Wszystko o fakturach pro forma
Każdy właściciel działalności gospodarczej wcześniej czy później miał do czynienia z fakturami pro-forma. Teoretycznie są podobne do standardowych, aczkolwiek mają kilka cech indywidualnych. W jakich przypadkach są stosowane?
Zgodnie z ustawą każdy podatnik, który posiada własne przedsiębiorstwo, zobligowany jest do dokumentowania transakcji za pomocą faktur. Z obowiązku zwolnione są osoby fizyczne, które nie posiadają firmy. Oczywiście w razie wyraźnej prośby faktura powinna zostać wystawiona.
Faktura za sprzedaż towarów lub usług (VAT) stanowi dokument, dzięki któremu można oszacować podatek. Obecnie dostępnych jest wiele rodzajów faktur, które ułatwiać mają zakupy oraz ograniczać formalności do minimum. Okazuje się jednak, że każdy podatnik powinien pamiętać o kilku istotnych zasadach opisanych szczegółowo przez Ministra Finansów. O ile faktury VAT łatwo opisać, określić sposób wystawiania i rozliczenia, warunki i rodzaje, o tyle faktury pro-forma są nieco bardziej problematyczne.
Przede wszystkim należy powiedzieć, że faktury pro-forma nie są uważane za dokumenty księgowe. Mimo tego zauważyć można, że coraz więcej przedsiębiorstw z nich korzysta i chwali takie rozwiązanie. Faktury pro-forma powstały, aby dokumentować wniesienie oferty oraz potwierdzać warunki umowne.
Teoretycznie faktury pro-forma są bardzo podobne do tych klasycznych i najbardziej popularnych. W obu przypadkach konieczne są dane osobowe oraz instytucjonalne, przedmiot transakcji, kwoty brutto i netto oraz okres oczekiwania na uregulowanie płatności. Mimo tego pierwsza z nich nie jest podstawę do ubiegania się o ustanowione sumy.
Na koniec najważniejsze – faktura pro-forma nie rodzi żadnych skutków podatkowych oraz nie zmusza do jej rejestracji.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Empik uruchomi w marcu nową wersję e-sklepu. Zainwestuje też w nową formę dostawy
Sieć Empik czekają duże zmiany. W marcu wystartuje odświeżony e-sklep, w którym znajdą się nowe produkty i kategorie. Dystrybucyjny gigant zamierza znacznie poszerzyć swoją ofertę. Niebawem wprowadzi też opcję click & collect,
Branża hotelarska zmaga się z niedoborem pracowników
Duża konkurencja ze strony apartamentów i obiektów na krótkoterminowy wynajem oraz rosnące koszty pracy powodują, że hotele muszą szukać sposobów na podniesienie rentowności i przyciągnięcie gości. To jest jednak trudne ze względu na
Przedsiębiorcy chcą ograniczyć koszty podróży służbowych, ale nie zamierzają zmniejszać ich częstotliwości
Co trzecia polska firma zamierza w tym roku obniżyć koszty delegacji. Nie chcą one jednak zmniejszać częstotliwości podróży służbowych, ale lepiej nimi zarządzać. Wprawdzie 61 proc. firm ma politykę podróży służbowych,
W przyszłym roku podwoi produkcję ubrań w polskich zakładach
Do końca tego roku LPP zleci polskim szwalniom i zakładom uszycie 5 mln sztuk odzieży pod marką Mohito, a w 2018 roku ta wielkość ma się podwoić. W tym samym czasie dwukrotnie
Wynajem długoterminowy czy leasing? Poznaj wady i zalety obu rozwiązań
Zakup auta to duży wydatek. Jeśli nie chcesz wydawać oszczędności ani brać kredytu, możesz zdecydować się na wynajem długoterminowy lub leasing. Które rozwiązanie jest korzystniejsze? Aby firma mogła się rozwijać
Malejące bezrobocie wymusza zmiany w rekrutacjach
Na przestrzeni ostatnich lat procesy rekrutacyjne uległy dużej zmianie. Wpłynęły na to m.in. nowe technologie i media społecznościowe, które są obecnie głównym źródłem ofert pracy. Nie bez wpływu jest również sytuacja

1 Comment
zen3g
25 maja, 11:21