Jak zarządzać sezonowymi zmianami w asortymencie w sklepie odzieżowym?

Jak zarządzać sezonowymi zmianami w asortymencie w sklepie odzieżowym?

Jeśli prowadzisz sklep z ubraniami, na pewno znasz dobrze problematyczne zjawisko sezonowości. Na szczęście są pewne metody, które pozwolą Ci ograniczyć skutki zmiennego popytu na Twoje produktu w ciągu roku. Poznasz je, czytając poniższy artykuł.

Rozszerzenie asortymentu – sposób na sezonowość

Pamiętaj, że są pewne kategorie produktowe, które cieszą się popularnością niezależnie od pory roku. Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą, to jesteś na dobrej pozycji – w końcu ludzie kupują ubrania przez cały rok. Jeśli na przykład handlujesz sukienkami, dobrym pomysłem będzie wprowadzenie zimą odzieży cieplejszej – kurtek, płaszczy, kombinezonów narciarskich lub całorocznej takiej jak koszulki czy skarpetki.

Oczywiście na wstępie musisz nawiązać współpracę z hurtownią odzieży, która zaproponuje Ci atrakcyjne warunki współpracy. Ale nie martw się – dostawców na rynku jest tak dużo, że na pewno wybierzesz markę godną zaufania. 

Jedynym problemem może być Twój brand, który teoretycznie może być silnie kojarzony z odzieżą elegancką, a nie sportowymi ubraniami. W takich sytuacjach dobrym posunięciem jest stworzenie nowej marki, która swoje działania oprze o osobny silnik sklepu.

Odpowiednia optymalizacja stanów magazynowych

Jeśli wiesz, że Twoje produkty cieszą się dużą popularnością podczas letnich miesięcy, to nie składasz dużych zamówień w hurtowniach w październiku. Chyba że takie działanie ma pewne uzasadnienie, np. atrakcyjne promocje u dostawców.

Wiedząc, że Twój asortyment jest typowo letni, to robisz wszystko, aby wyprzedać cały asortyment przed końcem sezonu. W tym celu możesz zorganizować różnego rodzaju promocje. Dobrym krokiem będzie analiza działań dużych marketów z elektroniką, które organizują na początku roku akcje pod hasłem „wietrzenia magazynów”. Tego typu akcje równie dobrze sprawdzą się w sklepie odzieżowym.

Wybierz sprytny model biznesowy

Pamiętaj, że nie zawsze musisz inwestować w produkty na stan. Jeśli wiesz, że dana kategoria jest podatna na zmiany sezonowe, możesz skorzystać ze współpracy z hurtowniami w ramach dropshippingu.

Model ten zakłada, że towar znajduje się u dostawcy na magazynie. Gdy klient kupi produkt w Twoim sklepie, wtedy jest on wysyłany z magazynu dostawcy, a Ty z nim rozliczasz się, gdy kupujący przekaże Ci pieniądze. Na pewno takie rozwiązanie pozwoli Ci uniknąć pechowych inwestycji, które padną ofiarą sezonowych zastojów.

Marketing wspierający sprzedaż sezonowych produktów

Gdy wiesz, że grozi Ci sytuacja, w której zostaniesz z pełnym magazynem produktów, które ktoś kupi dopiero za roku, wtedy skup się na marketingu. Potraktuj jako priorytet sprzedaż ich w szczycie sezonu. Być może koszty marketingowe okażą się wtedy spore, ale warto zrobić wszystko, aby oczyścić magazyn przed sezonem ogórkowym. 

Jak zarządzać zmianami sezonowymi w sklepie odzieżowym? – finalna odpowiedź

Aby lepiej zarządzać sezonowymi zmianami w asortymencie w sklepie z odzieżą, musisz dobrze poznać Twoją grupę docelową. Dowiedzieć się, w jakich miesiącach najczęściej jej przedstawiciele robią zakupy i z których kanałów online korzystają. Ta wiedza pozwoli Ci opracować skuteczny plan działania będący receptą na sezonowość.

Previous InPost jako klucz do efektywnej logistyki w Twojej firmie
Next Dział HR – definicja i zakres obowiązków

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Zarządzanie wynajmem mieszkań – przewodnik dla inwestorów

Zarządzanie wynajmem mieszkań to proces wymagający precyzyjnego planowania i skutecznego wdrażania strategii. Właściwe podejście do tej dziedziny pozwala nie tylko generować stabilne przychody, ale także zwiększać wartość nieruchomości. Bez względu

Wiadomości 0 Comments

Jak gadżety reklamowe pomagają wyróżnić się na rynku?

Wśród przedsiębiorców działających na rynku produkcyjnym jak i usługowym już od wielu lat istnieje przekonanie, że najlepszym sposobem na pozyskanie klientów i rozwijanie dotychczasowych kontaktów jest stała współpraca na wysokim

Wiadomości 0 Comments

Coraz więcej Polaków kupuje prezenty świąteczne przez internet

Z roku na rok przybywa osób, które decydują się na zakup bożonarodzeniowych prezentów w sieci. W przedświątecznej gorączce łatwiej trafić na fałszywe promocje. Dlatego eksperci radzą, by zachować czujność. Warto przed

Wiadomości 0 Comments

Markowi Belce na plus trzeba zaliczyć udane interwencje walutowe

Zakończyła się sześcioletnia kadencja prezesa NBP prof. Marka Belki. Przypadła ona już po najostrzejszej fazie kryzysu finansowego, ale natrafiała również na wyzwania związane ze spowolnieniem wzrostu gospodarczego, słabością czy zmiennością

Wiadomości 0 Comments

Budżet domowy – jak go kontrolować?

By utrzymać stabilną sytuację finansową i cieszyć się naprawdę zadowalającymi efektami pod każdym względem, należy w odpowiedni sposób zaplanować budżet domowy. I choć wielu osobom zadanie to wydaje się być

Wiadomości 0 Comments

Na Boże Narodzenie wydamy średnio 720 zł

Na zorganizowanie tegorocznych świąt Bożego Narodzenia przeznaczymy średnio 720 zł – wynika z Barometru Providenta. Co czwarta osoba zamknie się w kwocie 400 zł, ale co dziewiąty wyda ponad 1 tys. zł.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź