Czym jest lean manufacturing?

Czym jest lean manufacturing?

W obecnych czasach efektywna praca przedsiębiorstwa to złożony proces, który powinien być poddawany stałej kontroli. Niestety czasem zdarza się, że właściciele swoich firm nie są w stanie skutecznie zarządzać pracownikami i nie wykorzystują potencjału, który mógłby przełożyć się na większe zyski. Z pomocą przychodzi filozofia lean manufaturingu. Na czym ona polega?

Oszczędne gospodarowanie zasobami

Historia lean manufacturing ma swój start w 1890 roku, kiedy amerykański inżynier Frederick Winslow Taylor rozpoczął badania, których celem było ustalenie najskuteczniejszej metody wykonywania zadań służbowych, szkolenia pracowników i motywowania do dalszej pracy. Po serii wnikliwych badań Taylor udostępnił swoje przemyślenia publicznie. Zainteresowany teorią Frank Gilbreth wzbogacił ją o koncepcję podziału czasu pracy na bloki czasowe.

Filozofię lean manufacturingu wprowadził japoński koncern Toyota, który dzięki powstałym koncepcjom eliminacji strat i działaniu w określonych ramach czasowych spowodował, że firma zaczęła odnosić liczne sukcesy. Obecnie lean manufacturing uznaje się za koncepcję, dzięki której firmy są w stanie skutecznie zarządzać swoim przedsiębiorstwem przy równoczesnych oszczędnościach w codziennych działaniach. Filozofię można przetłumaczyć na język polski jako oszczędne gospodarowanie zasobami.

Jakie korzyści wynikają z wdrożenia teorii LM?

Przedsiębiorcy mogą liczyć przede wszystkim na korzyści, które będą widoczne zarówno w sektorze przemysłowym, finansowym, jak i komercyjnym. Efektem wprowadzenia filozofii lean manufacturingu do przedsiębiorstwa jest między innymi skrócenie terminów dostaw dóbr zamawianych przez klientów, lepsza jakość produktów, zwiększenie produkcji przy zachowaniu dotychczasowych inwestycji, a przede wszystkim koncentracja na produkcie i zyskowności. Lean manufacturing skupia się głównie na tym, aby wyniki finansowe poszybowały w górę, podczas gdy obniżono koszty produkcji.

Najważniejsze zasady koncepcji lean manufacturingu

Wdrożenie lean manufacturingu w każdym przedsiębiorstwie powinno opierać się na pięciu istotnych zasadach. Należą do nich między innymi ciągłe doskonalenie się, dokładne zdefiniowanie wartości czy wdrożenie systemu, który będzie podążał za aktualnymi potrzebami konsumenta.

Poszczególne zasady koncepcji szczegółowo traktowane są podczas szkoleń prowadzonych przez firmę TQMsoft. Wykładowcy szkolenia stawiają na doskonalenie umiejętności praktycznych poprzez angażujące ćwiczenia, które następują po części teoretycznej. Oferta skierowana jest do pracowników wszystkich szczebli, których zadaniem jest ciągłe doskonalenie się, osób odpowiedzialnych za wdrożenie koncepcji lean manufacturingu w swoim przedsiębiorstwie, przedstawicieli działów produkcyjno-technologicznych czy osób z działów kontroli jakości.

TQMsoft to lider szkoleń dla branży produkcyjnej, który od ponad 20 lat zdobywa doświadczenie w podnoszeniu kluczowych kompetencji pracowników. Firma stawia na praktyczne rozwiązania, dostarczając klientom skutecznych odpowiedzi na bieżące problemy przedsiębiorstwa.

Partnerem materiału jest firma TQMsoft – lean manufacturing.

Previous Dlaczego warto skorzystać z usług telemarketingowych
Next Czy warto kupić realme GT 5G Racing Yellow? Recenzja

Może to Ci się spodoba

Dotacje 0 Comments

Co zrobić, by nie zwracać dotacji z UE?

Finansowanie projektów ze środków Unii Europejskiej jest obwarowane wieloma warunkami, które beneficjenci pomocy zobowiązani są bezwzględnie przestrzegać. Niestosowanie się do postanowień umów bądź nieprzestrzeganie zasad obowiązujących przy rozliczaniu wydatków grozi

Wynajem pracowników coraz popularniejszy w sektorze IT

Body leasing, czyli wynajem pracowników, z którymi został zawarty stosunek pracy na rzecz innych podmiotów, staje się coraz popularniejszy w IT. Dzięki tej formie współpracy znacząco spada koszt całego projektu i ryzyko z nim

Co czwarta instytucja finansowa w Europie padła ofiarą cyberataku

Już 1 na 4 instytucje z sektora finansowego odnotowała incydenty naruszenia cyberbezpieczeństwa – wynika z raportu Capgemini. Jednocześnie tylko połowa banków ma wdrożoną odpowiednią politykę związaną z cyberzagrożeniami, mimo że tego typu incydenty

Rośnie znaczenie pozytywnych informacji finansowych o Polakach

Większość przedsiębiorstw finansowych równolegle z danymi o zadłużeniu firm lub osób sprawdza m.in. w biurach informacji gospodarczej informacje pozytywne o swoich klientach. Dla dostawców usług i produktów liczą się bowiem dane kompleksowe, przejrzyste, wiarygodne, udostępnione

Coraz silniejszy wpływ konsumentów na działanie firm i kształtowanie marek. Duży nacisk kładą oni zwłaszcza na ekologię

Konsumenci stają się dziś recenzentami, a nawet współtwórcami marek – oceniają eksperci przy okazji przypadającego 15 marca Światowego Dnia Konsumenta. Istotnym narzędziem w ich rękach są media społecznościowe. Szczególnie przedstawiciele pokolenia

Firma 1Comments

Łatwiejsza relacja firmy z klientami = CRM

Konkurencja na dzisiejszym rynku jest ogromna. Setki, a nawet tysiące firm, rywalizują ze sobą na co dzień, by zdobyć jak największą rzeszę klientów, ponieważ to ma swój bezpośredni przekład na

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź