Jak określić wartość używanych środków?

Jak określić wartość używanych środków?

Przy posiadaniu działalności gospodarczej osoby mają obowiązek umieścić środki trwałe w ewidencji, która się do nich odnosi. Odpisy z tych środków są kosztami uzyskania przychodów. W takim przypadku obowiązkowe jest ustalenie wartości początkowej tych środków trwałych.

Ustalenie wartości elementu majątkowego jest zależne od sposobu jego nabycia. Jest kilka sposobów nabycia, które pozwalają stwierdzić sposób wyceny pierwotnej środka i jest to:

– odpłatny zakup, gdzie wartość początkową środka jest koszt zakupu,

– własnoręczne stworzenie, gdzie wartość stanowi wydatek poniesiony na wytworzenie,

– nabycie w nieodpłatny sposób lub z powodu dziedziczenia czy darowizny, gdzie wartością| jest cena zakupu z dnia nabycia.

Gdy wskazanie cen zakupu środków trwałych jest niemożliwe, ich wartość początkową przyjmuje się w wysokości, która jest rezultatem w wyniku z wyceny wykonanej przez przedsiębiorcę, z uwzględnieniem cen rynkowych środków tego samego pochodzenia z roku poprzedzającego założenie ewidencji.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Co decyduje o rodzaju umowy o pracę?
Next Czym różni się przychód od dochodu?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 2 komentarze

Mediacje – szybkie, tanie i … obowiązkowe

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu polubownych metod rozwiązywania sporów. Jej podstawową rolą jest rozpowszechnienie praktyki mediacji i ograniczenie ilości sporów rozwiązywanych na sali sądowej. Alternatywna propozycja rozstrzygnięć pozasądowych, jaką jest

Mała firma 0 Comments

Kosze okolicznościowe – najlepszy prezent w biznesie

Obdarowywanie się upominkami w biznesie to nie tylko sposób na wyrażenie podziękowania i szacunku, ale również na zacieśnianie więzów. Dlatego też warto dbać o swoich kontrahentów, klientów oraz o pracowników,

Mała firma 0 Comments

Kiedy w umowie o dzieło nie jest odprowadzana składka na ubezpieczenie?

Osoby pracujące w ramach umowy o dzieło podlegają ubezpieczeniu społecznemu. Posiadanie umowy o dzieło nie zawsze jednak zobowiązuje do opłacania składek. Fakt pracowania tylko na umowie o dzieło nie stanowi

Mała firma 0 Comments

Jak wykorzystać technologie do minimalizacji kosztów?

Dział IT przynosi w każdym zakładzie spore koszty. Jednakże wprowadzenie niektórych urządzeń do życia firmy powoduje minimalizacje wydatków w porównaniu klasycznym schematem postępowania. W co opłaca się, więc zainwestować? Coraz

Mała firma 0 Comments

Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe

Wyjazd pracownika w celach służbowych zwykło nazywać się delegacją. Efektem zorganizowania takiej podróży jest rozliczenie opłat transportowych i posiłków oraz zakwalifikowanie wszystkich wydatków jako kosztów uzyskania przychodu. Czy każda delegacja

Mała firma 0 Comments

Czy faktury elektroniczne mają przyszłość w Polsce?

Podany do wiadomości publicznej jakiś czas temu projekt resortu finansów dotyczy dostarczania faktur elektronicznych, zasad ich katalogowania oraz dostępu do nich przez podmioty kontroli skarbowej i organy podatkowe. Celem tego

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź