Jak zarządzać sezonowymi zmianami w asortymencie w sklepie odzieżowym?
Jeśli prowadzisz sklep z ubraniami, na pewno znasz dobrze problematyczne zjawisko sezonowości. Na szczęście są pewne metody, które pozwolą Ci ograniczyć skutki zmiennego popytu na Twoje produktu w ciągu roku. Poznasz je, czytając poniższy artykuł.
Rozszerzenie asortymentu – sposób na sezonowość
Pamiętaj, że są pewne kategorie produktowe, które cieszą się popularnością niezależnie od pory roku. Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą, to jesteś na dobrej pozycji – w końcu ludzie kupują ubrania przez cały rok. Jeśli na przykład handlujesz sukienkami, dobrym pomysłem będzie wprowadzenie zimą odzieży cieplejszej – kurtek, płaszczy, kombinezonów narciarskich lub całorocznej takiej jak koszulki czy skarpetki.
Oczywiście na wstępie musisz nawiązać współpracę z hurtownią odzieży, która zaproponuje Ci atrakcyjne warunki współpracy. Ale nie martw się – dostawców na rynku jest tak dużo, że na pewno wybierzesz markę godną zaufania.
Jedynym problemem może być Twój brand, który teoretycznie może być silnie kojarzony z odzieżą elegancką, a nie sportowymi ubraniami. W takich sytuacjach dobrym posunięciem jest stworzenie nowej marki, która swoje działania oprze o osobny silnik sklepu.
Odpowiednia optymalizacja stanów magazynowych
Jeśli wiesz, że Twoje produkty cieszą się dużą popularnością podczas letnich miesięcy, to nie składasz dużych zamówień w hurtowniach w październiku. Chyba że takie działanie ma pewne uzasadnienie, np. atrakcyjne promocje u dostawców.
Wiedząc, że Twój asortyment jest typowo letni, to robisz wszystko, aby wyprzedać cały asortyment przed końcem sezonu. W tym celu możesz zorganizować różnego rodzaju promocje. Dobrym krokiem będzie analiza działań dużych marketów z elektroniką, które organizują na początku roku akcje pod hasłem „wietrzenia magazynów”. Tego typu akcje równie dobrze sprawdzą się w sklepie odzieżowym.
Wybierz sprytny model biznesowy
Pamiętaj, że nie zawsze musisz inwestować w produkty na stan. Jeśli wiesz, że dana kategoria jest podatna na zmiany sezonowe, możesz skorzystać ze współpracy z hurtowniami w ramach dropshippingu.
Model ten zakłada, że towar znajduje się u dostawcy na magazynie. Gdy klient kupi produkt w Twoim sklepie, wtedy jest on wysyłany z magazynu dostawcy, a Ty z nim rozliczasz się, gdy kupujący przekaże Ci pieniądze. Na pewno takie rozwiązanie pozwoli Ci uniknąć pechowych inwestycji, które padną ofiarą sezonowych zastojów.
Marketing wspierający sprzedaż sezonowych produktów
Gdy wiesz, że grozi Ci sytuacja, w której zostaniesz z pełnym magazynem produktów, które ktoś kupi dopiero za roku, wtedy skup się na marketingu. Potraktuj jako priorytet sprzedaż ich w szczycie sezonu. Być może koszty marketingowe okażą się wtedy spore, ale warto zrobić wszystko, aby oczyścić magazyn przed sezonem ogórkowym.
Jak zarządzać zmianami sezonowymi w sklepie odzieżowym? – finalna odpowiedź
Aby lepiej zarządzać sezonowymi zmianami w asortymencie w sklepie z odzieżą, musisz dobrze poznać Twoją grupę docelową. Dowiedzieć się, w jakich miesiącach najczęściej jej przedstawiciele robią zakupy i z których kanałów online korzystają. Ta wiedza pozwoli Ci opracować skuteczny plan działania będący receptą na sezonowość.
Może to Ci się spodoba
Wsparcie dla frankowiczów wciąż na etapie prac w Sejmie
Zadłużeni we frankach szwajcarskich nie mogą na razie liczyć na kompleksowe uregulowanie swojej sytuacji. Prezydencki projekt pomocy tej grupie kredytobiorców trafił na półkę. – Dalsze oczekiwanie na ruch ze strony rządu
Hosting w chmurze – wygoda i oszczędność
Aby zaistnieć z własnym biznesem niezbędne jest wykupienie oprócz przestrzeni biurowej, także tej wirtualnej. Technologia chmury stała się ostatnio bardzo popularna i dla większości użytkowników sieci to już codzienność. Nie
Eksport polskiej żywności rośnie w tempie dwucyfrowym
Promocja polskiej żywności na nowych rynkach i wsparcie dla eksportu to największe wyzwania, jakie czekają rolnictwo w 2018 roku – ocenia dyrektor generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Eksport polskiej żywności rośnie w tempie dwucyfrowym.
Konsument 2.0. Realne wyjście naprzeciw potrzebom klientów
Pozyskanie i utrzymanie lojalnego klienta, który dokonuje zakupów zarówno online, jak i offline – w sklepie stacjonarnym jest nie lada wyzwaniem. Pomóc w tym może szczegółowe przemyślenie spójnego systemu sprzedaży,
Gra Fair Play procentuje nie tylko w sporcie: nowa kampania TransferGo z Piotrem Żyłą
Piotr Żyła po raz kolejny został twarzą kampanii TransferGo. W najnowszym spocie marka odnosi się do sportowego współzawodnictwa, podkreślając, jak ważne są zasady Fair Play – także w biznesie. Uczciwość
Sprzedawcy będą inwestować, by oszczędzać czas konsumentów
Coraz większą rolę w handlu będą odgrywać technologie, które z jednej strony usprawnią proces zakupowy, z drugiej spowodują lepszą personalizację ofert dla poszczególnych konsumentów. Sprzedawcy będą też więcej inwestować w segment zdrowej żywności, bo konsumenci

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post