymi zakładami czy osobami fizycznymi i wzory umowy. Także biura rachunkowe. Niemniej nie ma obowiązku podpisania jej. Jest możliwość taką umowę napisać samemu. Trzeba jednak pamiętać o kilku rzeczach.
Najważniejszym elementem umów są informacje obu stron. Należy zawrzeć w niej dane obu stron umowy. W momencie, kiedy chodzi o osobę fizyczną to musi to być nazwisko, imię, data urodzenia, adres zamieszkania, numer dowodu tożsamości, numer PESEL i imiona rodziców. Natomiast jeśli zawiera się umowę z przedsiębiorcą ważne są jeszcze informacje o firmie, takie jak: nazwa firmy, numer w ewidencji działalności gospodarczej i numer NIP. Dobrze też jest dodać odpis poświadczenia z katalogu działalności gospodarczej. W przypadku spółek konieczne jest zawarcie w umowie nazwy spółki, lokalizację i podmiotu uprawnionego do reprezentowania.
Następnym istotnym elementem jest dogłębny opis zakresu obowiązków i zobowiązania między podmiotami. Punktem odniesienia może zostać zatrzymanie tajemnicy służbowej czy obowiązek przekazywania sobie wszystkich potrzebnych danych i dokumentów odpowiednich do owocnej współpracy.
Okres trwania paktu i wynagrodzenie jest następnym aspektem, które należy zamieścić w kontrakcie.
Konieczne jest szczegółowo napisać od kiedy i do kiedy układ posiada moc prawną oraz konieczna jest data zawarcia kontraktu. Jeżeli chodzi o wynagrodzenie potrzebne jest staranne podanie kwoty wypłaty, jego czas i sposób wypłacenia.
Rzecz jasna, każda umowa musi być własnoręcznie podpisana na wszystkich jej egzemplarzach.
Im lepiej dopracowana umowa, tym łatwiejsza powinna być współpraca, wobec tego warto zastanowić się przed podpisaniem każdej umowy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Odpowiedzialność za finanse
W obecnych czasach każda szanująca się firma musi posiadać osobę odpowiedzialną za finanse. Tego typu osobą zazwyczaj jest księgowa. Do jej zadań należy część rejestracyjna rachunkowości. W ujęciu pieniężnym polega
Koszty faktoringu – czy to się opłaca?
Usługi faktoringowe cieszą się wzrastającą popularnością z uwagi na możliwość zachowania płynności finansowej oraz większej konkurencyjności wynikającej z możliwości wystawiania faktur z odroczonym terminem płatności. Czy jednak takie rozwiązanie opłaca
Doradca podatkowy a księgowy w Niemczech – podobieństwa i różnice
Coraz więcej przedsiębiorczych Polaków dostrzega korzyści płynące z założenia własnej działalności gospodarczej w Niemczech. Decyzja o emigracji zarobkowej za naszą zachodnią granicę i rozpoczęciu tam pracy na własny rachunek to
Elektroniczny obieg dokumentów – poznaj korzyści dla różnych działów w Twojej firmie
Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów możemy znacznie lepiej zorganizować pracę naszej firmy. W szczególności dotyczy to kilku aspektów jej działalności, takich jak handel, zarządzanie kadrami i księgowość. Zobacz, w jaki sposób
Zagraniczna podróż służbowa – jak ją rozliczyć?
Delegacje zagraniczne, podobnie jak te krajowe, rządzą się własnymi prawami. Pracownikowi oddelegowanemu w podróż służbową należy się zwrot kosztów poniesionych w związku z jej odbyciem oraz diety za każdy dzień,
Biuro rachunkowe, jak nie wpaść na minę?
Wiele osób wciąż jeszcze żyje w przekonaniu, że biuro rachunkowe może prowadzić tylko osoba, której kwalifikacje zostały potwierdzone certyfikatem wydanym przez Ministerstwo Finansów i dopiero w oparciu o tenże dokument
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post