Jak określić wartość używanych środków?

Jak określić wartość używanych środków?

Przy posiadaniu działalności gospodarczej osoby mają obowiązek umieścić środki trwałe w ewidencji, która się do nich odnosi. Odpisy z tych środków są kosztami uzyskania przychodów. W takim przypadku obowiązkowe jest ustalenie wartości początkowej tych środków trwałych.

Ustalenie wartości elementu majątkowego jest zależne od sposobu jego nabycia. Jest kilka sposobów nabycia, które pozwalają stwierdzić sposób wyceny pierwotnej środka i jest to:

– odpłatny zakup, gdzie wartość początkową środka jest koszt zakupu,

– własnoręczne stworzenie, gdzie wartość stanowi wydatek poniesiony na wytworzenie,

– nabycie w nieodpłatny sposób lub z powodu dziedziczenia czy darowizny, gdzie wartością| jest cena zakupu z dnia nabycia.

Gdy wskazanie cen zakupu środków trwałych jest niemożliwe, ich wartość początkową przyjmuje się w wysokości, która jest rezultatem w wyniku z wyceny wykonanej przez przedsiębiorcę, z uwzględnieniem cen rynkowych środków tego samego pochodzenia z roku poprzedzającego założenie ewidencji.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Co decyduje o rodzaju umowy o pracę?
Next Czym różni się przychód od dochodu?

Może to Ci się spodoba

Masz terminal płatniczy? Negocjuj z operatorem niższą stawkę prowizji

Polacy chętnie korzystają z płatności kartą. Bez problemu taką transakcję przeprowadzimy w markecie lub w innym dużym sieciowym sklepie. W sklepiku osiedlowym wygląda to gorzej, albo nie ma terminala w

Mała firma 0 Comments

Jak poprawić efektywność sprzedaży w przedsiębiorstwie?

Każdy właściciel przedsiębiorstwa chce generować wysokie zyski. Musi zatem zadbać o efektywność pracy oraz sprawdzać wyniki sprzedaży. Jak szybko i skutecznie usprawnić techniki sprzedażowe? Czy można szybko zwiększyć ilość zbywanych

Jak zorganizować sprawny obieg dokumentów w firmie?

Odpowiednia organizacja obiegu dokumentów usprawnia funkcjonowanie firmy i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu. Wpływ na to ma wiele różnych czynników, dlatego też najważniejsze jest to, aby system dostosować do potrzeb

Mała firma 0 Comments

Faktury korygujące in plus – kiedy odliczyć naliczony podatek?

Zgodnie z przepisami podatkowymi prawo do obniżenia kwoty należnego podatku powstaje w rozliczeniu, w którym podatnik dostał fakturę lub w ciągu dwóch następnych okresów rozliczeniowych. W przypadku, gdy nabywca towaru

Mała firma 1Comments

Czy firmy powinny organizować grupową integrację?

Nie od dziś wiadomo, że prawidłowe stosunki między pracownikami to fundament zdrowej atmosfery w pracy. W związku z tym każdy przełożony musi dbać o nawiązanie więzi zawodowych lub ich poprawianie.

Mała firma 0 Comments

Dlaczego warto założyć agencję turystyczną?

Kryzys gospodarczy wpłynął na wiele przedsiębiorstw w Polsce i na świecie. Niektóre mają poważne problemy finansowe, inne całkiem nieźle prosperują. Na razie bez żadnych trudności działają agencje turystyczne, które cieszą

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź