Jak stworzyć umowę?
Zasadniczo każda firma ma własne wizje współpracy z innymi zakładami czy osobami fizycznymi i wzory umowy. Także biura rachunkowe. Niemniej nie ma obowiązku podpisania jej. Jest możliwość taką umowę napisać samemu. Trzeba jednak pamiętać o kilku rzeczach.
Najważniejszym elementem umów są informacje obu stron. Należy zawrzeć w niej dane obu stron umowy. W momencie, kiedy chodzi o osobę fizyczną to musi to być nazwisko, imię, data urodzenia, adres zamieszkania, numer dowodu tożsamości, numer PESEL i imiona rodziców. Natomiast jeśli zawiera się umowę z przedsiębiorcą ważne są jeszcze informacje o firmie, takie jak: nazwa firmy, numer w ewidencji działalności gospodarczej i numer NIP. Dobrze też jest dodać odpis poświadczenia z katalogu działalności gospodarczej. W przypadku spółek konieczne jest zawarcie w umowie nazwy spółki, lokalizację i podmiotu uprawnionego do reprezentowania.
Następnym istotnym elementem jest dogłębny opis zakresu obowiązków i zobowiązania między podmiotami. Punktem odniesienia może zostać zatrzymanie tajemnicy służbowej czy obowiązek przekazywania sobie wszystkich potrzebnych danych i dokumentów odpowiednich do owocnej współpracy.
Okres trwania paktu i wynagrodzenie jest następnym aspektem, które należy zamieścić w kontrakcie.
Konieczne jest szczegółowo napisać od kiedy i do kiedy układ posiada moc prawną oraz konieczna jest data zawarcia kontraktu. Jeżeli chodzi o wynagrodzenie potrzebne jest staranne podanie kwoty wypłaty, jego czas i sposób wypłacenia.
Rzecz jasna, każda umowa musi być własnoręcznie podpisana na wszystkich jej egzemplarzach.
Im lepiej dopracowana umowa, tym łatwiejsza powinna być współpraca, wobec tego warto zastanowić się przed podpisaniem każdej umowy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Czy korzystanie z usług biura rachunkowego się opłaca?
Biura rachunkowe świadczą szeroki wachlarz usług z zakresu księgowości, ekonomii oraz zarządzania. Dodatkowo są w stanie dopasować pakiet zgodnie z potrzebami klienta i gwarantować korzystne rabaty. Czy rzeczywiście opłaca się
Elektroniczny obieg dokumentów – poznaj korzyści dla różnych działów w Twojej firmie
Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów możemy znacznie lepiej zorganizować pracę naszej firmy. W szczególności dotyczy to kilku aspektów jej działalności, takich jak handel, zarządzanie kadrami i księgowość. Zobacz, w jaki sposób
Jak powinny się ubezpieczać biura rachunkowe?
Dowolne biuro rachunkowe, które pragnie oferować własne usługi, powinno zawrzeć umowę ubezpieczeniową. Będzie stanowiła ochronę i wsparcie na wypadek szkód i krzywd wyrządzonych w ramach prowadzonej działalności. Dodatkowo okaże się
Jak zmienić biuro rachunkowe?
Nie masz pełnego wglądu w dokumentację swojego przedsiębiorstwa? Nie zadowala Cię poziom usług świadczonych przez księgowego? Biuro nie dopilnowało ważnych terminów i wątpisz, aby ta współpraca wyszła Ci na dobre?
Odpowiedzialność za finanse
W obecnych czasach każda szanująca się firma musi posiadać osobę odpowiedzialną za finanse. Tego typu osobą zazwyczaj jest księgowa. Do jej zadań należy część rejestracyjna rachunkowości. W ujęciu pieniężnym polega
Podtek VAT – czy biuro rachunkowe może go uniknąć?
Zgodnie z przepisami podatkowymi zwolnione od podatku VAT mogą być podmioty gospodarcze, których wysokość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyznaczonego progu podatkowego. Ustawa o VAT reguluje również,
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post