Jak zarządzać sezonowymi zmianami w asortymencie w sklepie odzieżowym?
Jeśli prowadzisz sklep z ubraniami, na pewno znasz dobrze problematyczne zjawisko sezonowości. Na szczęście są pewne metody, które pozwolą Ci ograniczyć skutki zmiennego popytu na Twoje produktu w ciągu roku. Poznasz je, czytając poniższy artykuł.
Rozszerzenie asortymentu – sposób na sezonowość
Pamiętaj, że są pewne kategorie produktowe, które cieszą się popularnością niezależnie od pory roku. Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą, to jesteś na dobrej pozycji – w końcu ludzie kupują ubrania przez cały rok. Jeśli na przykład handlujesz sukienkami, dobrym pomysłem będzie wprowadzenie zimą odzieży cieplejszej – kurtek, płaszczy, kombinezonów narciarskich lub całorocznej takiej jak koszulki czy skarpetki.
Oczywiście na wstępie musisz nawiązać współpracę z hurtownią odzieży, która zaproponuje Ci atrakcyjne warunki współpracy. Ale nie martw się – dostawców na rynku jest tak dużo, że na pewno wybierzesz markę godną zaufania.
Jedynym problemem może być Twój brand, który teoretycznie może być silnie kojarzony z odzieżą elegancką, a nie sportowymi ubraniami. W takich sytuacjach dobrym posunięciem jest stworzenie nowej marki, która swoje działania oprze o osobny silnik sklepu.
Odpowiednia optymalizacja stanów magazynowych
Jeśli wiesz, że Twoje produkty cieszą się dużą popularnością podczas letnich miesięcy, to nie składasz dużych zamówień w hurtowniach w październiku. Chyba że takie działanie ma pewne uzasadnienie, np. atrakcyjne promocje u dostawców.
Wiedząc, że Twój asortyment jest typowo letni, to robisz wszystko, aby wyprzedać cały asortyment przed końcem sezonu. W tym celu możesz zorganizować różnego rodzaju promocje. Dobrym krokiem będzie analiza działań dużych marketów z elektroniką, które organizują na początku roku akcje pod hasłem „wietrzenia magazynów”. Tego typu akcje równie dobrze sprawdzą się w sklepie odzieżowym.
Wybierz sprytny model biznesowy
Pamiętaj, że nie zawsze musisz inwestować w produkty na stan. Jeśli wiesz, że dana kategoria jest podatna na zmiany sezonowe, możesz skorzystać ze współpracy z hurtowniami w ramach dropshippingu.
Model ten zakłada, że towar znajduje się u dostawcy na magazynie. Gdy klient kupi produkt w Twoim sklepie, wtedy jest on wysyłany z magazynu dostawcy, a Ty z nim rozliczasz się, gdy kupujący przekaże Ci pieniądze. Na pewno takie rozwiązanie pozwoli Ci uniknąć pechowych inwestycji, które padną ofiarą sezonowych zastojów.
Marketing wspierający sprzedaż sezonowych produktów
Gdy wiesz, że grozi Ci sytuacja, w której zostaniesz z pełnym magazynem produktów, które ktoś kupi dopiero za roku, wtedy skup się na marketingu. Potraktuj jako priorytet sprzedaż ich w szczycie sezonu. Być może koszty marketingowe okażą się wtedy spore, ale warto zrobić wszystko, aby oczyścić magazyn przed sezonem ogórkowym.
Jak zarządzać zmianami sezonowymi w sklepie odzieżowym? – finalna odpowiedź
Aby lepiej zarządzać sezonowymi zmianami w asortymencie w sklepie z odzieżą, musisz dobrze poznać Twoją grupę docelową. Dowiedzieć się, w jakich miesiącach najczęściej jej przedstawiciele robią zakupy i z których kanałów online korzystają. Ta wiedza pozwoli Ci opracować skuteczny plan działania będący receptą na sezonowość.
Może to Ci się spodoba
Jak przekształcić przedsiębiorstwo w spółkę z o.o.?
Z roku na rok coraz prostsze staje się przekształcanie własnej firmy w spółkę z o.o. Obecnie na rynku jest mnóstwo firm jednoosobowych, w których to jedna osoba jest odpowiedzialna za
Czy grając na Forex warto ufać przewidywaniom analityków?
Forex jest międzynarodowym rynkiem wymiany walut, na którym działają instytucje rządowe, wielkie korporacje czy banki . Wśród tej elity, która często obraca ogromnymi sumami pieniędzy i zawiera transakcje warte fortunę,
Efektywny organizer na biurko
Ergonomia pracy to skomplikowane słowo, którym lubią posługiwać się osoby odpowiedzialne za przygotowanie warunków pracy czy po prostu urządzanie pomieszczeń. Jest to jak najbardziej odniesienie do konkretów, ponieważ ergonomia to
Spawanie laserowe – lepsze niż klasyczne?
Każda branża w pewnym momencie musi się poddać pewnym zmianom. To nieuniknione, gdyż bez takich działań niemożliwy jest postęp technologiczny. Nie inaczej jest ze spawaniem! Dziś możemy dostrzec rosnącą popularność
Pożyczka za darmo- co zyskuje pożyczkodawca a co klient?
Internetowe pożyczki pozabankowe z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. A to wszystko za sprawą atrakcyjnych ofert. Są dobrą alternatywą dla kredytów bankowych czy pożyczek rodzinnych. Coraz więcej
Spółki, w które warto zainwestować
Badania wykazały, że inwestorzy kupujący akcje, które w przeszłości osiągały dobre wyniki i sprzedający te, które osiągały słabe wyniki, uzyskali znaczące dodatnie stopy zwrotu w ciągu roku. Chcesz wiedzieć jakie

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post