Jak stworzyć umowę?
Zasadniczo każda firma ma własne wizje współpracy z innymi zakładami czy osobami fizycznymi i wzory umowy. Także biura rachunkowe. Niemniej nie ma obowiązku podpisania jej. Jest możliwość taką umowę napisać samemu. Trzeba jednak pamiętać o kilku rzeczach.
Najważniejszym elementem umów są informacje obu stron. Należy zawrzeć w niej dane obu stron umowy. W momencie, kiedy chodzi o osobę fizyczną to musi to być nazwisko, imię, data urodzenia, adres zamieszkania, numer dowodu tożsamości, numer PESEL i imiona rodziców. Natomiast jeśli zawiera się umowę z przedsiębiorcą ważne są jeszcze informacje o firmie, takie jak: nazwa firmy, numer w ewidencji działalności gospodarczej i numer NIP. Dobrze też jest dodać odpis poświadczenia z katalogu działalności gospodarczej. W przypadku spółek konieczne jest zawarcie w umowie nazwy spółki, lokalizację i podmiotu uprawnionego do reprezentowania.
Następnym istotnym elementem jest dogłębny opis zakresu obowiązków i zobowiązania między podmiotami. Punktem odniesienia może zostać zatrzymanie tajemnicy służbowej czy obowiązek przekazywania sobie wszystkich potrzebnych danych i dokumentów odpowiednich do owocnej współpracy.
Okres trwania paktu i wynagrodzenie jest następnym aspektem, które należy zamieścić w kontrakcie.
Konieczne jest szczegółowo napisać od kiedy i do kiedy układ posiada moc prawną oraz konieczna jest data zawarcia kontraktu. Jeżeli chodzi o wynagrodzenie potrzebne jest staranne podanie kwoty wypłaty, jego czas i sposób wypłacenia.
Rzecz jasna, każda umowa musi być własnoręcznie podpisana na wszystkich jej egzemplarzach.
Im lepiej dopracowana umowa, tym łatwiejsza powinna być współpraca, wobec tego warto zastanowić się przed podpisaniem każdej umowy.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jakie urządzenie fiskalne dla biura rachunkowego?
Jak wiemy od 1 stycznia 2015 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie posiadania kas fiskalnych. Dotychczasowa lista działalności gospodarczych, na które nałożony był obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego,
Jak z powodzeniem kierować biurem rachunkowym?
Od powodzenia biura rachunkowego zależy bardzo wiele kwestii. Akcje o charakterze marketingowym powinny być zakrojone na szeroką skalę i dotyczyć wszystkich kwestii związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Jak osiągnąć sukces w
Doradca podatkowy a księgowy w Niemczech – podobieństwa i różnice
Coraz więcej przedsiębiorczych Polaków dostrzega korzyści płynące z założenia własnej działalności gospodarczej w Niemczech. Decyzja o emigracji zarobkowej za naszą zachodnią granicę i rozpoczęciu tam pracy na własny rachunek to
Co wchodzi w skład obowiązków biura rachunkowego?
Mając zamiar założyć biuro rachunkowe należy otrzymać certyfikat Ministra Finansów bądź też zatrudniać osobę, która ma ten certyfikat. Przesłanki, jakie powinno się realizować wprowadzając taką działalność, są konkretnie przedstawione i
Podtek VAT – czy biuro rachunkowe może go uniknąć?
Zgodnie z przepisami podatkowymi zwolnione od podatku VAT mogą być podmioty gospodarcze, których wysokość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyznaczonego progu podatkowego. Ustawa o VAT reguluje również,
Jakie są podstawowe zasady etyczne dla biur rachunkowych?
Zasady etyczne odnoszące się do podmiotów wykonujących usługi w zakresie rachunkowości zawarte są w Kodeksie Zawodowej Etyki w Rachunkowości. Jednakże zakres jego wykorzystania jest ograniczony. Jednym z celów Kodeksu jest
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post