Jakie obowiązki ma Społeczna Inspekcja Pracy?
Do analizy przestrzegania Kodeksu Pracy, oprócz częstych delegacji państwowych, są upoważnione Społeczne Inspekcje Pracy.
W skład scharakteryzowanego zgrupowania wchodzą sami pracownicy, którzy mają za zadanie utrzymywać ład społeczny w miejscu pracy. Ponadto zajmują się ochroną swoich uprawnień oraz kontrolą stosowania Kodeksu Pracy przez pracodawcę.
Do podstawowych obowiązków Inspekcji Społecznej należy:
– tworzenie sprawozdań o stanach fizycznych biur i innych budynków, gdzie wykonują obowiązki służbowe podwładni,
– kontrola stosowania się do regulaminu kierownika,
– troszczenie się o otoczenie w działaniach zawodowych,
– aktywny udział w sytuacjach mających wpływ na relacje personalne pomiędzy pracownikami, a szczególnie badanie przyczyn wypadków i służenia radą w otrzymaniu świadczeń na bazie stwierdzonej choroby zawodowej.
W rzeczywistości państwowi inspektorzy pracy mogą w obszarze przeprowadzanych kontroli czytać wszystkie dokumenty firmowe i sprawdzać stan każdego lokalu gospodarczego. Członek Społecznej Inspekcji może wskazać przełożonemu uchybienia, ale musi czekać na jego aprobatę przed wszczęciem jakichkolwiek czynności.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Zadania Głównego Inspektoratu Pracy
Sprawozdania Głównego Inspektoratu Pracy mówią rzetelnie jakie normy nie są przestrzegane przez polskich biznesmenów wobec pracowników. W kraju przeprowadza się około 90 tysięcy kontroli u 70 tysięcy przedsiębiorstw rocznie. Niestety
Jak prowadzić ewidencję czasu pracy?
Pracownicy są ściśle rozliczani z czasu pozostawania do dyspozycji pracodawcy. Ewidencja pracy jest takim dokumentem, w którym weryfikuje się godziny pracy w celu naliczenia należnego wynagrodzenia. Zasady prowadzenia ewidencji określone
Prawa wynikające ze świadczenia stosunku pracy a śmierć pracownika
Jedną z cech wykonywania pracy jest to, że ma ono postać osobisty, to znaczy, że nie może go robić inna osoba. Po śmierci zatrudnionego stosunek pracy zanika. Pracownik podczas wykonywania
Zobowiązania pracodawcy względem bezpieczeństwa pracowników
Ochrona zdrowia i życia jest bardzo istotną dziedziną w firmach zatrudniających pracowników, przez co przedsiębiorca ma dodatkowe zadania. Ponadto jest zobowiązany do finansowania wszystkich kosztów zachowania bezpieczeństwa w firmie. Prawo
Pracownik nie ma obowiązku odbierania służbowych SMS-ów i e-maili podczas urlopu
Pracodawca nie powinien wymagać, aby jego podwładny był dostępny podczas urlopu wypoczynkowego. W praktyce wielu pracodawców oczekuje jednak, że pracownik pozostanie w kontakcie telefonicznym czy e-mailowym, a pracownicy z różnych powodów akceptują ten
Czy pomieszczenie, w którym pracujemy musi spełniać wymogi BHP?
Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy opisują właściwe pomieszczenie, w którym realizowane są obowiązki służbowe. Ze względu na rodzaj posiadanej pracy musi ono spełniać podstawowe normy z tego zakresu. Zatrudniający jest
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post