Czy zbieranie notatek służbowych jest konieczne?
Obowiązkiem każdego pracodawcy jest rzetelna ocena swoich podwładnych oraz poprawa efektywności pracy. Jeśli zatrudniony wykazuje zachowania niezgodne z przyjętymi zasadami może sporządzić notatkę służbową, która uwypukla i rejestruje błędy pracownika. Czy zbieranie i archiwizowanie notatek jest zgodne z prawem?
Okazuje się, że według prawa nie ma zakazu, który zabraniałby zbierania notatek służbowych oraz innych dokumentów dotyczących konkretnych pracowników. Zatem pracodawca może archiwizować dowolne informacje na temat zatrudnionych jeśli uważa je za ważne oraz istotne w kontekście dalszej współpracy.
Należy jednak pamiętać, aby w gromadzeniu dokumentów zachować rozsądek i odpowiednio przechowywać pozyskany materiał. Chodzi przede wszystkim o to, aby każdy zatrudniony miał swoją odrębną teczkę. Głównie dlatego, że obowiązuje ochrona danych osobowych i należy przestrzegać prywatności zatrudnionych.
Na zakończenie warto dodać, że każda notatka służbowa powinna być wykonana przez bezpośrednio przełożonego. Oprócz tego o całym fakcie należy poinformować pracownika, czasami konieczne jest przeprowadzenie rozmowy dyscyplinującej.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Kto może ubiegać się o dodatek dla niepełnosprawnych pracobiorców?
W 2013 roku biznesmeni mogą ubiegać się o zapomogę dla niepełnosprawnych podwładnych. Istnieje jednak jedna zasada: wynagrodzenie musi być przelewane bezpośrednio na rachunek bankowy pracobiorcy. Jeśli właściciel zakładu pracy przekaże
Jak sprawdzić autentyczność zwolnienia lekarskiego?
Każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę może dostać urlop chorobowy na podstawie zwolnienia lekarskiego. Nie zawsze przełożony ma pewność, że dokument został wystawiony zgodnie z prawem i na podstawie
ZUS – obowiązki pracodawcy w związku z zatrudnieniem
Zakład Ubezpieczeń Społecznych to druga po urzędzie skarbowym instytucja, z którą przedsiębiorca zobowiązany jest prowadzić wymianę dokumentacji, informacji i pieniędzy. Największą ilość deklaracji, wniosków, różnego rodzaju informacji przesyła do ZUS
Dodatkowe obowiązki pracodawcy przy zatrudnieniu na część etatu
Wedle Kodeksu Pracy firma może zatrudnić pracownika na niepełny etat. Poza pracą w pełnym wymiarze, zatrudniony może wykonywać swoje obowiązki przez 120 lub 80 godzin w miesiącu. Nie zawsze jednak
Pracodawcy poszukują studentów i osób tuż po studiach
Niskie bezrobocie sprawia, że przedsiębiorstwa coraz chętniej przyjmują do pracy osoby młode, studentów ostatnich lat oraz absolwentów tuż po szkołach, bez doświadczenia. W I kwartale liczba ofert staży i praktyk kierowanych do
Rozmowa kwalifikacyjna – jak ją poprowadzić?
Zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną wielu osobom kojarzy się z końcem ich problemów z zatrudnieniem. Oznacza to przecież, że ich dokumenty aplikacyjne zostały odebrane jako atrakcyjne. Teraz należy jedynie pokonać kandydatów

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post